Skocz do zawartości

Zakup 740d - czy warto? / na co zwrócić uwagę ? - doradźcie


Kowal e-36

Rekomendowane odpowiedzi

Autko jest bardzo zadbane miało do tej pory tylko 2 właścicieli tak jak już pisałem podobno 100% bezwypadkowe i bezkolizyjne - (to jeszcze do sprawdzenia) co dla mnie jest bardzo bardzo ważne. Wyposażenie auta praktycznie pełne naprawdę ciężko wymyślić opcję której to auto nie posiada :D

ROBERTOKRAK piszesz ,że należy uważać na turbinę oczywiście się z tobą zgadzam ale mam pytanie uważać na turbinę czy na turbiny ?? czy turbin czasem nie jest 2 szt? z ETK lub z www.realoem.com można wnioskować ,że turbiny są 2 jedna dla cylindrów 1-4 a druga dla cylindrów 5-8 - czyli turbinki są DWIE ??!

 

Turbinki są naturalnie 2-ale czy padajątak łatwo???Przejedz sie 730d i 740d i stwierdzisz że w gre bedzie wchodzić tylko 740d... też szukałem tych 2 silników aż jeden ze sprzedających pozwolil poprowadzić obydwie sztuki z jego stajni. Wątpliwości co do modelu rowiały mi sie w ciagu kilku sekund. Trafiłeś na wyposażenei ktore posiadam wiec jesli masz jakies pytania pisz smialo.

Było quattro jest tył - i jak tu przeżyć zime? :)


Moja pasja nr 1 BMW http://robertokrak.fotosik.pl/albumy/564123.html


Moja pasja nr 2 Projekty wnętrz www.meritumstudio.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i nie słuchaj i nie czytaj postow benzyniarzy ktorzy ten typ samochodu znaja tylko z opowiesci i z marzen o dobrym samochodzie.

 

faktycznie e38 dobre to tylko 740d :) ,750-tka to taka namiastka , prosze nie zozsmieszaj mnie.Kazde zadbane i dobre e38 jest warte uwagi,problem ze38 740d wiaze sie z tym ze jak cos padnie w silniku i skrzyni(bo to nie jest wbrew pozorom 5hp30 z 750-tki) to koszta beda bardzo wysokie.Problem z dieslami jest jeszcze jeden -nie wierz w przebieg ok200.000 -roczny przebiegtakiego diesla za granica to ok 40-70 k rocznie i pomnoz to przez ilosc lat.Benzyne mozna kupic z mniejszym przebiegiem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega robert ma racje diesle prawie zawsze mają duze przebiegi samochod w skorze z przebiegiem 200 000 powinien wyglądać w srodku jak nowka sam liesingowalem dwie laguny i wymienialem je srednio z przebiegiem 150 000 jesli ktos dba a moja zona umi dbać o samochod to niewiele mu ubywa z wyglądu po takim przebiegu.jednak z jednym sie nie zgodze nowe bmw wersji 7 nie kupują ludzie biedni i czy to jest diesel czy benzyna nie ma to wpływu na przebieg. sam pracując w niemczech przez rok byłem swiadkiem jak zarządzający stocznią w Wolgast co dzień pokonywał z domu do pracy swoja benzyną ok 250km.i jeszcze jedno tylko niewiele czesci ze skrzyni biegow z modelu 750 nie pasuje do skrzyni do 740d.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedno turbiny siadają jak w kazdym zle eksploatowanym aucie ja mam obie po regeneracji ,ale regeneracja czesci mechanicznej turbiny to jedno regeneracja sterownika elektronicznego zamontowanego na turbinie to drugie . nie kupisz tego oddzielnie nawet u producenta bo niemiecka Hella robi to tylko dla Garreta. w serwisie turbin Ci nie pomogą mozesz spytac . mi udało się znalezc tylko jeden zakład elektroniczny ktore te sterowniki regeneruje.nie znasz dnia ani godziny kiedy taki sterownik zacznie sie zawieszac komp dostaje wtedy sygnał z przeplywki ze przez nia przechodzi mniej powietrza niz przez drugą i wrzuca tryb awaryjny.jedziesz wtedy na komp a tam oczywiscie ći pitolą ze trzeba przeplywke wymienic albo tak jak mi w serwisie bosch ze to sonda lambda tylko ze te samochody nie mają sond lambda . a komp pobiera dane do skladu mieszanki z cisnienia doładowania i z masy powietrza ,ale to przy okazji.,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedno turbiny siadają jak w kazdym zle eksploatowanym aucie ja mam obie po regeneracji ,ale regeneracja czesci mechanicznej turbiny to jedno regeneracja sterownika elektronicznego zamontowanego na turbinie to drugie . nie kupisz tego oddzielnie nawet u producenta bo niemiecka Hella robi to tylko dla Garreta. w serwisie turbin Ci nie pomogą mozesz spytac . mi udało się znalezc tylko jeden zakład elektroniczny ktore te sterowniki regeneruje.nie znasz dnia ani godziny kiedy taki sterownik zacznie sie zawieszac komp dostaje wtedy sygnał z przeplywki ze przez nia przechodzi mniej powietrza niz przez drugą i wrzuca tryb awaryjny.jedziesz wtedy na komp a tam oczywiscie ći pitolą ze trzeba przeplywke wymienic albo tak jak mi w serwisie bosch ze to sonda lambda tylko ze te samochody nie mają sond lambda . a komp pobiera dane do skladu mieszanki z cisnienia doładowania i z masy powietrza ,ale to przy okazji.,

 

Tak, dokladnie, a to tylko czubek góry lodowej co może sie dziac z tym silnikiem. Duze disle są fajne jak są nowe i jeszcze niezajechane, potem to już stąpanie po polu minowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dokladnie, a to tylko czubek góry lodowej co może sie dziac z tym silnikiem. Duze disle są fajne jak są nowe i jeszcze niezajechane, potem to już stąpanie po polu minowym.

 

 

problem z nowymi dieslami jest taki że auta te w Polsce sprzedawane są z "lekko" podrasowanymi przebiegami,nie widzialem auta z przebiegiem większym niz 250 k..Kiedys widzialem tabelkę z niemieckiego auto-bilda z którego wynika ze sredni roczny przebieg diesla w niemczech (użytek prywatny) to ok.40-70 k.Wiec nawet najmłodsza e38 740d moze juz miec nawet ok 550 k przebiegu a nawet wiecej.A przy takim przebiegu w nowym dieslu moze zaczac już klękac praktycznie wszystko od turbin a na skrzyni (która przenosi wiekszy moment) kończac.Czasy większej niezawodnosci diesla w stosunku to benzyny minely bezpowrotnie z mercedesem w124 i silnikami 200/300d.W tej chwili to benzyny wytrzymują wiecej (a bmw słynie z silników benzynowych przeciez).Dlatego kupujac teraz diesla trzeba sie liczyc z tym ze jak cos pierdyknie to wszystkie oszcednosci z róznicy w paliwie pójda w zapomnienie.Sam mając do wyboru zakup c-klasy z silnikiem cdi , automatem , kołami dwumasowymi , pompami lucasa itd wybrałem stare dobre poczciwe 200d bez turbinki i bajerów co by spac spokojnie.Dam przykład koło dwumasowe do 200 cdi -2000 zł, kompletne sprzeglo do 200d -400 zł :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasy większej niezawodnosci diesla w stosunku to benzyny minely bezpowrotnie z mercedesem w124 i silnikami 200/300d.

 

Mój szwagier jest mechanikiem, na codzien naprawia padniete diesle audi i vw. Szuka wlasnie mesia dla siebie - jakiegoś 'turbodiesla' z konca lat 90tych, bo jak twierdzi to ostatni typ tego rodzaju silnika jaki jest sens kupić.

 

Kolega ma serwis merca autoryzowany i jak szukalem auta dla siebie, odradzal mi diesla starszego niz 3 lata - tzn. powiedzial ze jesli 10-15k pln wypadajace nagle na naprawde nowoczesnego diesla nie robia mi zadnej roznicy, to moge smialo kupowac i jeździć. Wowczas wspominal ze terminy na serwis (naprawa) mercow u niego to 2-3 tygodnie i 95% aut stojacych na bieząco to cdi.

 

Do tego dochodzi wiedza od ludzi skladajacych te auta w Dingolfingu, ludzi ktorzy na bieząco jeżdzą autami nowymi jak rowniez maja stycznosc z uzywkami i niejednego diesla przez dluzszy okres czasu oswajali. Opinia wszystkich tych w/w osob na temat (duzych) diesli jest jednoznaczna: fajna sprawa poki jest nowa, niewyjechana i dobrze eksploatowana. Ale jak zacznie sie sypac, to wowczas koszta są ogromne.

 

Jak wspomnialem, niechcialbym miec do czynienia z padem 2x turbo, 2x przeplywke, 2x inne czujniki w V8 dieslu jaki jest w 740d. Mam 745i, tez są z nim problemy eksploatacyjne i rozne rzeczy padaja, ale to pestka w porownaniu z kosztami na jakie mozna sie nadziac przy dieslu V8. Jak ktos bedzie mial szczescie, to kupi nowy silnik w razie problemow - bo naprawa byle czego moze byc rowna co najmniej 50% wartosci takiej 740d w budzie E38.

 

No ale to oczywiscie moje zdanie i moja opinia, budowana z pomoca innych wlascicieli tych aut, serwisantów tych aut i ogólnie ludzi którzy maja w temacie wieksze ode mnie podejscie, bo ja w branzy samochodowej nie siedze i tematami związanymi z BMW zajmuje sie czysto hobbistycznie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedno turbiny siadają jak w kazdym zle eksploatowanym aucie ja mam obie po regeneracji ,ale regeneracja czesci mechanicznej turbiny to jedno regeneracja sterownika elektronicznego zamontowanego na turbinie to drugie . nie kupisz tego oddzielnie nawet u producenta bo niemiecka Hella robi to tylko dla Garreta. w serwisie turbin Ci nie pomogą mozesz spytac . mi udało się znalezc tylko jeden zakład elektroniczny ktore te sterowniki regeneruje.nie znasz dnia ani godziny kiedy taki sterownik zacznie sie zawieszac komp dostaje wtedy sygnał z przeplywki ze przez nia przechodzi mniej powietrza niz przez drugą i wrzuca tryb awaryjny.jedziesz wtedy na komp a tam oczywiscie ći pitolą ze trzeba przeplywke wymienic albo tak jak mi w serwisie bosch ze to sonda lambda tylko ze te samochody nie mają sond lambda . a komp pobiera dane do skladu mieszanki z cisnienia doładowania i z masy powietrza ,ale to przy okazji.,

 

Napisz kolego ile zapłaciłeś za regeneracje tych turbin bo jestem ciekawy czy to tak olbrzymie koszta??

Było quattro jest tył - i jak tu przeżyć zime? :)


Moja pasja nr 1 BMW http://robertokrak.fotosik.pl/albumy/564123.html


Moja pasja nr 2 Projekty wnętrz www.meritumstudio.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regeneracja turbin to koszt 1500 za sztuke mozna i taniej wszystko zalezy od warsztatu i dlugosci gwarancji.oczywiscie w przypadku uszkodzen mechanicznych naprawa moze byc nieopłacalna.są w internecie firmy ktore robią to za 800zł.jesli bys chciał regenerowac sterownik to masz nastepne 1500 i tu trzeba sie zastanowic nad sensem naprawy turbiny.mi jednak najpierw padła turbina a dopiero potem sterownik.przy kursie euro wtedy 3.80 przy zwrocie starej i zakupie na warsztat taka turbina kosztowałaby w serwisie Garreta 3300 brutto.plus komplet uszczelnień do montazu w aso ok 35 zł.jesli masz kanał sam je sobie wydłubiesz .trudniej jest to zrobic od strony kierowcy bo powinienes jeszcze zdjąć chłodnice paliwa powrotnego ale to betka,do tego klucze do srub wielokątnych nie imbusy.kazdy zakup uzywanego samochodu do ktorego czesci są w cenie złota to rzeczywiscie wejscie na pole minowe.stan turbin mozesz czesciowo sprawdzic przez zdjęcie wezy gumowych doprowadzajacych powietrze z turbiny do zaworow egr jesli sa lekko wilgotne od oleju to ok jesli sie z nich leje to mina przy okazji mozesz sprawdzic stan zaworow egr - po uruchomieniu silnika grzybki powinny sie lekko unosic przy zdjeciu na chwile podcisnienia i ponownym podłaczeniu na sekunde grzybek powinien uniesc sie na ok 2-4mm.dluzsze pozbawienie ktoregokolwiek zaworu egr podcisnienia spowoduje jego całkowite odciecie przez komp. wtryski jest ich osiem mozna zregenerowac w Gdansku w Pezalu kosztuje to ok 500zł.waznym elementem jest tez alternator jest dosc drogi bo to ustroistwo jest chłodzone wodą.przeplywki jesli je od czasu do czasu wypłuczesz płynem do czyszczenia układow hamulcowych tez będą Ci długo słuzyc,ale jest jeden plus zaoszczedzasz na sondach lambda bo ich nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem wspomniec ze elektroniczne sterowniki turbin są coraz bardziej popularne i stosuje je nie tylko bmw ale i mercedes audi nawet ford pozwalają bowiem jesli są sprawne na bardziej dokładne dawkowanie cisnienia doładowania niz podcisnieniowe.bmw 740d ma bardzo rozbudowany układ sterowania pracą silnika nie kazdy warsztat jest wstanie wykryc PRZYCZYNE ktorej skutkiem jest awaria jest to pole do naciagania klienta na dodatkowe koszty moze czasem nieswiadome.jako ciekawostke dodam ze ten silnik jezdzi tez na oleju roslinnym poprostu bedąc kiedys przy białoruskiej granicy zapomniałem ze najblizsza stacja czynna jest do 20 kupiłem w spozywczym 10 litrow oleju nie z pierwszego tłoczenia i po 30 km juz byłem na normalnej stacji jedyne co zauwazyłem to cichsza praca silnika na oleju roslinnym i jakby niewielki przyrost mocy . nie jest tajemnicą ze oleje roslinne mają wiekszą liczbe cetanową od oleju napedowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o alternator chłodzony cieczą, to mnie takowy właśnie naprawiono (padł regulator napięcia, samego regulatora w ASO BMW kupić nie można, jednak serwis z Katowic sobie z tym poradził i mam w pełni działający alternator u siebie).

 

Niestety pech chciał że po alternatorze zaczęła (prawdopodobnie, bo jestem w trakcie diagnozy) buczeć pompa wspomagania / Dynamic Drive i szykuje sie spory wydatek. Jak wspominałem - pole minowe :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.