Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bałagan robisz tworzeniem w kółko tych samych wątków. Poza tym nie przeszukujesz forum i nie przestrzegasz regulaminu (ostrzeżenia i wyjaśnienia błędów powinny już pomóc w trafieniu do regulaminu i zapamiętaniu niektórych spraw).

 

Na górze działu serii5 jest przyklejony wątek z opisaną sprawą wymiany płynu i odpowietrzania układu chłodzenia

Doczytaj do momentu spuszczenia płynu (i wykonaj te instrukcje), po czym:

- zdejmij z chłodnicy wszystkie węże (zwalniając przedtem opaski na wężach od strony chłodnicy),

- zwolnij chłodnicę z dwóch górnych zatrzasków - trzeba w nie włożyć od góry płaski śrubokręt i podważyć tak, żeby łatwo odgiąć i zdjąć. Czynność bardzo prosta, ale warto mieć nowe takie zatrzaski, bo stare mogą pękać (dostępne w ASO)

- chłodnica jest już wolna, dlatego wyjmij ją do góry

 

Nową chłodnicę zakładasz wykonując te same czynności w odwrotnej kolejności, ale przedtem należy przełożyć ze starej górną uszczelkę (podłużną osłonę amortyzującą). Jeżeli jej nie ma, to założyć nową (dostępna w ASO).

Ponadto warto też przy okazji wymienić korek zbiornika na nowy.

Zaczepy górne chłodnicy zakłada się również z użyciem płaskiego śrubokręta, włożonego w specjalne miejsca w tych klamrach plastikowych. Zatrzask po odgięciu śrubokręta ma wskoczyć w otwór w nadwoziu i zablokować się dzięki ząbkowaniu, które widać na tym elemencie.

 

Po dokładnym zamocowaniu chłodnicy i założeniu wszystkich węży wracasz do czytania przyklejonego wątku, o którym wspomniałem i robisz wszystko to, co jest napisane od miejsca, w którym przerwałeś czytanie (czyli nalewanie świeżego płynu i odpowietrzanie układu – bo to konieczne i ważne, żeby było zrobione bardzo dobrze).

 

 

Następnym razem korzystaj z bazy danych forum; czekaj na odpowiedź w jednym wątku na dany temat; poprawnie tytułuj wątki i nie pytaj w kółko o książkę, tylko poszukaj w księgarniach.

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
dzieki za rade wszystko prosto wyglada ale na forum jestem od wczoraj a z ksiegarnia to juz wogole lipa bo jestem w stanach a moj angielski jest taki sobie ale dzieki za pomoc pozdrawiam
Opublikowano
Pamiętaj, spuśc płyn równiez z bloku silnika, bo jak spuścisz tylko z chłodnicy to zleci ci max 4 litry a reszta pozostanie. Jak juz wszystko podokrecasz to wlewaj płyn bardzo ale to bardzo powoli przy odkręconym korku chłodnicy i odpowietrznikach, a wtedy układ nie bedzie potrzebował odpowietrzenia, minimalne ilosci powietrza sam z siebie wytraci, pod warunkiem, ze masz sprawy uklad chlodzenia. Pamietaj nalewaj płyn ( rozcienczony oczywiscie już z koncentratem wczesniej), bardzo powoli, żeby wszystko spłyneło do konca, a nie szybko aby powtswały zatory, ja u siebie wlewalem bardzo powoli i uklad nie potrzebował odpowietrzenia, tylko na nastepny dzień rano jak autko było zimne trzeba było dolać ok poł litra płynu i smigac dalej, ewentualnie jeszcze za dwa dni uzupełnic braki i tyle na temat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.