Skocz do zawartości

520i 24v-1996, Problem z plynem w chlodnicy/waz twardy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam problem z plynem w chlodnicy mianowicie sporo go ubywa- brak sladów pod samochodem ale sporo moge powiedziec o zaobserwowanych problemach z tym zwiazanych, dokladniej:

 

Po wlaniu i odpowietrzeniu chlodnicy przejade okolo 50km otwieram maske i waz górny jest bardzo twardy (nie moge go nawet do polowy scisnac), dolny zimny. Gasze silnik... (oczywiscie jak odkrece korek i poczekam az cisnienia sie wyrownaja to plynu jest prawie na max).

 

na nastepny dzien mam ledwo na dnie plynu w chlodnicy. :?

 

co zrobilem:

 

-Visco + wiatrak sa NOWE

-Pompa jest nowa - po odkreceniu korka, widac przelewajacy sie plyn w chlodnicy jak zwiaksze obroty.

-wykonalem test na obecnosc Tlenku Wegla w chlodnicy - test to potwierdzil :/

 

co zaobserwowalem:

 

-sporadyczne problemy z cieplym powietrzem z nawiewu w kabinie (zwiazane chyba z niskim stanem plynu) bo jak doleje jest ok.

-gorny waz przy chlodnicy goracy i twardy / dolny zimny

-duze ilosci pary z rury wydechowej (nawet przy nagrzanym silniku) w momencie robienia zdjecia silnik juz byl nagrzany (dopiero co przyjechalem z miasta) a temp. na dworze 10 S/C.

-brak oleju w chlodnicy i brak wody w oleju (olej ma normalną konsystencje) ale za to na korku od oleju jest jak na zdjeciach.

-Problemy z odpalaniem (nie wiem czy to jest z tym zwiazane ale w tym samym czasie nastapily problemy) kreci, kreci nagle cos blokuje rozrusznik - wszystko przygasa, nastepna próba, nawet nie kreci od razu jest "blokada", kilka prób i odpala.

- mam wrazenie ze rosnie cisnienie w chlodnicy i przez to ubywa plynu

- po wyciagnieciu "bagnetu" od oleju przy odpalonym silniku wydobywa sie para (jak na zdjeciach) nie wiem czy to normalne? ale do tego dochodzi ta para z wydechu.

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-03/a39f27de.jpg

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-03/6d15a924.jpg

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-03/829aa56f.jpg

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-03/49548245.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-03/7ca0b49a.jpg

 

domyslam sie ze uslysze nie raz ze to uszczelka pod glowica, ale wykluczmy tu ta mozliwosc (wiem ze to tez wchodzi w gre...) :cry2:

 

dokladniej to silnik ma przejechane 220 000 KM

jest na GAZ - LPG (KME Diego sekwencja) - dziala bez problemu.

 

wyczytalem tu na forum ze przy podobnych problemach byly to trojniki od redukora? nie wiem...dodam ze problemy sa identyczne zarowno na LPG jak i na benzynie!

Edytowane przez Steffan
Opublikowano

witam

najprawdopodobnie uszczelka pod głowicą , ale poczekaj na inne porady

 

co do tych wezy chłodnicy tez tak miałem ( para z wydechu taksamo ) u mnie to wtedy był termostat , wymieniłem i po problemie

http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
Opublikowano
Tez sie zastanawiam nad termostatem, ale czy objawy byly by takie jak u mnie? fakt faktem ze jeden waz jest caly czas zimny - nawet jak caly dzien jezdze... :/
Opublikowano

tez miałem cały czas zimny ,dodatkowo chłodnica była zimna a jak u ciebie :?:

oleju nie masz w zbiorniczku wyrównawczym :?:

a wskazówka od tem. silnika :?: w jakim jest położeniu :?:

u mnie to był termostat , a muslalem ze uszczelka

http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
Opublikowano

jezeli ta woda idzie z dymem to wszyscy wiemy co to.

jezeli zimny jest dolny przewod, gorny twardy goracy - to winił bym tu termostat (zawiesił sie, jest zamkniety i nie daje pelnego obiegu)

jesli to dzialo sie przed ubytkiem wody to mogłes przez to przegrzac motor...??

i rozwalic usczelke...

a ze posiadasz gaz...

pozdro

Opublikowano
tez miałem cały czas zimny ,dodatkowo chłodnica była zimna a jak u ciebie :?:

oleju nie masz w zbiorniczku wyrównawczym :?:

a wskazówka od tem. silnika :?: w jakim jest położeniu :?:

u mnie to był termostat , a muslalem ze uszczelka

 

chlodnica jest ciepla - a i samo powietrze wewnatrz kabiny tez jest cieple,

nie mam oleju w zbierniczku (w wodzie)

 

wiem ze nie wyrazne ale cos widac, generalnie jest ok "zero" sladów oleju w wodzie (jak bym wylal na koszule to nie bylo by widac tlustych plam)

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-03/98069da6.jpg

 

temperatura silnika jest idealnie na srodku - no chyba ze plynu zaczyna brakowac i uklad chlodzenia sie zapowietrzy to wtedy nagle wskazówka idzie na czerwone- wystarczy ze troszke "przygazuje" i zaraz pompa zaciagnie wode i w oczach wskazowka wraca na srodek...

mam nadzieje ze to tylko termostat- ale jak to sprawdzic? mam miernik z sonda/termometrem wiec sprawdzil bym ale jak? przy jakich temp termostat sie zalacza? ktos wie?

 

 

jezeli ta woda idzie z dymem to wszyscy wiemy co to.

jezeli zimny jest dolny przewod, gorny twardy goracy - to winił bym tu termostat (zawiesił sie, jest zamkniety i nie daje pelnego obiegu)

jesli to dzialo sie przed ubytkiem wody to mogłes przez to przegrzac motor...??

i rozwalic usczelke...

a ze posiadasz gaz...

pozdro

 

nie mialem wczesniej problemów z temp. silnika, nagle stojac na swiatlach zauwarzylem ze wskazówka idzie na czerwone pole- szybko zjechalem i odczekalem- w 3 partiach dojechalem do domu (tak aby wskazówka nie weszla na czerwone pole), na nastepny dzien dolalem plynu(ostatnio 8 miesiecy temu dolewalem bo nie bylo z tym problemu), odpowietrzylem i 2 dni bylo ok. :worried: pozniej brak cieplego powietrza w kabinie, i wiem ze beda problemy jak nie doleje wody, fakt ze z bagnetu wydobywa sie para

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-03/7ae8d0e6.jpg

Opublikowano

gdzies na forum było jak sprawdzić termostat

ja ci nie powiem jak to sprawdzić ,ja poprodtu pojechałem do mechanika i oni postawili diagnoze ze termostat

koszt nieduzy bo zapłacilem 70 zl za termostat z wymianą

wiec moze sprobuj go wymienic

http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego zmien termostat bo to jest przyczyna zapowietrzania sie(nie odpowietszysz ukladu do konca z zamkniętym termostatem).A to co widać po wyjęciu bagnetu to ja obstawiam pierścienie(jak wrocisz z trasy to podnieś maske zgaś silnik i odkręć korek wlewu oleju)powinno być widać przez kilka sek unoszący się dym,albo nie wciskaj miarki oleju tylko ją delikatnie przytknij i przegazuj jeśli ją podnosi to kompresja ucieka do silnika.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
p/s do skrzyni korbowej :wink:
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Kolego zmien termostat bo to jest przyczyna zapowietrzania sie(nie odpowietszysz ukladu do konca z zamkniętym termostatem).A to co widać po wyjęciu bagnetu to ja obstawiam pierścienie(jak wrocisz z trasy to podnieś maske zgaś silnik i odkręć korek wlewu oleju)powinno być widać przez kilka sek unoszący się dym,albo nie wciskaj miarki oleju tylko ją delikatnie przytknij i przegazuj jeśli ją podnosi to kompresja ucieka do silnika.

jutro to sprawdze, mozesz mi jeszcze wyjasnic o jakie pierscienie chodzi (aby zasugerowac mojemu mechanikowi)?

 

dziekuje wszystkim za odpowiedzi, prosze o jeszcze- kazda sugestia jest brana pod uwage, fajnie by bylo jakby ktos z walnieta uszczelką (ktora wymienil) sie wypowiedzial, jakie byly objawy itp.

 

piotr520 - jutro sprawdze z tym bagnetem (nie wcisnietym), a czy jezeli bedzie uszczelka walnieta to tez moze go podnosic?

 

najgorsze ze test na obecnosc Co2 byl pozytywny :/ a to slyszalem nie dobrze. nikt o tym nie slyszal?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chodzi o pierścienie tlokowe(jakie masz zużycie oleju na 1000km).Co2 w plynie;uszczelka glowicy bądz czarny scenariusz pęknięta glowica.Nie chce cie straszyć ale spaliny w plynie nie oznaczają niczego dobrego(raczej bez ściągania glowicy się nieobejdzie).

Auto 96r to pewnie masz tam odme wypadalo by ją sprawdzić czy jest drożna.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Raczej nie jest to wina termostatu. Po pierwsze płyn w zbiorniczku się przelewa, po drugie temperatura nie wzrasta nadmiernie. Te dwa elementy świadczą o sprawnym termostacie.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, wiem ze to tzw. "Wykop" ale na dosyc sensowne zakonczenie dodam, ze potwierdzila sie wersja z uszczselka pod glowica malo tego okazala sie peknieta sama glowica :(

potwierdzila sie tez wersja ze uszkodzenie bylo spowodowane przez GAZ nagar na 3 tłokach byl taki ze mechanik walczyl przez 4h usuwajac nalot w dodatku wymienione prawie 2 lata temu swiece byly juz mocno nadpalone.

 

wykonalem kilka zdjec,

 

 

Odma:

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/d56b0693.jpg

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/3a9b2e9c.jpg

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/ff829347.jpg

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/a6885b32.jpg

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/2b4b7ee3.jpg

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/e2c5236d.jpg

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/03bd470b.jpg

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/ca5486dc.jpg

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/376462b1.jpg

 

Teraz koszty:

 

Nowa glowica bez zaworów - 1600zł

uszczelka pod glowica - 110zł

robocizna - 600zł

inne uszczelki i czesci ktore standardowo sie wymienia przy tym uszkodzeniu - 590 (jak kogos zainteresuje to moge podac dokladnie o jakie czesci chodzi)

 

w sumie zaplacilem 2900zł - auto chodzi rewelacyjnie, duzo wieksza moc, rowna praca silnika (chodzi jak odkurzacz) teraz przy odpalaniu auto nie trzesie, nie ubywa plynu z chodnicy i jestem z naprawy zadowolony.

 

wiem ze glowice mozna bylo kupic na allego za 500-900zł i kupilem 2 ale obydwie mialy jakies uszkodzenie jedna miala wywalone prowadnice, a druga nie byla szczelna- na szczescie nie bylo problemu z reklamacja i kase odzyskalem bez problemu ale po tych przejsciach wolalem kupic pewniaka za 1600zł...dziekuje wszystkim za pomoc, i nikomu nie zycze takich problemów, co do gazu- hmmm ja juz nigdy nie kupie BMW na LPG szkoda silnika, wiecznych regulacji, wymiany filtrów a przy przegladach dodatkowych 65zł i na koncu uszkodzeniu glowicy. Tyle co zaoszczedzilem teraz stracilem :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.