Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W mojej e36 320 wiatrak kręci sie cały czas tak samo, czyli jak dodam gazu to nie przyspiesza na nagrzanym silniku, wieje tak byle jak.W Lider Serwis stwierdzono, że jest koniecznie do wymiany sprzęgło visco bo sie silnik przegrzeje. Czy ten wiatrak ma się kręcić odpowiednio do wysokości obrotów silnika? Jak poznać, że visco jest do wymiany? Nigdy nie zauważyłem żeby sie przegrzewał, wskazówka tęp silnika jest na środku .
Opublikowano

Zwykle staram się tego nie robić, ale napiszę jak "starzy" forumowicze. POSZUKAJ na forum :duh:

Instrukacja: wciskamy ikonkę "szukaj", potem wpisujemy słowo "visco"

Było już na ten temat bardzo dużo powiedziane (na temat visco) :mad2:

Opublikowano
W mojej e36 320 wiatrak kręci sie cały czas tak samo, czyli jak dodam gazu to nie przyspiesza na nagrzanym silniku, wieje tak byle jak.W Lider Serwis stwierdzono, że jest koniecznie do wymiany sprzęgło visco bo sie silnik przegrzeje. Czy ten wiatrak ma się kręcić odpowiednio do wysokości obrotów silnika? Jak poznać, że visco jest do wymiany? Nigdy nie zauważyłem żeby sie przegrzewał, wskazówka tęp silnika jest na środku .

 

 

Bardzo mozliwe, sprzegielko wiskotyczne przyśpiesza wentylator wraz ze wzrostem temperatury silnika. Wiatrak nie powinien sie krecic caly czas tak samo - domyslam sie ze wogole zalacza sie dopiero jak silnik sie mocno nagrzeje i wtedy jesli zaczyna sie krecic i chlodzi silnik to poprostu nie potrzebuje wyzszych obrotow wiatraka. Poprostu chlodzenie jest wystarczajace.

 

A jesli wentylator chodzi caly czas (nawet na zimnym silniki) to cos jest nie tak... o tym przypadku tez bylo gdzies na forum i to sporo.

 

Visco jest wlasnie po to aby wiatrak nie kręcił się wraz z obrotami silnika. Czasami mozna się z tym spotkać kiedy komus sie nie chcialo wymieniac teog i sobie zespolil to na stałe.

Opublikowano
W mojej e36 320 wiatrak kręci sie cały czas tak samo, czyli jak dodam gazu to nie przyspiesza na nagrzanym silniku, wieje tak byle jak.

 

A czy temperatura silnika rośnie wyraźnie, gdy stoisz w korku :?: Wskażówka ucieka mocno w prawo, gdy stoisz z włączonym silnikiem przez 10 minut :?: TO jest wyznacznik sprawności wisko.

 

Opis działania wisko u ciebie, jak ulał pasuje do mojego egzemplarza. Wymienionego 40 tys. km temu na nowe (Sachs) i od nowości pracującego w taki sposób.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.