Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

w moim aucie od jakis 2 tyg. słychać wycie dochodzace z tyłu, pojawiające sie po przekroczeniu 60km/h.Po zmniejszeniu prędkości poniżej 60 cichnie.Dodam jeszcze, ze nie ma znaczenia na ktorym biegu jade, czy sprzęgło jest wciśniete i czy auto jest "na luzie".Dżwięk jest zawsze taki sam(moze troszke głośniej przy hamowniu silnikiem) niezależnie od prędkości.

 

Czy są to objawy padajacego dyfra, czy raczej łożysko(przy skręcaniu dżwięk sie nie zmienia)?

Opublikowano

Albo pada Ci któroś łożysko w kole albo masz za mało oleju w tylnym moście i Ci huczy,albo ktoś jeździł długo ze zbyt niskim poziomem oleju i teraz taki efekt.

Trzy hipotezy które przychodzą mi na myśl.

 

Pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Witam,

 

w moim aucie od jakis 2 tyg. słychać wycie dochodzace z tyłu, pojawiające sie po przekroczeniu 60km/h.Po zmniejszeniu prędkości poniżej 60 cichnie.Dodam jeszcze, ze nie ma znaczenia na ktorym biegu jade, czy sprzęgło jest wciśniete i czy auto jest "na luzie".Dżwięk jest zawsze taki sam(moze troszke głośniej przy hamowniu silnikiem) niezależnie od prędkości.

 

Czy są to objawy padajacego dyfra, czy raczej łożysko(przy skręcaniu dżwięk sie nie zmienia)?

 

Objawy wskazuja na ktorys z elementow przeniesienia napedu ktory

obraca sie razem z kolami - a wiec albo ktores lozysko z tylu,

albo dyferencjal. Jesli chodzi o dokladniejsza identyfikacje to mozliwe

sa dwie metody - albo bierzesz kogos na poklad kto siedzi z tylu i

dokladnie slucha, albo podnosi sie auto na podnosniku i ostroznie

(BARDZO OSTOZNIE) je rozpedza, sluchajac dokladnie co sie

dzieje.

 

Sam dyfer moze miec albo jak ktos juz napisal - za malo oleju, albo

niewlasciwe napiecie wstepne jednego z kol. reguluje sie je takimi

podkladkami i bez doswiadczenia trudno zrobic to poprawnie.

 

To sie tak nagle pojawilo czy narastalo od jakiegos czasu?

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Też myslę że to łozysko.

Prz dyfrze jeżeli byś puścił nogę z gazu to by trzepało samochodem (zazwyczaj tak się dzieje) wiec podejżewam ze łozysko.

Podnieś autko na podnośniku i sprawdz które koło się głośniej kręci.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Też myslę że to łozysko.

Prz dyfrze jeżeli byś puścił nogę z gazu to by trzepało samochodem (zazwyczaj tak się dzieje) wiec podejżewam ze łozysko.

Podnieś autko na podnośniku i sprawdz które koło się głośniej kręci.

 

Na tylnej osi wlasnie przez obecnosc dyfra jest to bardzo trudno

zrobic...

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Też myslę że to łozysko.

Prz dyfrze jeżeli byś puścił nogę z gazu to by trzepało samochodem (zazwyczaj tak się dzieje) wiec podejżewam ze łozysko.

Podnieś autko na podnośniku i sprawdz które koło się głośniej kręci.

 

Na tylnej osi wlasnie przez obecnosc dyfra jest to bardzo trudno

zrobic...

Tak też później sobie pomyślałem, ale może uda się jak się dobrze wsłucha wychwyćić ten dzwięk :)

Powodzenia

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Też myslę że to łozysko.

Prz dyfrze jeżeli byś puścił nogę z gazu to by trzepało samochodem (zazwyczaj tak się dzieje) wiec podejżewam ze łozysko.

Podnieś autko na podnośniku i sprawdz które koło się głośniej kręci.

 

Na tylnej osi wlasnie przez obecnosc dyfra jest to bardzo trudno

zrobic...

Tak też później sobie pomyślałem, ale może uda się jak się dobrze wsłucha wychwyćić ten dzwięk :)

Powodzenia

 

To nawet nie o to chodzi, po prostu trudno jest sensownie zakrecic kolem...ale kto wie, moze trzeba sie przylozyc :)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

podnosisz auto zapalasz rozpedzasz koło i dajesz luz wyłaczasz silnik i słuchasz

ale jak masz szpere to mozesz miec problem :D

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS
Opublikowano
podnosisz auto zapalasz rozpedzasz koło i dajesz luz wyłaczasz silnik i słuchasz

ale jak masz szpere to mozesz miec problem :D

 

To metoda o ktorej mowilem wczesniej - rozpedzic kola na podnosniku.

Nie ma problemu czy ze szpera, czy bez - poniewaz w warunkach

w ktorych oba kola napotykaja taki sam opor (czy tez nie napotykaja

takiego samego oporu, jak wtedy kiedy sa w powietrzu :))) obecnosc

szpery nie ma znaczenia.

 

W takich warunkach natomiast moga ujawnic sie np znaczne roznice

w oporze toczenia kol - jesli na jednym kole jest zapieczony np

hamulec to wtedy wystapi efekt krecenia sie kol z rozna predkoscia

(moze byc trudno wychwycic na oko. zaleznie od stopnia roznicy oporow)

Wtedy szpera oczywiscie "wkliknie" ale cywilne szpery maja maksymalnie

25% tarcia wiec nic takiego sie nie stanie.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

witam

ja najpierw jedno rozpedzam a potem drugie

na podnosniku jedno trzymasz reka a drugie sie kreci i wtedy jak jest szpera to raczej nie utrzymasz :D

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS
Opublikowano

Witam,

posłuchałem, popatrzyłem, przejechałem sie w bagażniku i dźwiek zdaje sie dochodzić z prawej strony, co wskazywałoby na łożysko,tylko zapomniałem podlączyć czujnik z tylnego mostu i kompletnie zwariowały mi wskaźniki. Ekonometr działa odwrotnie,a prędkościomierz padł kompletnie.Reszta wskaźników działa.

 

Myślicie że to błędy w komputerze czy wskaźniki?Mozna cos z tym zrobić?

Opublikowano
Witam,

posłuchałem, popatrzyłem, przejechałem sie w bagażniku i dźwiek zdaje sie dochodzić z prawej strony, co wskazywałoby na łożysko,tylko zapomniałem podlączyć czujnik z tylnego mostu i kompletnie zwariowały mi wskaźniki. Ekonometr działa odwrotnie,a prędkościomierz padł kompletnie.Reszta wskaźników działa.

 

Myślicie że to błędy w komputerze czy wskaźniki?Mozna cos z tym zrobić?

 

Reszta wskaznikow bierze sygnal z przednich kol (to cos w rodzaju

funkcji awaryjnej). Sprobuj skasowac bledy w elektronice (zespol

wskaznikow, abs, zespol sterownika silnika)

 

chyba ze cos zle podpiales - luzny styk czy cos trywialnego?

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Po wymianie łożyska wszystko jest ok.Co do liczników to zwarcie przy czujniku powodowało błędne wskazania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.