Skocz do zawartości

318 M40 brak smarowania 1 i 3 krzywki na wałku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

mam problem ze swoim e36 318i M40 a mianowicie z silnikiem przejechałem swoją bumką 80 tyś km i myślałem że jest nie do zdarcia :P jednak sie przeliczyłem :P Auto stało przez okres ok 2 miesięcy praktycznie nie jeżdżone tylko przepalane co jakieś 2 tygodnie wszystko było ok aż do ostatniego poniedziałku po odpaleniu auta usłyszałem dzwiek jakby sie coś zacierało lecz przy dodaniu gazu dźwięk zanikał i po rozgrzaniu silnika pracował już normalnie i wszystko było niby ok pojechałem w traske przejechałem ok 200km. Po odpaleniu auta kolejnego ranka dzwiek powrócił po otwarciu maski usłyszałem ze dźwiek dochodzi spod pokrywy zaworów zgasiłem silnik i postanowiłem zdemontować pokrywe zaworów po jej odkręceniu zobaczyłem ze na wałku rozrządu 1 i 3 krzywka jest sucha więc pomyślałem że zatkała sie rurka która podaje olej część nr 14 http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Sedan/Europe/318i-M40/LHD/M/1991/june/browse/engine/valve_timing_gear_cam_shaft/ po wyczyszczeniu tej rurki (nie wiem jak dokładnie sie to nazywa) i odpaleniu silnika było oki dźwięk zanikł przejechałem kolejne 200km i było ok aż do dzisiejszego ranka dźwięk powrócił i sie zastanawiam czy to znowu sie zatkało czy przyczyna leży gdzieś indziej

może ktoś z was miał podobny problem bo nie wiem co dalej robić

i jeszcze jedno pytanie czy tą (rurkę) można kupić nową

czekam na info

Pozdrawiam

Opublikowano
Jeśli chodzi ci o cykanie albo efekt tzw bociana to w tym silniku to standard. Polecam ci na począetek zakupić nowy albo staranniej wyczyścić przewód smarujący zawory. Jeśli słyszysz klekotanie lub cykanie na zimnym...przyzwyczaj się bo te silniki po upływie czasu niestety się wycierają. Możesz mieć też zaczynający popuszczać hydropoychacz który przestał trzymać olej przez co klekota lub jest w stadium początkowym. MIałem ...przerabiałem :roll:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Witam

Nie chodzi mi o cykanie przerabiałem temat M40 ski w tamtym roku zmieniałem cały rozrząd wałek,dźwigienki,popychacze Więc to odpada. U mnie nie ma smarowania jakby przewód był zatkany 1 i 3 krzywka sucha

czy można Kupić ten przewód nowy?? chyba że wina leży gdzie indziej :modlitwa:

Opublikowano
Można kupić :D Ale jak mówisz że 1 i 3 suchy to jakim cudem smaruje 2 ??
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.