Skocz do zawartości

Padła żarówka od świateł postojowych e90 e91 RINGI


Andreas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Niedawno zakładałem temat z części poświęconej serii pięć bo ojcu żywot skończyła ta żarówka.

Parę dni później to samo stało się u mnie :)

Dziwny zbieg okoliczności.

 

Pewnien użytkownik napisał że akurat w przypadku e60 jest tak że mozna kupic cala kompletna w obudowie w bmw za ok 100zl lub rozebrac stara i kupic za niecale 10zl h6w, choc moje badania internetu sklaniaja mnie przy h10w.

 

Pytanie tym razem tutaj, szczegolnie ze takiego tematu w tym dziale nie było a moze ktos bedzie tez takiej wiedzy potrzebowal

Duzo bawienia bedzie w przypadku wybrania tanszej opcji.

Może już ktos ma to za sobą.

 

Z góry dzieki za podpowiedzi.

W razie czego zrobie dokumentacje zdjeciowa podczas tej czynnosci :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ach kolego właśnie jestem na etapie przerabiania tego tematu :).. co prawda na tym forum nic się ciekawego nie dowiedziałem, z uwagi na to, że może mało jest jeszcze E90, E91.. polecam forum www.e90post.com wszystko czego szukasz to znajdziesz ;)

 

A co do Twojego problemu, miałem to samo. Żeby dostać się do żarówki od ringów musisz:

 

1) Podnieść samochód

2) Zdjąć koło przednie

3) Zdjąć nadkole (bo przez to 'okienko' się nie dostaniesz do też żarówki

4) Zdjąć taką puszkę, znajduje się ona pod deklem od żarówek\

5) Jak zdejmiesz tą puszkę, odkręcasz 2 śrubeczki i wychodzi Ci cały zespół żarówki (tak się to fachowo nazywa)

 

I teraz jest najlepsze..

u mnie po demontażu żaróki w środku nie wiadomo skąd znalazłem kawałki szkła.. Żarówka pękła jak się okazało, a za żarówką jest jeszcze taki czarny plastik z blaszką, i tam właśnie znajduje się to szkło, żeby żarówka lepiej rozprowadzała świałto do światłowodów. Tak mi się wydaje bo jeszcze 2 strony nie rozbierałem..

 

Można nabyć samą żarówkę, 12V10W BA9S <- typ mocowania i wymienić tylko ją, przy czym tzreba lekko zmodernizować sam cokół. U mnie w salonie BMW taki nowy zespół żarówki kosztuje 80zł..

 

Mnie martwi ten czarny plastik ze szkiełkiem, niby w realoem.com nic takiego nie występuję :/ i cholera wie... rozbiorę drugą stronę to będę wiedział co jest grane.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzia za wyczerpujacą odpowiedź:)

 

wczoraj sobie tylko łapy poharatałem przez to okienko w nadkolu.

Nie chce mi sie nerwow tracic, dzis podjade chyba do kumpla blacharza i znim razem sie tym pobawimy zebym czegos jeszcze nie polamal:)

tylko najpierw zarowke gdzies namierze w sklepie ;)

 

czemu oni musza nam wszystko tak utrudniac, ze w starszych modelach takie rzeczy wymienialo sie bez problemu a w nowszych to juz trzeba sie nawachlowac (tylko kase chca wyciagac zeby do nich przyjezdzac na wymiane :) )

 

ja tak sobie mysle czy nie prosciej bedzie wykrecic cala lampe i na spokojnie na boku sie pobawic :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzia za wyczerpujacą odpowiedź:)

 

wczoraj sobie tylko łapy poharatałem przez to okienko w nadkolu.

Nie chce mi sie nerwow tracic, dzis podjade chyba do kumpla blacharza i znim razem sie tym pobawimy zebym czegos jeszcze nie polamal:)

tylko najpierw zarowke gdzies namierze w sklepie ;)

 

czemu oni musza nam wszystko tak utrudniac, ze w starszych modelach takie rzeczy wymienialo sie bez problemu a w nowszych to juz trzeba sie nawachlowac (tylko kase chca wyciagac zeby do nich przyjezdzac na wymiane :) )

 

ja tak sobie mysle czy nie prosciej bedzie wykrecic cala lampe i na spokojnie na boku sie pobawic :twisted:

 

 

No właśnie ja zabrałem się za naprawę :)

 

Otóż po rozebraniu drugiej strony okazało się, że faktycznie jest tam kawałeczek szkiełka, który ma za zadania rozpraszać światło z żarówki na światłowody. A u mnie z prawej strony to szkiełko pękło w momencie wybuchu żarówki :(. Także samo szkło nie występuje.. trzeba kupić całą lampę :D:D:D

 

BMW ROX :)

 

 

Powodzenia przy wymianie żarówek :)

 

 

A ciekawy jestem czy w momencie włożenia tych żąrówek http://allegro.pl/item593150610_led_bmw_e90_e91_wawa_sklep_fv_ringi_angel_eyes_2.html można pominąć właśnie ten czarny plastik z tą nieszczęsną szybką.. :/ hmmm

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie szkiełko było okej na szczescie :)

ale jeszcze zarowy nie zalozylem bo chcialem sie penic jaka to jest, wiec jednak h10w :)

zamowiona na allegro bo w sklepach w mojej okolicy tylko h6w mieli:/

mam nadzieje ze jutro juz bede ja mial :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
I jak operacja się udała? Świeci?

 

Pamiętasz może, czy to szkiełko styka się ze światłowodami?

 

Pzdr.

chyba sie nie styka, ale juz sam nie wiem:/

operacja sie udala tylko swieci duzo slabiej niz oryginalna:(

znaczy moze inna barwa bedzie lepiej brzmialo

firmy bosma bralem

chyba nie ma to jak philips, bo one chyba wkladane tam sa

DRAY

chwilowo nie potrzebuje, choc next time to jednak w bmw kupie kompletne:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak operacja się udała? Świeci?

 

Pamiętasz może, czy to szkiełko styka się ze światłowodami?

 

Pzdr.

chyba sie nie styka, ale juz sam nie wiem:/

operacja sie udala tylko swieci duzo slabiej niz oryginalna:(

znaczy moze inna barwa bedzie lepiej brzmialo

firmy bosma bralem

chyba nie ma to jak philips, bo one chyba wkladane tam sa

DRAY

chwilowo nie potrzebuje, choc next time to jednak w bmw kupie kompletne:)

 

No sama żaróweczka jest nieco inna (trzeba ją troszkę przerobić, żeby weszła w gniazdo oprawki) i tak jak zauważyłeś daje gorsze światło (świeci słabiej). U mnie natomiast jest problem z brakiem tej szybki, ale mam już patencik także jutro jak da radę przeprowadzam operację :) a później pochwalę się rezultatem :).

 

Ja zakupiłem ori żarówkę z opraweczką, a później się zastanawiałem czy nie lepiej było kupić sobie: http://allegro.pl/item587376347_led_bmw_e90_e91_wawa_sklep_fv_ringi_angel_eyes.html i chyba w momencie instalacji tych żarówek pomija się ten plastik czarny z szybką :)

 

Tylko nie wiem, czy wsią nie będzie biło za bardzo ;P heheh

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i pupa u mnie :(

 

Po ponownym dostaniu się do żarówki, okazało się, że mam nadtopiony światłowód :/ ech czyli wiadomo po co jest to szkiełko..

 

I co z tym fantem zrobić? Teraz już nie ma innej opcji - lewe ringi będą świecić słabiej niż w prawej lampie :(

 

Co za debil wymyślił takie rozwiązanie, jakby nie można zastosować innej żarówki, takiej jak np w e92 lub e60 :(

 

Pozostaje szukać drugiej uszkodzonej lampy z dobrymi ringami, bo te same nie występują.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to skiełko to moze jakos rozprasza swiatlo po prostu :roll:

sam nie wiem

ale pociesze Cie u mnie po wymianie na niby taka sama zarowke ale jednak innej firmy tez swieci slabiej:/

nie wiem czy to wlasnie przez firme czy jednak cos nie tak poszlo:)

to w e60 jest inaczej?, bo wlasnie niedlugo czeka mnie zmiana jej u ojca

bo chyba h10w tez jest, tylko jaka roznica

inny sposob montowania??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkiełko absorbuje ciepło z żarówki i faktycznie może je bardziej rozprasza, bo bez szkiełka u mnie po wymianie strona prawa świeciła słabiej niż lewa. Ja kupiłem ori 'zespół żarówki' i sobie polepszyłem.. ech.

 

W e60 jest inna żarówka. Sprawdź sobie na realoem.com wpisz nr VIN - 7 ostatnich znaków.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam!

tez padła mi zarowka!co prawda autko mam dopiero tydzien jeszcze na miękkim dowodzie a juz pierwsze koszta :D hehe dobrze ze tylko takie!

co powiecie o tych zarowkach do ringów

http://www.allegro.pl/item684802960_ringi_led_marker_bmw_e90_e91_e_90_e91_mega_hit.html" target="_blank" target="_blank

 

moze ktos je juz zamawiał,a jesli nie zabardzo to co polecacie!

oczewiscie chodzi mi o bmw e91 163/2005r.kombi

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyaa,

 

te ringi to jakaś porażka w tym modelu, po porstu !@#$%^ gadać :)

 

Ale wieś większa to te paski ledowe na wzór Audi.. wszystkie auta z tym teraz jeżdżą :D

 

 

A z tymi ledami też się zastanawiam, bo mi żaróweczka padła teraz lewa.. ale póki co śmigam bez pozycji już jakiś czas..

Jak założysz takie ledy daj znać koniecznie jak to świeci.

 

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i... po 68 kkm przyszła pora na ringi w mojej E90, te z lewej strony. BTW przestał też świecić ksenon (jakiś czas temu), ale akurat ten z prawej więc się żaróweczki nie dogadały :wink: .

 

O ksenonach już czytałem i wiem, że to D1S, niekoniecznie ORI, dobre będą Osram / Philips.

 

Moje pytanie i prośba dotyczy właśnie ringów. Z real OEM wynika, że to część numer 63117161444, ale czy są jakieś markowe zamienniki, jak przy ksenonach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zamienników jako tako nie ma (jeśli chodzi o całość) ewentualnie pozostaje wymienić samą żarówkę, bez oprawki. Można ją kupić bez problemu w sklepach jest to 12V10W BA9S, oryginalnie siedzi tam phillips i po małych modernizacjach bez problemu można ją wsadzić w oprawkę. Trzeba tylko delikatnie wyciągnąć starą, tak żeby nie uszkodzić powierzchni odbłyśnika.

 

Ori serwis jakieś 80zł z tego co pamiętam. A sama żaróweczka jakieś parę złotych.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz wymiany przerabialem i w e60 i w swojej 91

wyminiam tylko zaroweczki kupione w sklepie

koszt ok 10zl

te co napisane sa wyzej

roboty duzo nie ma

tylko nadkole sciagasz

tylko koniecznie philipsa bo ja kupilem innej marki za pierwszym razem i lekko inny odcien byl a philips idealnie sie dopasowal

 

a z zamiennikow to mozesz kupic jakies ledy na allegro ale cena ta sama co za ori

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

witam, u mnie wystapil ten sam problem, fakty:

1) cena zrodla (zarowka z oprawka) w ASO w W-wie 130zl/szt, wymiana 100zl/szt.,

2) cena zrodla w hurtowni elektrycznej (sama zarokwa) PHILIPS HALOGEN BA9S 12V/10W H10W - 8,54zl/szt.

3) nie potrzeba oprawki bo swieci i przepala sie halogen, analogicznie jak przepala sie w domu zarokwa to wymienia sie zarowke a nie cala lampe:), ASO mysli chyba inaczej, zywotnosc halogenu w realnym uzytkowaniu (zapalenie/gaszenie) to ~2 000 h,

4) "europejski" odpowiednik ledowy, cena 90zl/szt., zywotnosc realna ~20 000 h, wiekszy strumien swiatla (swieci zdecydowanie jasniej), wada jak dla mnie: swieci w temp. ~5000K (barwa jasna, prawie tak jasna jak "firmowy" ksenon ~5600K)...

Technika wymiany:

1) odkrecilem nadkola (dalo rade bez zdejmowania kol),

2) sciagnalem zaslepki z tylu lampy,

3) wyciagnalem przepalone zrodlo, wychodzi wraz z oprawka, oprawka jest delikatnie polaczona z zrodelkiem...

i tu wystapil klopot, w kloszu jest bardzo malo miejsca, wyciagnac jest latwo ale jak probowalem wlozyc na miejsce to nie dawalem rady, jak nie wlozysz identycznie jak bylo oryginalnie to okazuje sie, ze oprawy swieca roznym odcieniem (jasniej/ciemniej...)

4) odkrecilem zderzak (~10 srub), zdemontowalem zaslepki od spryskiwaczow, odlaczylem czujniki parkowania, odlaczylem spryskiwacze, odkrecilem lampe (chyba 6 srub) i wyciagnalem caly klosz, w tym momencie wlozenie nowego zrodelka trwalo ~60s.

Dysponujac imbusami, gwiazdkowym srubokretem i kluczem "8" caly czas wymiany zrodel w dwoch kloszach trwal w sumie ~3h....Ubrudzony i zniechecony ewentualna kolejna wymaina zamontowalem ostatecznie LEDY, wygladaja "wiejsko" ale swieca jasniej niz "dzienne" w wersji po liftingu

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technika wymiany:

1) odkrecilem nadkola (dalo rade bez zdejmowania kol),

2) sciagnalem zaslepki z tylu lampy,

3) wyciagnalem przepalone zrodlo, wychodzi wraz z oprawka, oprawka jest delikatnie polaczona z zrodelkiem...

i tu wystapil klopot, w kloszu jest bardzo malo miejsca, wyciagnac jest latwo ale jak probowalem wlozyc na miejsce to nie dawalem rady, jak nie wlozysz identycznie jak bylo oryginalnie to okazuje sie, ze oprawy swieca roznym odcieniem (jasniej/ciemniej...)

4) odkrecilem zderzak (~10 srub), zdemontowalem zaslepki od spryskiwaczow, odlaczylem czujniki parkowania, odlaczylem spryskiwacze, odkrecilem lampe (chyba 6 srub) i wyciagnalem caly klosz, w tym momencie wlozenie nowego zrodelka trwalo ~60s.

Dysponujac imbusami, gwiazdkowym srubokretem i kluczem "8" caly czas wymiany zrodel w dwoch kloszach trwal w sumie ~3h....Ubrudzony i zniechecony ewentualna kolejna wymaina zamontowalem ostatecznie LEDY, wygladaja "wiejsko" ale swieca jasniej niz "dzienne" w wersji po liftingu

 

Źródło - masz na myśli żarówka? I po co ściągałeś zderzak, klosz lampy? :/

 

Do wymiany żarówki od ringów trzeba ściągnąć koło i części nadkola i tyle.

Chyba, że wymianiałeś same 'ringi'??

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do Exide:

Witaj, chyba napisalem lekko "nie czytelnie":), jeszcze raz:

1) odkrecilem nadkole, bez zdejmowania kola,

2) zdemontowalem zaslepki,

3) wyciagnalem oprawke z przepalonym zrodlem,

4) rozlaczylem zrodlo od oprawki,

5) wlozylem nowe zrodlo do oprawki,

6) probowalem wlozyc oprawke na docelowe miejsce,

7) nie udalo mi sie wlozyc idelanie oprawki czego efektem bylo niejednolite swiecenie lampy lewej i prawej,

8) aby "dobrze wlozyc" postanowilem zdemontowac/wyciagnac lampe,

9) lampy nie da sie wyciagnac jak jest przykrecony zderzak,

10) odkrecilem zderzak,

11) zdemnotowalem lampe, majac nie ograniczony dostep, "wlozylem dobrze" nowe zrodlo,

12) lampa lewa i prawa zaczely swiecic idelanie rowno,

13) jak mialem zdjety zderzak to odkrecenie drugiej lampy trawalo kilka minut,

14) z racji tego, ze wszystko bylo juz rozkrecone na miejscu orginalnego zrodla halogenowego zamontowalem zrodlo ledowe o temp. 5000K, najbardziej "zolte" z wszystkich dostepnych mi ledow,

15) po zamontowanych ledach, pozycje swieca tak mocno, ze uzywam ich od wczoraj :) jako swiatel dziennych,

16) jak bede kiedys wymianial ksenon to na 100% wystarczy mi odkrecenie nadkola, z zrodlem od "ringu" moje niezgrabne paluchy nie daly rady...

 

....nie przygladelme sie bardzo ale wg mnie samych rigow/swiatlowodow nie mozna wymienic poniewaz klosz nie jest rozbierlny, chyba :)) ....

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do Exide:

Witaj, chyba napisalem lekko "nie czytelnie":), jeszcze raz:

1) odkrecilem nadkole, bez zdejmowania kola,

2) zdemontowalem zaslepki,

3) wyciagnalem oprawke z przepalonym zrodlem,

4) rozlaczylem zrodlo od oprawki,

5) wlozylem nowe zrodlo do oprawki,

6) probowalem wlozyc oprawke na docelowe miejsce,

7) nie udalo mi sie wlozyc idelanie oprawki czego efektem bylo niejednolite swiecenie lampy lewej i prawej,

8) aby "dobrze wlozyc" postanowilem zdemontowac/wyciagnac lampe,

9) lampy nie da sie wyciagnac jak jest przykrecony zderzak,

10) odkrecilem zderzak,

11) zdemnotowalem lampe, majac nie ograniczony dostep, "wlozylem dobrze" nowe zrodlo,

12) lampa lewa i prawa zaczely swiecic idelanie rowno,

13) jak mialem zdjety zderzak to odkrecenie drugiej lampy trawalo kilka minut,

14) z racji tego, ze wszystko bylo juz rozkrecone na miejscu orginalnego zrodla halogenowego zamontowalem zrodlo ledowe o temp. 5000K, najbardziej "zolte" z wszystkich dostepnych mi ledow,

15) po zamontowanych ledach, pozycje swieca tak mocno, ze uzywam ich od wczoraj :) jako swiatel dziennych,

16) jak bede kiedys wymianial ksenon to na 100% wystarczy mi odkrecenie nadkola, z zrodlem od "ringu" moje niezgrabne paluchy nie daly rady...

 

....nie przygladelme sie bardzo ale wg mnie samych rigow/swiatlowodow nie mozna wymienic poniewaz klosz nie jest rozbierlny, chyba :)) ....

 

Jasne :) hehehe.

Hmm ale spokojnie wymiana żarówki nie wymaga demontażu lamp :), ale ok.. :))

 

U mnie niestety jest ten problem z lewymi ringami, ale co zrobić. Wymiana będzie kłopotliwa, no chyba, że 'wymienię całą lampę lub coś porzeźbię z samymi ringami, w końcu POLAK POTRAFI :) heheheh

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.