Skocz do zawartości

bmw 530d e 60 problem z turbina??


jaflos

Rekomendowane odpowiedzi

hej jestem nowy na formu dlatego pisze by zasiegnac informacji na temat problemu.Otoz chodzi oto ze od jakiegos czasu zauwazylem ze z pod maski wydostaje sie dziwny metaliczny dzwiek jakby gwizd lub wycie w czasie dodawania gazu na postoju dzwiek ten zaczyna byc slyszalny w momencie gdy prace rozpoczyna turbina poza tym pod maska jak i w kabinie wyczuwalny jest zapach spalin?? czy ktos ma jakies sugestie??czytalem cos o kolektorze ssacym i uszczelkach w przypadku wyczuwania spalin ale co jest przyszyna tego swistu spod maski?? jezeli ktos cos wiem prosze pisac czekam na podpowiedzi z gory dzieki aha pisze w ten sposob poniewaz nie mam polskich znakow interpunkcyjnych u stawionych na mojej klawiaturze przepraszam za to.Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też miałem gwizd po wciśnięciu pedału przyspieszenia na postoju słyszalny w okolicach turbiny. Na szczęście okazało się że była wydmuchnięta uszczelka spod kolektora wydechowego. To też tłumaczy zapach spalin spod maski. Sprawdź szczelność układu wydechowego. Skoro gwiżdże to dziurka musi być niewielka ale powinieneś też odczuć minimalny spadek mocy auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZIEKI ZA PODPOWIEDZ SPRAWDZE NAPEWNO W PIATEK U MECHANIKA A CZY ODCZUWALES SPALINY W KABINIE BO JA CZUJE Z NAWIEWU MI ZASOWA JAK CHOLERA ALE TYLKO NA POSTOJU GWIZD JEST SLYSZALNY RZECZYWISCIE TYLKO GDY PRZYGAZUJE I PRACE ZACZYNA SPREZARKA?? A JAKI DZWIEK BYL TEGO GWIZDU U CIEBIE?? U MNIE METALICZNY JAKBY Z RURY JAKIES DOBIEGAL?? DZIEKI TROCHE SIE USPOKOILEM POZDRO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej bylem u mechanika zdiagnozowal usterke jako poluzowana lub peknieta rurka dolotowa do turbiny cos w tym rodzaju widzialem to i rzeczywiscie chwieje sie na wszystkie strony prawdopodobnie bede musial wymienic ta rurke plus uszczelki nie powinno byc dorgo chociaz w londynie wszystko jest drogie:) niestety za godz pracy rzadaja 55funtow mam nadzieje ze to to i ciezar z glowy mi spadnie wkoncu bede mogl znowu cieszyc sie z niepowtarzalnej jazdy i spalania w granicach 6.5 litra na 100 na trasie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapomnij że rurka do turbiny, niklowana z gumowym łącznikiem chwieje się w sposób naturalny. Jej dokręcenie nic nie niweluje ewentualnych nieszczelności.

Być może w towim przypadku to właśnie przyczyna, jednak gdyby usterka nie ustąpiła a mechanik podawał inną przyczynę, to niwelacja luzu nic nie zmienia i jest zwykłym technologicznym zjawiskiem mieszczącym się w granicach normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.