Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

 

Wymienony został pasek od alternatora boscha. Ale po wymianie tego paska gdy zapalam to słychać piszczenie w czasie rozruchu silnika i bez względu gdy zapalam zimny czy też ciepły. Gdy silnik jest uruchomiony to piszczenia nie słychać. Przed wymianą tego paska nie było piszczenia, czyżby problem z producentem tego paska ? Bardzo proszę o sugestie.

Opublikowano
Jesli chodzi o wyeliminowanie samego pisku w tesco czy realu widział ostatnio srodek z firmy Prestone który wlasnie konserwuje pasek wraz z tymi rolkami no i zapobiega piszczeniu. Ale moze twój problem polega na zbyt sztywnym naciągnieciu go niewiem to jest tylko domysł nie rada.
Opublikowano
Wymiana paska klinowego

Porady / Warto wiedzieć

 

Pasek klinowy pełni w silniku ważną funkcję, gdyż napędza urządzenia pomocnicze, takie jak pompa wodna i alternator. Jego zerwanie prawie natychmiast uniemożliwia dalszą jazdę. Dlatego warto podczas okresowych przeglądów sprawdzić stan i naciąg paska....

 

...Systematycznie trzeba sprawdzać napięcie paska, gdyż w dużej mierze od niego zależy trwałość paska. Prawidłowo napięty pasek powinien dać się ugiąć od 5 do 15 mm, mierząc w połowie odległości pomiędzy kołami pasowymi.

 

Nie ma problemów z prawidłowym napięciem, gdy jest automatyczny napinacz, ponieważ odpowiednią wartość napięcia zapewnia sprężyna. Problemy mogą się pojawić przy ręcznym napinaniu.

 

Zbyt słabo napięty pasek da znać o sobie głośnym piskiem, zwłaszcza przy zimnym silniku i po nocnym postoju. Luźny pasek również może być powodem niedoładowania akumulatora. Natomiast zbyt mocno napięty pasek będzie miał mniejszą trwałość i dodatkowo znacznie szybciej zużyją się łożyska kół pasowych, gdyż będą pracowały pod zbyt dużym obciążeniem.

 

Albo zaluźny.

Opublikowano
Teraz po przejechaniu kilkuset kilomterów pasek pszczy nie tylko przy zapalaniu silnika ale także podczas jazdy. Co mam zrobić wymienić pasek na innej firmy czy też wymienić napinacz?
Opublikowano
Tzn. Jedna rolka została wymieniona natomiast napinacz nie, myślę, że w napinaczu "wyrobiła" się sprężyna, która straciła swoje właściwosci i nie dościska z właściwą siłą paska. Albo sam pasek, mam założony nowy boscha, może inny producent?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.