Skocz do zawartości

735iA 99`rok. Słaby silnik i kiepska reakcja na gaz :-(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od jakichś 2 - 3 tygodni męczę się z silnikiem w aucie. Problem jest następujący silnik jest słaby i nierówno pracuje. Trzęsie całym silnikiem i tocząc się na D szarpie czasami na N jest to samo. W trakcie jazdy kiedy próbuję mocniej przyspieszyć (pedał w podłogę) auto(czasami) nie reaguje prawie wogóle :-( tak prawde powiedziawszy od 500 - 2300 obrotów silnik nie ma prawie wogle mocy pozniej jest lepiej ale do 238KM to jeszcze sporo brakuje. Jesli rozpędzam go delikatnie przyspiesza w miarę normalnie. Gorzej jest na autostradzie do 120km/h mogę się rozpędzić bez większych problemów wtedy mam 5 bieg i (jesli dobrze pamiętam) ok 1500obr i auto ma powazny problem z przyspieszaniem. Nawet jak wcisnę pedał prawie do końca to ekonomizer zatrzymuje się na środku(tak jakbym wcisnął delikatnie gaz) lub czasami pod koniec a auto nie chce się rozpędzać. Muszę zrobić kickdow wtedy są wyższe obroty i auto przyspiesza....

Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie dotyczące mojego problemu.

E38 735iA Sport Individual 99`
Opublikowano
Po wierwsze to jedź na kompa, bo bez tego to wróżenie z fusów, jak objawy są tak poważne to na pewno coś wyjdzie, jeśli ekonomizer staje w miejscu to albo czujnik położenia przepustnicy (TPS) albo przepustnica sie nei otwiera.
Opublikowano
Pojechałem do serwisu BMW, podłączyli pod komputer, sprawdzili i powiedzieli, że żeby mi powiedzieć dokładnie co jest nie tak muszą rozebrać silnik na części, sprawdzić rozrząd zawory i będzie mnie to kosztować ok 5000tyś.
E38 735iA Sport Individual 99`
Opublikowano

maja obowiazek dac ci wydruk z tego co pokazal interfejs albo podac ci kody bledow ktore wykryli - inaczej nie powinienes zaplacic za usluge

 

gdyby do mnie ktos skierowal taka wypowiedz dosc szybko wskazal bym mu co moze sobie probowac rozebrac za 1000 funtow

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
Nie otrzymałem kodów błędów tylko informację że potrzebują więcej czasu na zbadanie ponieważ muszą rozebrać silnik i do ogólnego opisu co jest nie tak dostałem przybliżony kosztorys całej tej operacji - 1031 funtów co mnie załamało. Zwłaszcza że za połowę tej ceny mógłbym mieć inny silnik :-(
E38 735iA Sport Individual 99`
Opublikowano

dlatego dostajesz prostą i jasną podpowiedz:

 

reset komputera (zakladam ze zrobiles przynajmniej raz), podpiecie pod komputer i odczytanie kodow bledow (mozesz wpisac na forum postaramy sie rozszyfrowac)

 

jesli masz mozliwosc kombinowania samemu (a z tego co piszesz to wydaje sie ze nie masz) mozesz dokonac podmiany przeplywomierza/y (u angoli pod haslem MAF albo mass air flow meter) ewentualnie sterownika silnika

 

wiecej podpowiedziec moga spece od e38

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano

Może tak, pierwsze co możesz sam zrobić to sprawdzić czy jest iskra na wszystkich garach.

 

Później po kolei sprawdzasz cały elektryczny osprzęt silnika, czyli przepłwka, czujnik temperatury silnika(od ECU), sprawdzasz czy przepustnica otwiera się do końca, sprawdzasz czy czujnik położenia przepustnicy jest ok, do tego profilaktycznie czujnik położenia wału korbowego i wałka rozrządu.

Opublikowano

No więc tak, podlączyłem a raczej próbowałem podpiąć się z interfejsem i PC ale z niewiadomych przyczyn carsoft nie komunikuje się z modułem DME, PAsoft tak pokazuje niby 6 błędów ale mam tylko wersje demo więc nie moge zobaczyć jakich. Jakimś innym bardzo prostym programem dostałem informację o 1 błędzie nr 33 soleonoid valve kick down protection cyz jakoś tak (wczesniej carsoft pokazywał tez błąd nr 33 oraz 34 tylko po niemiecku i nie wiedizalem co to znaczy). Co do przepustnicy to zrobiłem tak :

ściągnąłem filtry powietrza, przepływomierz i jak już byłem pewien, że nic nie wpadnie w wiatrak poprosiłem swoje słoneczko o podniesienie obrotów silnika do ok 4000tyś klapka nie chce się podnieść a wygląda to tak

 

http://www.youtube.com/watch?v=uU5PauBAEzc

 

Nie wiem czy dobrze zrobiłem bo odłączyłem przepływomierz na czas próby.

Chociaż póżniej próbowałem na włączonym silniku samemu poruszyć przepustnicą (duży opór stawia) i bardzo ładnie silnik się wkręcał na obroty

 

Aha, zapomniałbym dodać czy to normalne, że po właczeniu zapłonu i dobiega z przepustnicy taki dość donośny pisk?

E38 735iA Sport Individual 99`
Opublikowano
Ten pisk to norma, widać że przepustnica jest do rozbiórki tak jak pisałem, ale niepokoi mnie ten dźwięk silnika, nie wiem czy to wina nagrania ale tam coś klekocze telepie i wszystko razem. Narazie wiadomo że trzeba coś zrobić z przepustnicą.
Opublikowano
Jeśli chodzi o ten dźwięk to sam się przeraziłem słuchając... Aż tak źle to nie jest. A można tą przepustnicę rozebrać? Z tego co widziałem to jest przykręcona tylko na 4 śruby więc problemu nie powinno być. Co może być w niej nie tak? Jedyna z jaką miałem do czynienia to ta z E32. Niechciałbym jej (w przypadku jeśli jest nierozbieralna) załatwić do końca bo wtedy zostanę bez auta.
E38 735iA Sport Individual 99`
Opublikowano
jak jej nie naprawisz to musisz ją wymienić, jeśli jest to przepustnica EML a nie mechaniczna na linkę to to jest typowa przypadłośc tych przepustnic że siębrudzą i nie chcą otwierać. Kupiłeś auto w tym stanie czy, tobie sietak stało ??
Opublikowano
Niestety kupiłem w tym stanie, okazyjnie zresztą ... jakieś 4 tygodnie temu na aukcji. Miałem możliwość oddania jej , ale auto mi się niesamowicie podoba i doszedłem do wniosku, że zaryzykuję i postaram się je doprowadzić do porządku. Co najwyżej wymienię silnik. Zaraz się zabieram za przepustnicę.
E38 735iA Sport Individual 99`
Opublikowano (edytowane)

Rozebralem przpustnice i chyba bede musial nowa kupic :-( tragedyja Wyglada na nienaprawialna

 

wyglada ona tak :

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/48c3b1ed1b5c3636.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6339cab4a5bb9e3d.html

http://usterki.hobby-elektronika.eu/samsung.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e51e99413909bcb0.html

Edytowane przez cutthr0at
E38 735iA Sport Individual 99`
Opublikowano
Niestety kupiłem w tym stanie, okazyjnie zresztą ... jakieś 4 tygodnie temu na aukcji. Miałem możliwość oddania jej , ale auto mi się niesamowicie podoba i doszedłem do wniosku, że zaryzykuję i postaram się je doprowadzić do porządku. Co najwyżej wymienię silnik. Zaraz się zabieram za przepustnicę.

 

witam , kilka uwag

 

- carsoftem to sobie ewentualnie mozesz bład poduszki skasowac , to jest zabawka i raczej na nią bym nie liczył , zainteresuj sie inpą - mozesz kuoic fejsa od ludzi z tego forum

- jak auto ma jechac jak przepustnica is dead :)

- oprócz przepustnicy cos tobie wali w silniku :(

- szykują sie koszty

 

jaki przebieg ma auto ?

Opublikowano
nie wiem jak dokładnie działa EML w e38, ale jeśli nie widać żadnych zabrudzeń to potencjometr pedału gazu może być do dupy. Na bank przyczyną braku mocy jest nie otwierająca się przepustnica.
Opublikowano (edytowane)

- carsoftem to sobie ewentualnie mozesz bład poduszki skasowac , to jest zabawka i raczej na nią bym nie liczył , zainteresuj sie inpą - mozesz kuoic fejsa od ludzi z tego forum

- jak auto ma jechac jak przepustnica is dead :)

- oprócz przepustnicy cos tobie wali w silniku :(

- szykują sie koszty

http://hobby-elektronika.eu/wskaznik.html

jaki przebieg ma auto ?

 

Myśle nad kupnem interfejsu do INPY bo sam program juz mam. Z tym waleniem to tak nie dokońca nagranie jest z telefonu w formacie RM ktory obcina dźwięk - aż tak nie brzmi. Owszem nierówno chodzi czasami, najprawdopodobniej rozrząd klekocze ale stojac z boku tego nie słychać. Kosztów się trochę obawiam, póki co chcę w miarę swoich możliwości sprawdzić i ewentualnie jeśli dam rade naprawić we własnym zakresie. W razie niepowodzenia poproszę mechanika o przegląd i zarys kosztów. Jak wyjdzie za dużo to będę szukał nowego silnika niestety :-(

Auto ma przejechane 220tyś. km i gdyby nie te problemy z silnikiem byłoby co tu dużo mówić ideałem(jak dla mnie). pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie :-D

 

Aha, w trakcie montażu przepustnicy zauważyłem jedną rzecz - mam odłączony akumulator(tak na wszelki wypadek), sprawdzałem klapkę tuż po przykręceniu przepustnicy do silnika i klapka chodzi leciutko(bez większych oporów). Natomiast po podłączeniu wtyczki(akumulator jest odłączony) zaczyna stawiać duuży opór, wtyczkę odłączam chodzi lekko, podłączam ciężko. Nie rozumiem tego przecież nie powinno to mieć znaczenia!?!?

Edytowane przez cutthr0at
E38 735iA Sport Individual 99`
Opublikowano

- carsoftem to sobie ewentualnie mozesz bład poduszki skasowac , to jest zabawka i raczej na nią bym nie liczył , zainteresuj sie inpą - mozesz kuoic fejsa od ludzi z tego forum

- jak auto ma jechac jak przepustnica is dead :)

- oprócz przepustnicy cos tobie wali w silniku :(

- szykują sie koszty

 

jaki przebieg ma auto ?

 

Myśle nad kupnem interfejsu do INPY bo sam program juz mam. Z tym waleniem to tak nie dokońca nagranie jest z telefonu w formacie RM ktory obcina dźwięk - aż tak nie brzmi. Owszem nierówno chodzi czasami, najprawdopodobniej rozrząd klekocze ale stojac z boku tego nie słychać. Kosztów się trochę obawiam, póki co chcę w miarę swoich możliwości sprawdzić i ewentualnie jeśli dam rade naprawić we własnym zakresie. W razie niepowodzenia poproszę mechanika o przegląd i zarys kosztów. Jak wyjdzie za dużo to będę szukał nowego silnika niestety :-(

Auto ma przejechane 220tyś. km i gdyby nie te problemy z silnikiem byłoby co tu dużo mówić ideałem(jak dla mnie). pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie :-D

 

Aha, w trakcie montażu przepustnicy zauważyłem jedną rzecz - mam odłączony akumulator(tak na wszelki wypadek), sprawdzałem klapkę tuż po przykręceniu przepustnicy do silnika i klapka chodzi leciutko(bez większych oporów). Natomiast po podłączeniu wtyczki(akumulator jest odłączony) zaczyna stawiać duuży opór, wtyczkę odłączam chodzi lekko, podłączam ciężko. Nie rozumiem tego przecież nie powinno to mieć znaczenia!?!?

 

220 tys czego ? mil czy km ?

jak 220 km i przebieg jest ok to łańcuch nie ma prawa sie odzywac , moim zdaniem cos ewidentnie telepie w silniku po tym nagraniu,jak chcesz robic lańcuch i vanosa to przygotuj sie na mega koszta -lepiej szukaj nowego serca

Opublikowano
Napisałem że 220tyś kilometrów. A ile może może w przybliżeniu wynosić koszt ustawienia rozrządu i naprawa? vanosa.

 

co chcesz z tym rozrządem robic?,na moje ucho choc nie zarzekam sie cos tam jest nie tak z łańcuchem, (kiedys kolega mial podobny problem w e34),Jezeli to tylko sam vanos to bym tego nie robił i po prostu przyzwyczial sie do lekkiego stukania.Ale po mojemu to nie vanos - vanos w e38 inaczej "stuka,puka".Jak cos jest nie tak z łancuchem to koszta będa mega wysokie bo na pewno cos jeszcze wysokoczy po drodze.Cena 1000 funtów jaką Tobie podali to na początek :(

Opublikowano
Przyjedź kobyłą do Polski, i wymień ten silnik, bo jak by była banalna sprawa to niktby tego auta tanio nie sprzedał.

 

http://www.moto.allegro.pl/item586892258_bmw_e34_540_silnik_m60_v8_4_0_286_km_165_tys_km.html

 

do tego przekłądka pewnie z 500zł i jedziesz dlaej, a tu nie wiesz co bezie dalej.

 

to nie ten silnik :(

on potrzebuje 3.5 , skrzynia takza by nie pasowała

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.