Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

w zwiazku z tym ze stuka chcialem to zrobic, meches powiedzia mi zebym poszukal "zestawu naprawczego do vanosa" na co gosc w sklepie zrobil duze oczy i tyle.

Jest cos takiego jak "zestaw naprawczy do vanosa" ?

Jak jest to do czego dokladnie?

Gdzie to dostac?

Jak to nazwac jak bede szukal??

 

Pozdro!

PS. Zablokowalem sobie "BMW REVERSE RDS":( a potem znalazlem karte z kodem:(

Opublikowano

teraz ci nie znajde bo nie mam pod reka TISa w domu

jak wroce z pracy to znajde ten rozdzial o likwidowaniu halasow

z VANOSa i podesle ci numery czesci jesli sa tam wymienione

 

daj ostatnie 7cyfr VINu (moze byc na priva)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Potrzebujesz

 

sruba-szpilka 3 szt 11 36 1 403 824

dysk dociskowy 1 szt 11 36 1 403 822

dysk dociskowy 1 szt 11 36 1 403 823

sprezyna talezowa 1 szt 11 36 1 403 550

sruba szesciokatna M6 3 szt 11 36 1 740 288

 

Sruby szesciokatne trzeba wg. tisa zabezpieczyc srodkiem

przeciw odkrecaniu - potrzeba Loctite 273 albo podobny

Dyski sa dwa (pomiedzy nie wchodzi sprezyna) jeden ma 2mm drugi 4mm,

 

ogolnie patrzac na opisy to od cholery roboty - z ktorego

miesiaca jest auto? w 06/95 wszystkie M50/M52 mialy juz

seryjnie montowana sprezyne

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

..ale zaraz, o ktore auto chodzi - bo jesli wzmiankowane

w tytule E34 to wszystko by sie zgadzalo, ale jesli E30 320 to oczywiscie

porada nie ma sensu - tam w M20 problem z Vanosem nie wystepowal

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Potrzebujesz

 

sruba-szpilka 3 szt 11 36 1 403 824

dysk dociskowy 1 szt 11 36 1 403 822

dysk dociskowy 1 szt 11 36 1 403 823

sprezyna talezowa 1 szt 11 36 1 403 550

sruba szesciokatna M6 3 szt 11 36 1 740 288

 

Sruby szesciokatne trzeba wg. tisa zabezpieczyc srodkiem

przeciw odkrecaniu - potrzeba Loctite 273 albo podobny

Dyski sa dwa (pomiedzy nie wchodzi sprezyna) jeden ma 2mm drugi 4mm,

 

ogolnie patrzac na opisy to od cholery roboty - z ktorego

miesiaca jest auto? w 06/95 wszystkie M50/M52 mialy juz

seryjnie montowana sprezyne

 

ten "dysk dociskowy" nie dawal mi spokoju od wczoraj myslalem

o tym czy prawidlowo to przetlumaczylem z niemieckiego i

wychodzi mi na to, ze powinienem napisac dysk czy raczej

plytka dystansowa :)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

chyba cos nie o te czesci chodzilo bo na diagramie mam cos innego.

napisze jeszcze raz e34, rok 93/10, silnik 2,0 24v VANOS. Prosze o powtorne info:)

Opublikowano
chyba cos nie o te czesci chodzilo bo na diagramie mam cos innego.

napisze jeszcze raz e34, rok 93/10, silnik 2,0 24v VANOS. Prosze o powtorne info:)

 

numery tych czesci nie pochodza z ETK tylko z procedury w TIS -

niekiedy z czesciami naprawczymi tak bywa ze trudno je na

"normalnych" diagramach zlozeniowych samochodu znalezc.

 

Na tym rysunku przedstawiony jest fragment rozrzadu w silniku

M50 (wybralem 520 z 12/95) ktory mial juz "poprawke" do

Vanosa montowana seryjnie - masz na nim dokladnie te czesci

ktore Ci opisalem m.in 9,10, 11. Numery roznych tam srubek i

innych drobiazgow nieco sie roznia ale te potrafia zmienic sie

parokrotnie w trakcie produkcji danego detalu.

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=11_1437&hg=11&fg=25

 

Dla porownania, tak naped kol zebatych z poprzednia ("Stukajaca") wersja VANOS'a.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=11_1541&hg=11&fg=25

 

Najwazniejsza roznica jest ta plaska sprezyna ktora dociska

kolo zebate.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie tak, też o tym pisałem w którymś temacie.

"Robiąc" vanosa dokładasz tą podkładkę/sprężynę/dysk. Różnica jest również w długości śrub, stąd potrzebujesz komplet nowych,

 

Jeżeli to tylko Vanos to koniec tematu. Jednak, jak już będziesz miał to rozgrzebane, to warto się zastanowić nad napinaczem łańcucha.

 

Innych rzeczy tam nie ruszaj - fabryka podaje, że są wieczne :) (a swoją droga cholernie drogie).

Kai
Opublikowano

Bienias stukanie, jest przy jakiejś konkretnej ilości obrotów czy w całym zakresie??

Nie jest to przypadkiem w okolicach 2 tys. obrotów a potem nic nie słychać??

I jeszcze czy mocno stuka, słyszysz bez podnoszenia maski??

Opublikowano
tlucze nonstoper, wystarczy odpalic a silnik pracuje jak sieczkarnia. Zawory uspokoily sie po wymianie oleju ale vanos tlucze na wolnych obrotach a na wysokich jest juz tylko wycie. Po polozeniu reki na vanosie czuc na wolnych obrotach miarowe stukanko po dloni.
Opublikowano

No to faktycznie trzeba go zrobić.

Myślałem że tylko stuka w okolicach 2tys. obrotów jak trzymasz cały czas wcisniety gaz w tych okolicach, a odgłosy słychać tylko przy otwartej masce, a potem jest OK.

 

Rozmawiałem kiedys na ten temat z mechanikami z serwisu BMW i mówili że przy niecałych 2tys. vanos sie przestawia i stąd to stukanie ale tak jak pisałem jest ciche i słychać przy otwartej masce i powyżej tych obrotów jest cisza (poprostu ustaje).

Mam nadzieję że koszyty nie będą wielkie.

Napisz potem na forum ile Cię kosztował ten zestaw naprawczy.

Powodzenia.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
narazie to musze sie dowiedziec gdzie tego szukac? Jak mowilem w jednym sklepie facet zrobil duze oczy a w drugim powiedzial poprostu z nie ma. W Intercarsie to juz tradycyjnie nic nie maja ale podjade i spytam.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

kazdy meches do jakiego jechalem to jebany czarnoksieznik. Z czego jeden poporostu powiedzial ze sie nie zna ale jak rozbierze i popatrzy to sie cos wymysli. Drugi mnie umowil na "za dwa tygodnie" po to zeby powiedziec mi ze jak mu dostarcze calego vanosa to on mi go wymieni. (dzwonilem caly wanos w bmw 1500zl :mad2: )

 

Kurczaki Prosze jeszcze raz lopatologicznie wyliczayc co i jak sie nazywa zebym zadzwonil do serwisu bmw i powiedzial co potrzebuje (narazie to sie nie znam i poprostu nie moge sie dogadac). Wiem ze cos napisal kolega psychop ze moja konstrukcje mozna zastapic nowsza konstrukcja co pociagnie za soba zmiane srubek - ale nawet tego nie jestem pewien ze dobrze wczesniejszy wywod zrozumialem.. :doh:

Opublikowano
kazdy meches do jakiego jechalem to [bAD] czarnoksieznik. Z czego jeden poporostu powiedzial ze sie nie zna ale jak rozbierze i popatrzy to sie cos wymysli. Drugi mnie umowil na "za dwa tygodnie" po to zeby powiedziec mi ze jak mu dostarcze calego vanosa to on mi go wymieni. (dzwonilem caly wanos w bmw 1500zl :mad2: )

 

Kurczaki Prosze jeszcze raz lopatologicznie wyliczayc co i jak sie nazywa zebym zadzwonil do serwisu bmw i powiedzial co potrzebuje (narazie to sie nie znam i poprostu nie moge sie dogadac). Wiem ze cos napisal kolega psychop ze moja konstrukcje mozna zastapic nowsza konstrukcja co pociagnie za soba zmiane srubek - ale nawet tego nie jestem pewien ze dobrze wczesniejszy wywod zrozumialem.. :doh:

 

Bienias

 

Jesli usterka zostala prawidlowo zawezona do wady konstrukcyjnej VANOSa (a nie na przyklad jego uszkodzeniem lub awaria w okolicach

innych elementow rozrzadu)

 

to do "upgrade" Vanosa bedizesz potrzebowal tylko i wylacznie nastepujacych czesci

 

sruba-szpilka 3 szt 11 36 1 403 824

krazek dystansowy 1 szt 11 36 1 403 822

krazek dystansowy 1 szt 11 36 1 403 823

sprezyna talezowa 1 szt 11 36 1 403 550

sruba szesciokatna M6 3 szt 11 36 1 740 288

 

Pomysly typu wymiana calego VANOSa to ostra szarlataneria.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Dwie duze sruby wewnatrz czerwonej elipsy na dole.

 

 

ale ogolnie bardzo ostroznie, musisz zablokowac kolo i lancuch specjalnymi narzedziami. walki rowniez. poniewaz rozlaczasz de facto kolo od rozrzadu jesli tego nie zrobisz prawie na bank rozrzad

sie przestawi!

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

ustawilem wszystkie koła zgodnie z zaleceniami z ruskiej strony.

 

Zastanawia mnie natomiast to ze meches powiedzial mi ze potrzebuje cisnieniowki (bez zaworu)! :duh: o podkladkach i srubkach nic nie mowil! mowil ze napierdziela wlasnie to czego nie moge zdjac! Czy to mozliwe?

Opublikowano
ustawilem wszystkie koła zgodnie z zaleceniami z ruskiej strony.

 

Zastanawia mnie natomiast to ze meches powiedzial mi ze potrzebuje cisnieniowki (bez zaworu)! :duh: o podkladkach i srubkach nic nie mowil! mowil ze napierdziela wlasnie to czego nie moge zdjac! Czy to mozliwe?

 

Kurde, to duzo tlumaczenia - ja nigdy nie rozbieralem VANOSa, demontowalem podobny uklad w Mesiu, a VANOS znam tylko co prawda

z bardzo dokladnych opisow i rysunkow w TISie - jesli masz tisa

to wejdz w silnik i objaw pt stukanie z okolicy zaworow M50/M52

cala procedura jest tam dokladnie opisana ze zdjeciami. Jak nie masz

to sie napne i Ci to wszystko ladnie przepisze :)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

zdjalem! Rzeczywiscie meches mogl sie nie mylic w ocenie:

01 RMFD ADJUSTMENT UNIT 1 09/1992 11361748036

Straszne ma luzy i wali nawet gdy poruszam reka. Do tego prawdopodobnie puszcza olej nie tedy co potrzeba bo ma luzy na osce. Jak bede mial sekunde to wrzuce fotke. A juz zaczynam tego szukac.

Opublikowano
Witam kolegow tez mam problem z vanosem jak dzwonilem do wawy do sklepu na narbutta to kobitka powiedziala mi ze koszt zestawu naprawczego to max 150zl spytalem sie jeszcze o napinacz cena okolo 130zl przymiezam sie do wymiany.Pozdrawiam Seba.
Byłe 318i coupe obecne 320i coupe radosc z jazdy.Nareszcie długo oczekiwane E46 kombi.
Opublikowano
dołącze sie z pytaniem ponieważ wczesniej wspomniano że vanos przestawia sie w okolicach 2 tys obr a ja własnie w tych okolicach mam delikatne szarpanie silnikiem. Silnik pracuje równo bez wahań, na wysokich obrotach także dobrze ciagnie. I tak się zastanawiam czy te delikatne szapanie może byc spowodowane vanosem???

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

od poniedzialku popoludniami przelozylem silnik. kupilem sobie taki ogolocony z osprzetu i przelozylem. Pozostal jeszcze problem z cewkami albo swiecami (przerywa) ale cyka miodzio.

 

Przy okazji wyszlo co bylo nie tak w starym silniku ze tak wszystko dzwonilo.

 

Otoz przyczyna bylo slabe cisnienie oleju!

Po zdjeciu miski olejowej okazalo sie ze smok do pompy przykrecony byl na 1 srube ktora na dodatek sie poluzowala i zamiast oleju smok zasysal olej ale z powietrzem! :mad2:

 

No i ch..j wszystkim mechesom z mojego miasta w d....e. Tyle czasu zmarnowalem (nauczylem sie chociaz jak sie rozbiera i regeneruje vanosa) ale samochod cyka. Silnik sobie rozprzedam na czesci :dance: a nowy nabytek wreszcie cyka jak powinien :clap: :clap: :twisted2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.