Skocz do zawartości

525D padł Alternator-problem z silnikem!


mecenass

Rekomendowane odpowiedzi

Od tygodnia (bo mniej więcej wtedy padł mi alternator w czasie jazdy) mam problem z silnikiem. Tzn pracuje podobnie do TDI wieśwagegna, tylko trochę ciszej, pojawiły się drgania tak jakby podczas pracy silnika coś przerywało (jest to niejednostajne, najbardziej jest odczuwalne w przedziale 1000-1500 obr. gdy auto stoi), a auto stało się słabsze. Mam wrażenie jakby jeden z garów nie pracował, INPA nie pokazuje żadnych błędów (shadow LCMa miał 2 razy sporadyczny błąd przepływki). Wartości parametrów pracy silnika wydają się być OK. Jeszcze dziś zrobię PScreena i dołączę do tematu bo na 100% się na tym nie znam.

Dziś zamówiłem świece żarowe, jutro wymiana, jeśli to nie pomoże to proszę o ewentualne podpowiedzi gdzie szukać przyczyny tego problemu.

 

P.S.

W momencie kiedy padł mi alternator (autostrada) zaświeciła się kontrolka ładowania, chwilę później ABS i trakcja, potem poduszka, a na koniec silnik zaczął pracować podobnie do TDI jak już pisałem nawet na wolnych obrotach na dokładkę po zrobieniu przerwy w jeździe wypalił komunikat o uszkodzonej skrzyni biegów(SERVICE MODE). Wszystko to stało się w ciągu ok 3 minut. Po naładowaniu aku, ale jeszcze przed wymianą alternatora nie było już żadnych problemów wszystkie komunikaty poznikały a i INPA nic nie znalazła. Problem ze stuko-terkotem jednak pozostał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem podobnie ale z innej przyczyny waż od chłodnicy odkształcił mi sie w zimę (dolny) i przetarł go alternator to jest normalne z braku zasilania zaświeciło Ci sie to samo co mi ,ale po tym jak pasek zaczął normalnie pracować już było oki. Może nie masz na jednym garów iskry może coś ze świecą , ale może też być niestety szklanka złapała powietrza jak nie było dobrego zasilania i może pompa nie podała oleju;/ i dlatego tak stuka;/ sprawdź ciśnienie na garach..

Czerwna bo??...bo szybsza xD

http://www.ctr.pl www.kamery.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sorry za zwłokę, ale żona porwała mi wczoraj wóz do pracy i stąd opóźnienie.

Wklejam zrzuty z inpy i proszę o wyjaśnienie i interpretację kilku parametrów , przepływka na 100% do wymiany pomimo, że DME nie zgłasza błędu.

http://images41.fotosik.pl/105/fc88d702bb0141b0med.jpg

 

Tu nie wiem czy przy korekcji wszystko jest OK, na moje oko może być:

http://images50.fotosik.pl/109/3f7391c89b8dee75med.jpg

 

Tu jestem zielony w temacie "I-Amount of the PI-ideal speed control" "P-Amount of the PI-ideal speed control", domyślam się że I=powinno być P=jest. P-Amount po dodaniu gazu przybiera wartości ujemne i wskakuje "!". Tego nie kumam. :oops:

http://images48.fotosik.pl/109/c23b0dbba7246c15med.jpg

Proszę też o podpowiedź czy pozostałe widoczne parametry mieszczą się w normie.

Dodam, że telepanie najbardziej odczuwalne jest przy +-1300obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.