Skocz do zawartości

1994 M43 318i - Klimatyzacja nie dziala prawidlowo (?)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Czytalem ostatnio na forum post, w kotrym ktos opisywal jak powinna dzialac klimatyzacja w e36 (manualna, dwu-strefowa) i podejzewam ze cos z moja jest nie teges.

 

Niezaleznie od ustawienia temperatury na panelu klimy, z bocznych nawiewow zawsze leci zimne powietrze (silnik rozgrzany). Jezeli ustawie srodkowy nawiew na grzanie to cieple powietrze leci rowniez z bocznych nawiewow... Po wcisnieciu 'sniezynki', ze wszystkich nawiewow leci mrozne powietrze.

 

W poprzedniej E36 nie mialem klimy wogole wiec nie wiem jak, powinna prawidlowo dzialac w tych samochodach.

 

Nie wiem czy jest to normalne w e36 ale, po ustawieniu nawiewu na szybe, zawsze leci gorace powietrze.

 

Po przejzeniu podobnych postow, podejzewalem elektrozawor ale wtedy wogole niebyloby ogrzewania w samochodzie. Ktos ma pomysl ?

 

pozdrawiam,

alealek

Opublikowano

Po dalszych poszukiwaniach usterki. Zauwazylem, ze gdy wlacze obieg zamkniety to zalacza sie kompresor i leci mrozne powietrze. Jezeli wtedy ustawie cieply nawiew na srodek to ze wsystkich kratek leci letnie powietrze (mrozne miesza sie z goracym?).

 

Z tym mroznym powiterzem to byloby normalne gdyby temperatura w samochodzie byla duzo wyzsza niz zadana na panelu - wtedy podobno moze wlaczyc sie kompresor aby szybciej osiagnac docelowa temperature.

 

Zaczynam podejzewac czujnik temperatury wewnetrznej albo modul kontroli klimatyzacji. Czy slusznie?

 

:arrow: Gdzie ewentualnie (o ile wogole) znaduje sie czujnik temepratury wewnetrznej.

Zakladam ze taki istnieje aby klimatyzacja mogla utrzymywac zadana temperature.

 

Czy ktos jeszcze ma/mial podobne problemy z kimatyzacja? Jesli tak to w jaki sposob zostaly one rozwiazane :modlitwa: ...

 

Zbliza sie lato i byloby dobrze to naprawic zanim pojawia sie pierwsze upaly...

 

 

Wielkie dzieki za pomoc,

alealek

Opublikowano
Czujnik temperatury masz w panelu klimatyzacji, znajduje się on za taką okrągłą krateczką w dolnym prawym rogu. Jest tam także mały wentylator wymuszający ciągły przepływ powietrza, można go usłyszeć po wyłączeniu stacyjki, bo pracuje jeszcze przez około 1,5 minuty.
Opublikowano

OK - Problem czesciowo rozwiazany...

 

1)Czujnik temperatury wewnetrznej znajduje sie za zaslepka 4 przycisku na panelu klimatyzacji (manualna). Za ta zaslepka jest malutki tunel ktory prowadzi do wiatraka, ktory wymusza obieg powietrza. Wiatrak jest z tylu panelu.

 

U mnie caly tunel byl zapchany roznego rodzaju syfem(glownie kurzem), zarowno od strony kabiny jak i wiatraczka.

 

Po dokladnym wyczyszczeniu ustwilem klimtyzacje nastepujaco:

1)'sniezynka wylaczona'

2)'obieg zamkniety' wlaczony

3)Temperatura srodkowej kratki na max (do czerwonego)

W takiej konfiguracji klimatyzacja reaguje na zmiane temperatury pokretlem na panelu klimatyzacji.

 

Niestety sukces byl tylko polowiczny, poniewaz z kratek wentylacyjnych pasazera leci ciagle gorace powietrze. Jest to proawdopodobnie wina elektro-zaworu (auto podpiete komputer pokazuje usterke - prawy elektrozawor).

 

Dam znac, po naprawie elektrozaworu czy to pomoglo.

 

Poki co efekt jest nieporownywalny (tylko dla kierowcy :twisted: )

 

Aha... Po ustawieniu nawiewu na szybe lub nogi leci zawsze gorace powietrze (klima wylaczona) lub temperatura ustawiona na panelu klimatyzacji (klima wlaczona)...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.