Skocz do zawartości

320 D - Problem z układem chłodzenia , wyciek płynu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy poratujcie !

Stoję sobie na postoju wczoraj, nagle z nawiewów mega zimna powietrze i zapaliła się kontrolka ,(nie wiem od czego) pomarańczowy kwadracik z jakby wodą na spodzie. Wcześniej miałem podejrzenie ,że padł termostat, bo auto długo się grzało, ale ostatnio jakby się uspokoiło i teraz to.

Dolałem płynu na postoju, przejechałem z kilometr i koło auta mgła.

Zjechałem na bok, zalać chciałem płyn a pod spodem cieknie jak z kranu.

Wąż mokry, auto dopiero ściągnąłem do siebie lawetą niestety :/

 

Płyn uchodzi jakby w miejscu nagrzewnicy, przynajmniej wczoraj tak widziałem,że nie bezpośrednio pod wężami powiedzmy tylko dalej..

Czy ktoś z Was miał podobny problem? Boję się ,żeby uszczelki nie wywaliło, ale dopiero jutro będę patrzył dokładnie.

Jaki koszt ew wymiany nagrzewnicy i pewnie węży też, dużo z tym roboty?

 

Pozdr

Siła i Honor
Opublikowano
Witam,Kolego popatrz węże i usun usterke,dolej płynu,podczas dolewania płynu odkręć odpowietrznik( ta plastikowa śrubka na krzyżak)i lej aż przestanie opadać płyn,bagnet musi z 4-5 cm sterczeć ponad korkiem wlewu.
Opublikowano
Sprawdż podłogę czy jest wilgotna po stronie pasażera-jesli tak pewnie nagrzewnica nieszczelna, przestrzegam również przed wlewaniem zimnego płynu chłodniczego, w rozgrzany układ...ale to chyba wiesz...pozdro
sex, drugs and BMW...
Opublikowano

A ma ktoś z Was może jakiś schemat tego układu od dołu, czy węży które idą do nagrzewnicy?

Jak się za to wziąć aby dojść tam jak najszybciej i bez problemu.

Siła i Honor
Opublikowano

Panowie....

Problem rozwiązałem, lecz nie do końca.

Po ściągnięciu obudowy silnika i dolewaniu wody, znalazłem ,że wąż spadł a raczej wystrzeliło go z dużego termostatu.

"Zatrzasnąłem" go ponownie na swoim miejscu zalałem i spoko nic nie leci.

Wymieniłem też termostat EGR bo wcześniej nie dogrzewał mi się silnik i teraz:

 

Wszystkich odpowietrzników używacie?

Użyłem wszystkich, odpowietrzałem przy włączonych nawiewach na maksa (climatronic na 20 stopni).

Wskazówka szła do góry i po jakimś tam czasie w sumie zatrzymała się powyżej nieco drugiej wskazówki.

Przejechałem autkiem z 5 km i podeszła prawie na środek, zwiększyłem temp na climatroniku i wskazówka znów zaczęła spadać :/ , trochę dałem mu na postoju w pedał wskazówka wlazła na środek i włączyłem przez test 7 temperatura silnika , na kompie pokazywało 77-85 stopni w zależności jak ustawiłem temp na climatronicu raz nawet doszło do 90 stopni a wskazówka nadal na środku ( od momentu 77 stopni).

Dodam ,że wszystkie węże gorące, przy dojściu na 90 stopni zaczęła robić się ciepła chłodnica.

Panowie w czym problem? Póki co zalałem wodą ale jutro chyba wymienię na płyn, czy u Was też tak temperatura na kompie skacze?

:(

Siła i Honor
Opublikowano

Usterka usunięta - okazał się "duży" termostat.

Stary po wyciągnięciu wyglądał na OK , być może za szybko się otwierał - nie wiem.

W każdym razie jest wszystko OK, grzeje bardzo ciepło i temperatura na kompie 88-90 stopni.

Uffff :dance: :dance:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img17.imageshack.us/img17/7698/20090304rozdzielczopulp.jpg

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

Siła i Honor

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.