Skocz do zawartości

Automatyczna skrzynia - jazda w cyklu miejskim


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z moich obserwacji - organoleptycznych jak i czysto teoretycznych (instrukcje itp.) wynika, ze:

- skrzynia przy zmianie biegow kieruje sie obciazeniem, ale ma rowniez wyznaczone granice predkosci dla poszczegolnych biegow (czyli np. ponizej 80 NIGDY nie wrzucm 5tki itp.)

- owe wartosci (predkosci czy obciazenia) sa rowniez rozne w roznych trybach pracy skrzyni i nie mowie tu tylko o Sport/Economy ale rowniez o 2,3 i 4. Datego np. skrzynia "zblokowana" na 4 nie tylko nie wrzuci 5tki ale rowniez inne zmiany biegow przprowadzi w innych momentach.

Miedzy innymi dlatego tez, sprawdzenie "na ktrorym jedzie" przez reczne wrzucenie nizszej pozycji dwignia zmiany trybow wcale nie swiadcz\y o tym ktory bieg byl wrzucony - np. jedziesz 60 na "D" - przekladasz wajche na "4" i skrzynia redukuje - nie oznacza to wcale ze miala wlaczona 5tke - mogla miec 4rke ale w trybie "4" przy 60 powinna miec 3ke i dlatego zredukowala.

 

Rowniez jestem zwolennikiem uzywania trybow "zblokowanych" dla roznych warunkow (w koncu od czegos sa) poza roznicami w wygodzie czy przyspieszeniu beda one pewnie mialy rowniez znaczenie w kwestii zuzycia - wydaje mi sie jednak ze chodzi tu raczej o czestsze niepotrzebne zmiany biegow niz obciazenie silnika przez "zamulanie" niskimi obrotami.

 

Nie od dzis wiadomo ze z reguly silniki w uzywanych automatach sa mniej zmeczone niz w manualu gdzie jedni moga go "zamulac" niskimi obrotami jezdzac po miescie na 5 biegu chcac miec nizsze spalanie , a drudzy pilowac "bo na 2ce ma fajny dzwiek i sie lepiej zbiera.

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Odgrzewam temat bo trochę przypadkiem odkryłem inne rozwiązanie problemu częstego mieszania biegami przez ASB w ruchu miejskim. Spieszyłem się do Wrocławia i jechałem w trybie S, po wjechaniu do miasta zapomniałem zmienić. Po jakimś czasie uderzyło mnie że prawie nie odczuwam momentu zmiany biegu ( nie mam szarpania ani stuków, ale lekko da się odczuć) Po obserwacji obrotomierza stwierdziłem, że używa tylko 2 i 3, nie miesza bez sensu przy 50 pomiędzy 3 i 4. Ekonomizer nie pokazywał jakiegoś kosmicznego spalania, więc może to jest sposób na jazdę po mieście.
Opublikowano
Jadąc w mieście w więcej niż 2 osoby zawsze jade na trybie S. Szkoda męczyć silnik i skrzynie :D.Pozdro
SPRZEDAM BMW 530 M60B30 TOURING AC SCHNITZER !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.