Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam.Do predkości 135km/h ciągnie normalnie jakieś 4tys obrotów i dalej niechce iść wyje dziwnie???????co jest grane?????? :jawdrop: :jawdrop: :jawdrop:
Opublikowano
oj kolego tego niewiem czy łańcuszek czy pasek i na którym biegu zamula bo to automacik do 135 na eko idzie dobrze zmienia biegi na 2.5 do 3 tys jak zmienie na inny tryb niż eko pow 3.5tys nie ciągnie.wiem ze to mało ale nie jestem w stanie wiecej teraz napisać gdzyż auto mam w kraju a jestem za granicą wiec niemam możliwości sprawdzić.
Opublikowano
dodam że bocian wali jak się patrzy bo to może cecha wspólna dla osiągów-co robić?

 

Ostatni raz to robie... Należy używać opcji szukać... Pozwole sobie zacytować kolege :

 

Witam 

Domyślam się, że chodzi o silnik M40, jeżeli tak to zapraszam do lektury. 

W związku z licznymi problemami z silnikiem M40... 
Montowane w BMW E30, E34 i E36 do połowy 1993 roku. 
Przed przeczytaniem sprawdź jaki masz silnik. 

Jeżeli nie wkręca Ci się Twoje ukochane M40 na obroty, zarówno na gazie jak i na benzynie to jest wątek dla Ciebie. 
1) Przy obciążonym silniku odczuwasz silne zmulenie 
2) Powyżej pewnych obrotów auto Ci nie chce się wkręcić (np 3500, 4000, 5000) 
3) Przy zasilaniu LPG, zaraz po złapaniu zmułki strzela Ci w kolektor ssący. 

Masz tego dosyć?! Wcale się nie dziwię. Czytaj dalej 

Przyczyny mogą być następujące. 
1) Zużyte dźwignie zaworowe 
2) Zuzyte popychacze hydrauliczne 
3) Zużyte krzywki na wałku rozrządu 
4) Pęknięta sprężyna zaworowa - rzadko się zdarza ale jest możliwe. 

Skutkiem tych rzeczy jest zaniedbanie olejowe, słabe smarowanie powoduje uszkadzanie się popychaczy hydraulicznych (skutkiem czego jest zużywanie się dźwigni oraz wałka), zużywanie dźwigni zaworowych i wyszczerbianie się krzywek na wałku rozrządu. 

Silnik M40 tak jak jest w instrukcji napisane wymaga oleju w pełni syntetycznego klasy 5W40. 
Jeżeli samochód jeździł na oleju mineralnym lub półsyntetycznym w silniku na skutek mniejszej 'zmywalności' oleju powstaje nagar, który może zapchać wąskie kanaliki popychaczy hydraulicznych i wtedy następuje reakcja łańcuchowa... 

Co zrobić żeby sprawdzić który popychacz lub dźwignia chodzi źle? 
1) Włączyć samochód i rozgrzać silnik, przełączyć na zasilanie benzynowe 
2) Stojąć w miejscu wcisnąć gaz do odcięcia i z 2-3 sekundy potrzymać. 
3) Wyłączyć szybko silnik 
4) Szybko wykręcić świece 
5) Świece które będą czarne będą oznaczać że na danym cylindrze jest źle spalana mieszanka na skutek nieprawidłowych czasów otwarcia zaworów tego cylindra - > uszkodzony popchacz, dźwignia, krzywka lub te 3 rzeczy. 

Ta metoda była w moim przypadku skuteczna. 

Jak optycznie poznać czy jest wadliwy popychacz. 
1) Rozlatuje się 
2) Na popychaczu, zaraz od jego główką jest taki 'kapsel'. Jeżeli z którejś strony on minimalnie odchodzi jakby coś go 'rozsadziło' (zaniedbanie olejowe), wtedy popychacz jest do wymiany i jego działanie niszczy dźwignie i wałek. 
3) Popychacz taki zazwyczaj jest nieco wyższy (1mm) niż inne popychacze. 

Jak optycznie poznać czy dźwignia jest do wymiany. 
1) Brzuszek w który uderza wałek rozrządu musi być wypukły 
2) Łuk tego brzuszka musi być równomierny. Tworzy on 'wycięcie' okręgu. Nie może sprawiać wrażenia że jest to 'falka'. 
3) Uszkodzona dźwignia jest zawsze inaczej zużyta niż inne dźwignie. 

Jak optycznie poznać czy wałek rozrządu jest do wymiany. 
1) Oglądamy krzywki na wałku 
2) Krzywki (ten element, który uderza w dźwignię), jeżeli będą wklęsłe (jak przyłożymy do nich linijkę lub coś sztywnego, będzie przerwa), krzywka jest na takim wałku zużyta i trzeba go wymienić. 

Niestety najczęściej problemy z 'wkręcaniem' się M40 pojawiają się w autkach z przebiegiem od 200 tyś. które jeździły na olejach innych niż syntetyczne. 

W takiej sytuacji zazwyczaj wszystkie te rzeczy są zużyte i ich wymiana to nie mały koszt. 

8 popychaczy -> około 50 PLN x 8 
8 dźwigni -> około 50 PLN x 8 
8 pastylek (mechanicy zalecają również ich wymianę) -> 80 PLN 
1 wałek rozrządu -> około 400 PLN 
1 pasek rozrządu (kupujemy, jeżeli nasz pasek ma więcej iż 5000 km przejechane) - około 80 PLN, tylko oryginalny. 
Do tego można wymienić rolki w rozrządznie, ale nie znam ich kosztu. 
Impreza nie mała ale jest spokój na dłuższy czas. 

Przed taką wymianą, ja przepłukałem silnik auto flushem a następnie zalałem olej w pełni syntetyczny 5W40 o dobrych właściwościach zmywających. Na ten temat są zdania podzielone, gdyż auto może zacząć brać olej (w moim przypadku, paradoksalnie przestało)... Przepłukanie silnika w którym jest dużo nagaru ludzie mówią że jest 'kontrowersyjne'. 

Tak wyglądają te wszystkie elementy: 

http://www.realoem.com/bm...434&hg=11&fg=25 

1 - wałek rozrządu 
2 - dźwigienka zaworowa 
3 - popychacz hydrauliczny 
13 - pastylka 

Aby wymienić tylko popychacze lub dźwigienki nie trzeba rozkładać rozrządu i wyjmować wałka. 
Da się to zrobić odpowiednio obracając wałkiem i dociskać popychacze i dźwignie przez jakiś drewniany klocek. 

Dodatkowe zalecane rzeczy które warto przeczytać i zrobić: 
1) Po zdjęciu pokrywy klawiatury, dokładnie ją przeczyścić. Przeczyścić również wnętrze głowicy. 
2) Po zdjęcku pokrywy klawiatury, przed rozpoczęciem prac, wyłożyć sobie czymś nie zostawiającym paprochów wnętrze głowicy, aby małe elementy takie jak pastylki nie wpadły w kanaliki olejowe. 

Życzę miłej zabawy i aby Wasze M40 na nowo zamruczały 

P.S Materiał zaczerpnięty z zaprzyjaźnionego forum. 

Pozdrawiam 
Elkar 

 

Lepszym patentem niż wymiana, jest wycieczka do Aleksandrowa Łódzkiego, gdzie gość przerabia rozrząd na rozrząd na rolkach... taki jak w M43 (zresztą na krzywkach od tego silnika) Polecam mocno to rozwiązanie

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
Dokładnie tak jest .Jak potrzeba ci namiarów zapraszam na prive chętnie pomogę.Sam jestem po wymianie tychże rzecz.Sam dokonałem przeróbki. Ważnym elementem są nowe hydropopychacze,Rolki sie raczej nie wycierają więc możesz założyć od innego m43 używki.Pastyli to koszt ok 100 zł.A jeśli pojedziesz do gościa to powinno cię to kosztować z rolkami od niego ok max300 zł jeśli masz dobre heropopychacze. Wierz mi warto. Silniczek sobie szumi w porównaniu do tego co było. POLECAM
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Zdecydowane w grę wchodzi wizyta w Aleksandrowie!Czy ktoś może mi podać konkretny namiar na tego magika od rozrządów?
Opublikowano

Miasto: Aleksandrów Łódzki

 

Nr tel: 602383994

 

Nie dzwonić po 20 do 10 rano !! !!

 

Peace Brothers

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
u mnie na pierwszym drugim trzecim biegu w 1.8 m40 próbowałem to obroty szły lekko ponad 6 tys natomiast na 5 biegu obroty dochodzą do 5 tys przy 170/h silnik chodzi cicho i nagle coś go stopuje nie chce więcej iść , zauważyłem ze jak ruszam nieraz z miejsca więcej gazu dam i cos go nagle zamuli ze ledwo co ruszy czy to mogą być przyczyny filtra paliwa?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, mam e30 z silnikime m40 1,8. coś czuje ze jest w nim coś nie tak. dziwnie tak lekko klekocze ale tylko przy pewnych obrotach, na wolnych jest właściwie niesłyszalny. zaczyna sie to od 2,5 do 3,5. obr/min. podejrzewam ze sa to popychacze do wymiany ale irytuje mnie jedna sprawa. na wałku rozradu mozna koło wałka obracać wedle wałka o jakieś poł moze do 1 centymetra. słuzy to do jakieś regulacji ale dokładnie co sie tym reguluje?????
Opublikowano
Witam, mam e30 z silnikime m40 1,8. coś czuje ze jest w nim coś nie tak. dziwnie tak lekko klekocze ale tylko przy pewnych obrotach, na wolnych jest właściwie niesłyszalny. zaczyna sie to od 2,5 do 3,5. obr/min. podejrzewam ze sa to popychacze do wymiany ale irytuje mnie jedna sprawa. na wałku rozradu mozna koło wałka obracać wedle wałka o jakieś poł moze do 1 centymetra. słuzy to do jakieś regulacji ale dokładnie co sie tym reguluje?????

 

Zadawałem jakiś czas temu takie pytanie... jest to prawdopodobnie regulacja, aby przy zakładaniu paska rozrząd ustawiony był na igłe... Bo przestawianie o ząbek to sporo a tu można przestawić o milimetr jeśli zachodzi potrzeba...

 

Ale myśle, że można by przy odrobinie wiedzy i narzędzi coś tym zdziałać w kierunku zmiany dynamiki... na zasadzie regulowanego koła rozrządu jak w autach rajdowych

http://www.mtuning.pl/sklep/images/0812A/KP01_01.jpg

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
ja stawiam na pompke paliwa.mialem to samo.160 i ni diabla wiecej.po wymianie smiga az chuczy. diagnoza po przekreceniu kluczyka w poz 1 slychac szum a raczej jakby rzechot dobywajacy sie z pod kanapy tylniej,jesli tak na bank pompka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.