Skocz do zawartości

Pomoc w identyfikacji dyferencjału i skrzyni


Seweras

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam autko 318 is z 94 roku. Chciałem sprawdzić jaki mam dyferek. Po wejściu pod samochód okazało się że jest on z 96 roku. Tylko co było powodem jego zmiany. Tego już sie nie dowiem. Może stary padł lub co innego. Z blaszki udało mi się odczytać coś takiego: 138A64U5 blaszka ewentualnie można było jeszcze inaczej to widzieć amianowicie: 1138A6405

Na samym dyferku jest nr.: 1212665

 

Czy po tych numerach da się zidentyfikować dyferek??

 

I jeszcze jedna sprawa. Może ktoś mi podać przełożenia skrzyni biegów? Nie mogę nigdzie znaleźć.

Edytowane przez Seweras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś dziwne te oznaczenia na dyfrze. Zamiast 1 na pocatku nie ma czasami cyferki "3" ?? W takim silniku z manualem powinieneś mieć dyfer 3:38 (przełożenie). Poza tym dyfer zwykły, zez szpery, bo ze szperą powinno być S na poczatku..
Części używane do E36 i E38 !!! TANIO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba że chodzi o 38:11=3,45. Takie przełożenie też było w IS. To fakt że dziwne to oznaczenie. Podobno nie zawsze było oznaczenie "s" na dyfrach ze szperą. Na podnośniku oba koła kręcą mi sie w jedną stronę jak kręce jednym kołem. Jak auto stoi na ziemi jednym kołem a drugim w powietrzu to można przekręcić to koło ale trzeba się solidnie namęczyć. Zgodne z szperą 25%. Sam już nie wiem. Jak gdzieś na skrzyżowaniu jak jest mokro czy trochę piachu przycisnę i skrecam to oba koła buksują i zaraz tył leci na bok. Gumy spalić mi się jakoś nie udało. Zawsze załapią dwa koła i idzie do przodu. 140 KM to pewnie zbyt mało na dwa koła z dobrą przyczepnością. Mówię oczywiście o suchym asfalcie. Jak stoję na trawie jednym kołem a drugim na asfalcie i jak mu przycisnę to też rwie się do jazdy. Powinno koło na asfalcie stać a ślizgać się to na trawie. Kolejny przykład: jak jadę na ostrym zakręcie gdzie zredukuje na 2 bieg i bujnę auto aby przechyliło się na jedną stronę żebym uzyskał poślizg na koło na które jest mniejszy nacisk to też nie mogę. Albo zaraz idzie do przodu albo jak zarzuci tyłem to aż się zakręcić można.

O co tu wreszczie chodzi? Cóż za dziwaczny dyfer?

 

A co z przełożaniami skrzyni? Wie ktoś jakie są?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.