Skocz do zawartości

Klimatyzacja. Slabo chlodzi


barca_fc

Rekomendowane odpowiedzi

uuuu jeżeli dobrze cię rozumiem i masz temp na nawiewie 17 stopni to ona prawie nie chłodzi.

Jak ja bylem to mi tłumaczyli, że sprawność kompresora z latami spada

więc optymalnie po włożeniu termometru w nawiew (jeżeli mówimy o klimie manualnej ja taka mam i mówię co mi koleś tłumaczył) to 5,5-7 stopni ja po napełnieniu mam 5,6 w nawiewie :):):)

Niestety u mnie po paru dniach okazało się że chłodnica klimy ma dziurę :(:(:( muszę ją wymienić bo sprawność chłodzenia drastycznie spadła ze względu na wyciek...

Jeżeli wszystko napełnisz i masz szczelne i sprawne to powinieneś mieć minimum 6 stopni w nawiewie

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja będąc u mechnika poprosiłem żeby mi sprawdzili klimkę bo zbliżają się ciepłe dni a niechciał bym aby jadąc gdzies w trasie w upalny dzień klima zawiodła :x Mechanik podłączył osprzęd do zbiornika od klimy i sprawdził szczelność układu. W moim przypadku układ był szczelny :) Następnie dopełnił lekko brakujący gaz. Wyjaśnił mi że gaz który znajduje sie w klimatyzacji ulega naturalnej biodegradacji przez co trzci swoje właściwości i co sezon lub dwa należy dopełnić brak. Następnie przejrzał filtr od klimy powiedział ze powinno się go wymieniać co sezon ale uwaza iż mój jest ok i niemusze go wymieniać. ( Ja jednak z przezorności i komfortu postanowiłem go wymienić) przy wymianie jednocześnie odgrzybił mi klimę psikają srodkiem grzybobójczym powiedział że zalecane jest to co rok ale mus jest co 2-3 lata bo z klmy zacznie po prostu smierdzieć. To o czym piszesz wyglada właśnie na brak tego płynu (freonu) nawiew zimnego powietrza powinien przy manualnej klimce być wyczuwalny bez problemu ( nieco inaczej w klimatroniku). Co temperatury nawiewu żeczywiście standard to od 5-7 C proponuje więc najpierw zmieżyć temperaturę (na najniszym biegu) a następnie udać sie do mechanika lub specjalisty od autoklimy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Jako osoba pracująca w branży chłodniczej i jednocześnie uczestnik forum czuje się zobowiązany do wyprowadzenia kolegów z błędu. Otóż jeżeli chodzi o wymianę filtra to jest to prawda należy go wymieniać najlepiej raz w roku. Co do odgrzybiania to również warto po sezonie lub przed zastosować jakiś preparat. Ale co do czynnika chłodniczego to już bajki w warsztatach takie żenią że aż uszy więdną :D

Czynnikiem chłodniczym jest związek o oznaczeniu R-134a. I jak każdy gaz bądź ciecz zamknięta w szczelnym układzie nie ma prawa się ulotnić. Czynnik ten nie traci z czasem swoich właściwości. Konieczność dopełniania czynnika w klimatyzacjach samochodowych wynika z tego, że układ jest poddawany wibracjom i wstrząsom co może prowadzić do poluzowania łączeń elementów układu. Czasami istnieje jeszcze konieczność uzupełnienia ubytku oleju ze sprężarki, gdyż może ubywać go gdzieś razem z czynnikiem lub zbyt duża jego ilość zostanie wydmuchana na układ (optymalną sytuacją jest gdy tylko czynnik krąży po układzie a olej pozostaje w sprężarce). I to by było tyle z podstaw obalania mitów o klimie. Jak ktoś ma więcej pytań to zapraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że mam doczynienia ze specjalistą gdyż mam pytanko. Swoja bmw naprawiam u zaufanego mechanika i mu w 100% wieże ale klimę robiłem u specjalisty od auto klimy z kąd posiadałem takie dane i nimi sie podzieliłem. Chodzi jednak o czynik chłodniczy i olej ze sprężarki. Mechanki twierdził że nawet jeżeli płyn by ulotnił się w całości to po włączeniu klimy nie dojdzie do zatarcia sprężarki gdyż jest to układ zamknięty. Znajomy jednak zatarł sprężarkę. Moje pytanie brzmi jeżeli w układzie nie ma czynika chłodniczego a jest olej to czy po włączeniu klimy może zatrzeć się sprężarka ? Teoretycznie chodzi na sucho ale praktycznie jest smarowana ? Prosze o odp :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak olej znajduje się w sprężarce więc nie powinno jej się nic stać. Poza tym instalacje przeważnie mają zabezpieczenie presostatem i gdy ciśnienie czynnika jest poniżej 1,5 bar to kontroler nie zezwoli na załączenie sprężarki. Ale nie wykluczona jest sytuacja, że takie zabezpieczenie zawiedzie. Inną sprawą jest jeżeli jakiś warsztat powiedzmy 5 razy zlikwiduje nieszczelność układu i uzupełni czynnik bez uzupełniania o choćby 30ml oleju to sama obecność czynnika sprężarki nie nasmaruje. Na pewno niepokojącą sytuacją może być, gdy klimatyzacja nie daje wyraźnego chłodu a sprężarka jest gorąca - w tym wypadku kontaktujcie się Panowie ze specem. Podczas normalnego działania klimy gorąca sprężarka to rzecz jak najbardziej normalna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego powiem tak - jak klima chłodzi to nic tylko się cieszyć to jest układ zamknięty i jeżeli jest szczelny to można powiedzieć że jest "bez obsługowy". A najlepszym ćwiekiem jaki można zabić "specowi" który namawia nas na coś w stylu wymiana oleju w klimie jest pytanie jakie zadał mój znajomy z branży, gdy zadzwonili do niego z ASO Nissana z propozycją wymiany oleju w sprężarce. A pytanie brzmiało : "czy wymieniał pan kiedyś olej w lodówce?" I gość zaniemówił :D Także Panowie nie dajmy się zwariować. Szerokości i chłodności!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.