Skocz do zawartości

jak zmienic tarcze przednie w e39 :oops:


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odkręciłem koło i nie bardzo wiem co jeszcze trzeba odkręcić? i jeszcze jak zdjąć szczęki

z góry dziękuje

Największe forum maszyn budowlanych www.kopaczka.pl
Opublikowano
Odkręciłem koło i nie bardzo wiem co jeszcze trzeba odkręcić? i jeszcze jak zdjąć szczęki

z góry dziękuje

 

...uch.

 

najpierw musisz zdemontowac sprezyne plaska i wyjac klocki

pozniej odkrecasz dwie sruby z tylu zacisku ,zdjac go i

podwiesic do kolumny amortyzatora np na drucie - ZACISK NIE

MOZE WISIEC NA PRZEWODZIE HAMULCOWYM poniewaz moze

spowodowac to jego uszkodzenie

 

Pomiedzy jedna z pieciu srub widac szesciokatna srube, musisz

miec dobry klucz zeby jej nie obrac, ona centruje tarcze na piascie

i lekko ja dociska

 

przy wymianie zewnetrzna powierzchnie piasty bardzo dokladnie

oczysicic z rdzy nalotow pylu z klockow itp.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
sprezyne plaska

mógłbyś to jakoś lepiej wyjsnić, bo nie bardzo rozumiem tą drugą częsc

Największe forum maszyn budowlanych www.kopaczka.pl
Opublikowano
sprezyne plaska

mógłbyś to jakoś lepiej wyjsnić, bo nie bardzo rozumiem tą drugą częsc

 

Sprezyna ten kawalek wygietej blaszki ktory blokuje klocek w zacisku

 

 

Jak zdejmiesz tarcze, to ukaze sie powierzchnia piasty (to cos na

czym trzyma sie kolo; piec gwintowanych otworow na sruby kol)

 

Trzeba dokladnie ja oskrobac i wyczyscic ze wszystkich nalotow

osadow rdzy i pylu, inaczej montujac nowa tarcze scisniesz je

tam i spowodujesz ze dostanie ona bicia

 

Obawiam sie ze nie powinienes tego robic samodzielnie. Hamulce to

nie glosnik czy spoiler - trzeba DOKLADNIE wiedziec, co sie robi!

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Nie widziałem hamulców od e 39 ale wydaje mi się że będą bardzo podobne do E 36.A więc:Potrzebujesz zestaw kluczy,najlepiej komplet imbusów ale takich od 4 do 8 co jeden i dobry zestaw kluczy nasadowych.

Na poczatku poluzuj śrubę trzymającą tarcze.Jest ona koło tych pięciu otworów trzymających koło.Muszisz zdemontować zacisk (mam nadzieje że wiesz o czym mówię).Aby to zrobić muszisz podważyć taką dziwną blaszkę która jest od czoła zacisku.Jak uda Ci się to zrobić,muszisz zaglądnąć z tyłu zacisku i odlaeźć dwie tulejki gumowe ( jedna na górze zacisku a druga na dole) zakabzlowane takimi plastikowymi zatyczkami.Musisz je ściągnąć abu dostać się do śrub.Są one w tych gumowych rurkach i nie zobaczysz ich z góry,są w środku.U mnie do tych śrub pasuje klucz imbusowy chyba nr 7.Po odkręceniu śrub najlepiej włożyć jakiś śrubowkręt między zacisk a tarczę aby cofnąć tłoczek w zasiku (ruch odwrotny jak hamowanie).Po cofnięciu tłoczka wyciągniesz zacisk i zawieszasz go na drucie zaczepionym o sprężynę.Teraz pozostało odkręcić śruby od uchwytu trzymającego zacisk.Tam są śruby 16 lub 18.Jak je odkręcisz to pozostało odkręcić śrube trzymającą tarcze i gotowe.Pamiętaj o dobrym oczyszczeniu tarczy i piasty przed zamontowaniem nowej tarczy.Mam nadzieje ,że wiesz jak odłączyć czujnik od klocków hamulcowych.Aby złożyć to z powrotem musisz wykonać wszystko w odwrotnej kolejności.

 

Jak się gdzieś pomyliłem albo czegoś nie dopisałem to mnie poprawcie.

 

Powodzenia z wymianą.

Opublikowano

Alox - tych imbusow sie nie odkreca - to sruby na ktorych plywaja hamulce.

 

Instrukcja:

 

1. Zdjac kolo

2. Wyjac blaszki (sprezynki) zabezpieczajace z klockow

3. Wyciagnac klocki (pamietaj o wyciagnieciu czujnika zuzycia okladzin) - jezeli tarcze maja duzy rant to moga byc male problemy. Wowczas trzeba cofnac tloczki. Jezeli nie dajesz rady z cofnieciem tloczkow (wcisnieciem ich w zacisk) tak zeby klocki wyszly to mozna (tylko ostroznie) odkrecic delikatnie odpowietrznik (taki maly "cycek" z gumowym kapturkiem na zacisku) i cofnac klocki. Ucieknie tamtedy troche plynu i trzeba uwazac zeby hamulcow nie zapowietrzyc.

4. Nastepnie z tylu zacisku znajdziesz dwie sruby (chyba klucz 17). Trzeba je odkrecic.

5. Po odkreceniu srub mozesz sciagnac zacisk i podwiesic go do sprezyny na drucie.

6. Po zdjeciu zacisku musisz odkrecic srube trzymajaca tarcze - taka mala srubka miedzu otworai na sruby.

7. Po zdjeciu tarczy - najlepiej szczotka druciana - czyscisz dokladnie piaste, na ktorej siedziala tarcza.

8. Po oczyszczeniu zakladasz nowa tarcze i replay z rozrywki tylko w druga strone :D

 

Powodzenia! Daj znac jak Ci poszlo.

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano
Sruby można odkręcić i zejdzie ci sam zacisk,potem montaż klocków będzie łatwiejszy,w zacisku jest tylko jeden tłoczek a nie tłoczki (to aby nie mieszać ilości) a te sruby od zacisku to raczej 16 lub 18.Nie polecam odkręcania odpowietrznika niedoświadczonym majsterkowiczom.
Opublikowano
Sruby można odkręcić i zejdzie ci sam zacisk,potem montaż klocków będzie łatwiejszy,w zacisku jest tylko jeden tłoczek a nie tłoczki (to aby nie mieszać ilości) a te sruby od zacisku to raczej 16 lub 18.Nie polecam odkręcania odpowietrznika niedoświadczonym majsterkowiczom.

 

Zgadza sie. Jak odkrecisz te sruby na zwykly klucz (dwie) to sciagasz caly zacisk. Pozniej mozna w niego zalozyc klocki jak cofniesz cylinderek i nalozyc na tarcze i przykrecic. Z tym rozmiarem to nie jestem pewien. Sadzilem, ze 17 :wink: Co do odpowietrznika to, tak jak pisalem, trzeba to zrobic umiejetnie bo mozna hamulce zapowietrzyc.

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano
Ja tez reke swoja lubie ale tydzien temu sciagalem zaciski z tylu i nie pamietam zebym szukal 18. Chyba 17 byla ok :D Jak by nie bylo wazniejsze jak to zrobic. Klucz kazdy dopasuje sobie sam :wink:

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.