Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Pisalem to juz kilka razy ze mialem kiedys e46 320 150 2003 (ale to byla starych furka)

TEraz chce sobie kupic prawie taka sama 2001 320d 136 ,przebieg troche duzy 210tys ale przynajmniej nie krecony ;) Prawie pelna opcja(xenony, tempomat, kierownica wielo funkcyjna itp)Mam pare pytań czy nie jest to zbyt duzy przbieg jak na ten samochod?? NA co zwrocic szegolna uwage kupujac go?? czy jest to mozliwe ze jak przekreca sie kluczyk to nie zapala sie kontrolna check engin nawet na chwile ( czy one jakos gasna po pewnym przebiegu lub czasie) Furka jest w dobrym stanie nie jakas tam igla z neta tylko od prywatej osoby sprowadzona rok temu z niemiec. MAm jeszcze pytnie czy da rade jakos sprawdzic z ktorego roku sa szyby w bmw??? Z gory wielkie dzieki za jakies odp.

Edytowane przez michal_325d
Opublikowano
No nie do końca taki sam, bo chcez kupić wersję przedliftową, silnik jest bez common rail. Przebieg nie jest straszny. Co do kontrolki to różnie jest w różnych rocznikach, z tego co wiem w starszych modelach (prawdopodobnie przedliftowych) kontrolka check engine się nie zapala po przekręceniu kluczyka, w nowszych zapala na chwilę i gaśnie.
Opublikowano
no tak tak wiem ze przed liftem ale nieesty na te po lifcie jeszcze mnie nie stac ;(. a Walasnie ta 136 duzo gorzej sie zbiera od tej 150?
Opublikowano
niewiem czy gorzej ale dasz chipa i bedze wypas.zwroc uwage czy nie skrzypia uszczelki przy drzwiach jak tak to juz sie targuj :twisted2: a naprwa grosze.zwroc uwage na turbodziure, czy nic nie stuka czy nie stoi za nisko bo moze tuleja sie wyrwala i trza spawac.wada przed liftem.
Czuc respekt do Bmw nawet gdy je masz...
Opublikowano (edytowane)

turbodziura to mały problem, kwestia przeczyszczenia dolotu i filterków i ew. wstawienia chip-a.

 

Przede wszystkim badanie komputerowe przez speca znającego BMW. Teraz nie wystarczy popatrzeć na silnik i zawieszenie, w nowszych dieslach wiekszość kosztów to awarie osprzętu elektronicznego a to wyjdzie jedynie na kompie.

 

W tym modelu przede wszystkim trzeba zwrocic uwage na pompe wtryskową bo to jest w sumie jedyne co w nim może 'siąść' i uderzyć po portfelu. Sprawdzić katy wtrysku, dawki paliwa, poza tym czy przepływomierz pracuje dobrze w całym zakresie itp itd.

 

Turbina w tym modelach jest dużo mniej awaryjna niż w modelach 150KM, no ale przy tym wieku auta to wszystko jest mozliwe i tez trzeba by sie jej przyjrzeć.

 

często wymieniać filtr paliwa (na Polskim paliwie to najlepiej z każdą wymianą oleju), bo pompa vp44 jest wymagająca pod względem jakości paliwa.

Edytowane przez Zbir
Zbir
Opublikowano

zwykła ręczna mozolna robota :) intercooler, węże, EGR, kolektor...

 

sporo jest o tym na forum, m.in w wątku TUDM-a

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=50504&postdays=0&postorder=asc&highlight=czyszczenie+dolotu&start=21

 

i o filterkach

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=29414&highlight=egr+czyszczenie

 

Acha, no i filtr odmy - kolejna rzecz którą warto obejrzeć czy nie jest 'zapuszczony' i ew. wymienic:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=86216&highlight=egr+czyszczenie

Zbir
Opublikowano
wiec juz ja kupilem, wysdaje sie ze wszystko jest tak jak powinno, do kompa nie podlaczalem bo nei miame takiej zabardzo mozliwsoci bo kupowalm ja na jakiejs wsi i juz bylo pozno ;( MOze ktos wie gdzei w wawie ma kopma do bmw i sprawdzi mi wszystko za rozsadne pieniadze a nie tak jak w serwisie??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.