Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

po dwu dniowym nie odpalaniu samochodu , wchodze do garazu chce odpalic a tu nic , ledwo kręci gasną kontrolki i nie odpaliłem . Wypchałem samochód na podwórko podniosłem maskę a na alternatorze lezała szmata którą pare dni temu coś tam czyściłem. Po zabraniu szmaty kręce ponownie odpalił ale tez dość ciężko miał , silnik chwile pochodził i zgasiłem.Tak ze dwa razy popróbowałem i odpalał ale z lekkim problemem i nagle znowu nic jak kręce kluczykiem gasną wszystkie kontrolki i ledwo co kręci ( myśle sobie nie będę go męczył ). Po około 20 min. znowu spróbowałem odpalił tez z problemem , pochodził chwile tym razem nie gasiłem wsiadłem i przejechałem około 4 km . Jak wróciłem i zgasiłem to odpałil ponownie juz bez problemu :mad2:

koledzy co to może być :?: pewnie coś z prądem :?:

dodam ze rano zauważyłem jak odpalił ze mam wyzerowany licznik kilometrów (nie przebieg ten drugi ) a wczesniej nie miałem

2,0 ben. + lpg

http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
Opublikowano
Hey

 

Jak dla mnie akumulator - na poczatek podladuj, jak nic nie da zmierz napiecia moze juz czas wymienic

 

Pozdro

 

 

moze juz byc do wymiany ????

dodam ze w zime jak były mrozy raz nie odpalałem kilka dni i nic się nie działo

http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
Opublikowano

kiedy najlepiej zmierzyc te napięcie

po naładowniu aku... :?:

czy np po nocnym postoju :?:

jakie jest prawidłowe napiecie :?:

http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
Opublikowano
kiedy najlepiej zmierzyc te napie˛cie

po na?adowniu aku... :?:

czy np po nocnym postoju :?:

jakie jest prawid?owe napiecie :?:

 

Zmierz napiecie na zgaszonym silniku i na odpalonym tez zeby wykluczyc alternator. Wratosci nie pamietam, niech sie moze ktos wypowie kto zna dokladnie. Ale objawy wskazuja raczej na smierc akumulatora.

O Tempora! O Mores!
Opublikowano

Fragment pożyczony z forum

 

 

Cześć. Podłącz miernik do akumulatora i sprawdź jakie jest napięcie gdy masz wyłączony silnik i ile masz gdy silnik chodzi na biegu jałowym.

 

Na wyłączonym silniku powinieneś mieć około 12V

 

na biegu jałowym około 13.5-14 (ja miałem 12,3 a po wymianie regulatora 13.9)

 

jeśli się okaże że na włączonym silniku masz mniej niż 13V to masz problem z ładowaniem.... Dwa warianty:

 

Koniec szczotek w regulatorze / uszkodzony regulator

 

Spalone uzwojenia alternatora / niesprawny alternator

 

Pierwszy wariant jest dość często spotykany .

Drugi raczej się nie zdarza.

 

Najlepiej wyjmij regulator z alternatora i zobacz jaką długość mają szczotki . Jeśli są krótkie to kup nawet najtańszy regulator za 30zł i zobacz czy ładowanie się poprawiło. Wtedy będziesz wiedział co jest grane Regulator hella jest dobrym zamiennikiem boscha a kosztuje 90zł .

 

dodam że brak ładowania to najczęściej skutek zepsutego regulatora z czego trzeba się cieszyć bo alternator kosztuje grubą kasę ponad tysiąc złotych

 

 

według was to dodre dane do sprawdzenia mojego aku...

http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
Opublikowano

aku mam taki 12v 50Ah 540 A

czy to dobry do mojego modelu ??

520 24v +lpg

jezeli nie to jaki polecacie i jakiej firmy?

http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
Opublikowano

po całonocnym ładowaniu aku.. podłączyłem i jakoś odpalił

teraz moje pytanie czy po takim ładowaniu i podłączeniu powinien od razu odpalić ????

bo mi sie troche pomęczył i załapał

za drugim już od razu

http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
Opublikowano

Spokojnie, bez paniki :8) Ta szmata którą zostawiłeś będąc mokrą prawdopodobnie spowodowała jakieś spięcie, które właśnie rozładowało akumulator prawie do zera, a jak wiadomo jest to bardzo nie zdrowe dla bateryjek. No i jego właściwości mogły się po prostu pogorszyć. Proponuję tak:

Podładuj akumulator prostownikiem jakieś trzy razy na troszkę mniejszym nasileniu prądu lecz przez dłuższy czas, znaczy się na przykład po 6h. Po skończonym zabiegu zostaw go na jakieś 12h i sprawdź jakie daje zasilanie. Jak jest około 12V to wrzucaj go do auta. Teraz nie pozostaje nic innego jak jakaś dłuższa przejażdźka :D Mam na myśli jakieś >100km

Po całej operacji aku powinien odzyskać większość utraconych właściwości.

Pozdro!

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano

po naladowaniu nocnym ciezko ale zapalił po jakiejś godz jak sprawdziłem napiecie to było 10,2 V , ledwo co odpaliłem ( na biegu jałowym napięcie 14,3 V ) czyli ładowanie jest :mrgreen:

pożyczyłem od kumpla aku.. i włożyłem do siebie odpala bez niczego , on na moim aku nie odpalił :mad2:

pojechałem kupić nowy :mrgreen:

na nowym odpaliłem bez problemu , zobacze jeszcze za kilka godz .

dzieki wszystkim za porady :cool2:

http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
Opublikowano
po naladowaniu nocnym ciezko ale zapalił po jakiejś godz jak sprawdziłem napiecie to było 10,2 V , ledwo co odpaliłem ( na biegu jałowym napięcie 14,3 V ) czyli ładowanie jest :mrgreen:

pożyczyłem od kumpla aku.. i włożyłem do siebie odpala bez niczego , on na moim aku nie odpalił :mad2:

pojechałem kupić nowy :mrgreen:

na nowym odpaliłem bez problemu , zobacze jeszcze za kilka godz .

dzieki wszystkim za porady :cool2:

 

 

a widzisz, mówiłem :mrgreen:

na nowym aku wszystko bedzie ok.

Opublikowano

teraz juz wiem ze to był w 100% aku do wymiany :mrgreen:

dzieki wszystkim za podpowiedzi :cool2:

http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.