Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Koledzy jak jest u was z klimatyzacja?? U mnie zeby bylo chlodno musze dac na 3-4 predkosc przy temp zew 17 stopni, To jest normalne czy nadszedl czas na nabicie??

Opublikowano

uuuu jeżeli dobrze cię rozumiem i masz temp na nawiewie 17 stopni to ona prawie nie chłodzi.

Jak ja bylem to mi tłumaczyli, że sprawność kompresora z latami spada

więc optymalnie po włożeniu termometru w nawiew (jeżeli mówimy o klimie manualnej ja taka mam i mówię co mi koleś tłumaczył) to 5,5-7 stopni ja po napełnieniu mam 5,6 w nawiewie :):):)

Niestety u mnie po paru dniach okazało się że chłodnica klimy ma dziurę :(:(:( muszę ją wymienić bo sprawność chłodzenia drastycznie spadła ze względu na wyciek...

Jeżeli wszystko napełnisz i masz szczelne i sprawne to powinieneś mieć minimum 6 stopni w nawiewie

pozdro

Opublikowano
Ja będąc u mechnika poprosiłem żeby mi sprawdzili klimkę bo zbliżają się ciepłe dni a niechciał bym aby jadąc gdzies w trasie w upalny dzień klima zawiodła :x Mechanik podłączył osprzęd do zbiornika od klimy i sprawdził szczelność układu. W moim przypadku układ był szczelny :) Następnie dopełnił lekko brakujący gaz. Wyjaśnił mi że gaz który znajduje sie w klimatyzacji ulega naturalnej biodegradacji przez co trzci swoje właściwości i co sezon lub dwa należy dopełnić brak. Następnie przejrzał filtr od klimy powiedział ze powinno się go wymieniać co sezon ale uwaza iż mój jest ok i niemusze go wymieniać. ( Ja jednak z przezorności i komfortu postanowiłem go wymienić) przy wymianie jednocześnie odgrzybił mi klimę psikają srodkiem grzybobójczym powiedział że zalecane jest to co rok ale mus jest co 2-3 lata bo z klmy zacznie po prostu smierdzieć. To o czym piszesz wyglada właśnie na brak tego płynu (freonu) nawiew zimnego powietrza powinien przy manualnej klimce być wyczuwalny bez problemu ( nieco inaczej w klimatroniku). Co temperatury nawiewu żeczywiście standard to od 5-7 C proponuje więc najpierw zmieżyć temperaturę (na najniszym biegu) a następnie udać sie do mechanika lub specjalisty od autoklimy.
Opublikowano

Witam! Jako osoba pracująca w branży chłodniczej i jednocześnie uczestnik forum czuje się zobowiązany do wyprowadzenia kolegów z błędu. Otóż jeżeli chodzi o wymianę filtra to jest to prawda należy go wymieniać najlepiej raz w roku. Co do odgrzybiania to również warto po sezonie lub przed zastosować jakiś preparat. Ale co do czynnika chłodniczego to już bajki w warsztatach takie żenią że aż uszy więdną :D

Czynnikiem chłodniczym jest związek o oznaczeniu R-134a. I jak każdy gaz bądź ciecz zamknięta w szczelnym układzie nie ma prawa się ulotnić. Czynnik ten nie traci z czasem swoich właściwości. Konieczność dopełniania czynnika w klimatyzacjach samochodowych wynika z tego, że układ jest poddawany wibracjom i wstrząsom co może prowadzić do poluzowania łączeń elementów układu. Czasami istnieje jeszcze konieczność uzupełnienia ubytku oleju ze sprężarki, gdyż może ubywać go gdzieś razem z czynnikiem lub zbyt duża jego ilość zostanie wydmuchana na układ (optymalną sytuacją jest gdy tylko czynnik krąży po układzie a olej pozostaje w sprężarce). I to by było tyle z podstaw obalania mitów o klimie. Jak ktoś ma więcej pytań to zapraszam.

Opublikowano
Dobrze że mam doczynienia ze specjalistą gdyż mam pytanko. Swoja bmw naprawiam u zaufanego mechanika i mu w 100% wieże ale klimę robiłem u specjalisty od auto klimy z kąd posiadałem takie dane i nimi sie podzieliłem. Chodzi jednak o czynik chłodniczy i olej ze sprężarki. Mechanki twierdził że nawet jeżeli płyn by ulotnił się w całości to po włączeniu klimy nie dojdzie do zatarcia sprężarki gdyż jest to układ zamknięty. Znajomy jednak zatarł sprężarkę. Moje pytanie brzmi jeżeli w układzie nie ma czynika chłodniczego a jest olej to czy po włączeniu klimy może zatrzeć się sprężarka ? Teoretycznie chodzi na sucho ale praktycznie jest smarowana ? Prosze o odp :)
Opublikowano
Tak olej znajduje się w sprężarce więc nie powinno jej się nic stać. Poza tym instalacje przeważnie mają zabezpieczenie presostatem i gdy ciśnienie czynnika jest poniżej 1,5 bar to kontroler nie zezwoli na załączenie sprężarki. Ale nie wykluczona jest sytuacja, że takie zabezpieczenie zawiedzie. Inną sprawą jest jeżeli jakiś warsztat powiedzmy 5 razy zlikwiduje nieszczelność układu i uzupełni czynnik bez uzupełniania o choćby 30ml oleju to sama obecność czynnika sprężarki nie nasmaruje. Na pewno niepokojącą sytuacją może być, gdy klimatyzacja nie daje wyraźnego chłodu a sprężarka jest gorąca - w tym wypadku kontaktujcie się Panowie ze specem. Podczas normalnego działania klimy gorąca sprężarka to rzecz jak najbardziej normalna.
Opublikowano
Więc wystarczy tylko co powiedzmy 2 sezony sprawdzać poziom oleju. Bo niesądze ze jest możliwość lub konieczność całkowitej wymiany oleju w sprężarce ?
Opublikowano
Kolego powiem tak - jak klima chłodzi to nic tylko się cieszyć to jest układ zamknięty i jeżeli jest szczelny to można powiedzieć że jest "bez obsługowy". A najlepszym ćwiekiem jaki można zabić "specowi" który namawia nas na coś w stylu wymiana oleju w klimie jest pytanie jakie zadał mój znajomy z branży, gdy zadzwonili do niego z ASO Nissana z propozycją wymiany oleju w sprężarce. A pytanie brzmiało : "czy wymieniał pan kiedyś olej w lodówce?" I gość zaniemówił :D Także Panowie nie dajmy się zwariować. Szerokości i chłodności!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.