Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, od jakiegoś czasu jestem posiadaczem BMW e39 530dA no i mam problem. Samochód bardzo dziwnie oddaje moc ( nie mylić z moczem :D). Otóż sprawa wygląda tak. Przy ruszaniu tak do 1900 [obr/min] samochód można powiedzieć, że stoi a nie jedzie. Dla porównania stary TDS z 92 roku przy tym 530D to bestia. Inaczej za to sprawa wygląda pow. tych 1900 [obr/min] auto dostaje porządnego kopa, że wciska w fotel, i tu znowu TDS sie chowa. Wszystko byłoby dobrze gdyby tak przyspieszał do czerwonego pola, ale i tu nie jest tak pięknie. W pewnym zakresie obrotów różnie to bywa ale gdzieś tak 2900-3200 [obr/min] auto ma jakieś 2-3 sekundy przerwy w przyspieszaniu :/. Jest to dosyć niebezpieczne przy wyprzedzaniu bo w pewnym momencie auto dosłownie przestaje przyspieszać a po chwili znowu dostaje kopa :/. Nie wiem co to może być, wymieniłem filtr powietrza, wyczyściłem te filterki podciśnieniowe co sterują turbina i EGRem bodajże. Może macie jakieś pomysły??
Opublikowano

moze passat to nie takie samo auto co bmw ale moj ojciec wlasnie w pasku mial identyko zachowanie. padl zaworek od turbiny n70 albo n75 nie pamietam dokladnie jak sie zwal, kosztowalo go to 30zl na zlomie :)

montowany byl na wezykach podcisnieniowych przy turbinie

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Tak, pod samochodem... chyba na wysokości siedzenia kierowcy.

Ale może lepiej niech któryś z użytkowników podpowie.

003.jpg
Opublikowano
Może pompa podająca paliwo kończy swój żywot.

 

część numer 9

http://bmwfans.info/original/E39/Lim/530d-M57/ECE/L/A/1999/05/mg-16/ill-16_0432/

 

a po lifcie maja takowa pompe

http://static.bmwfans.info/images/epc/OTA0ODJfcA==.png

 

obydwie pompy sa przystosowane : Nur fahrzeuge mit rapsmethylester-ausfuhrung (rme) , wychodzi na to ze moga jezdzic na bio-paliwie*

 

tak z ciekawosci to M57N ma pompe ktora podaje 5 Bar

Opublikowano
To najlepiej bedzie jak podlacze manometr za pompą i powinna wskazywac 5 bar tak? Tylko musialbym chyba odlaczyc paliwo nie? Bo moge uszkodzic manometr... Dobrze mysle?
Opublikowano
To najlepiej bedzie jak podlacze manometr za pompą i powinna wskazywac 5 bar tak? Tylko musialbym chyba odlaczyc paliwo nie? Bo moge uszkodzic manometr... Dobrze mysle?

tester pokaze cisnienie pompy , na filtrze paliwa jest czujnik cisnienia ktory monitoruje cisnienie paliwa miedzy pompa wspamagajaca a wysokiego cisnienia , manometr to dobry do FSO ale w BMW wszystko czata Tester

Opublikowano
Stawiam 99% na przepływkę. Miałem to samo, wymieniłem filtry, sprawdzałem turbine i pompy. Po wymianie przepływomierza nie to samo auto.
Marzysz o 4 kólkach?? Kup sobie 2 rowery !!
Opublikowano
Stawiam 99% na przepływkę. Miałem to samo, wymieniłem filtry, sprawdzałem turbine i pompy. Po wymianie przepływomierza nie to samo auto.

 

Autor postu moze ma uszkodzona przeplywke i pompe paliwa (4 bar) , jednak pompa bedzie sie odzywac w momentach na wysokie zapotrzebowanie na paliwo , przeplywka zas za V-max ale to zalezy od czynnika w jakim stopniu jest uszkodzona przeplywka

Opublikowano
U mnie problem był tylko z przepływką. Samochód nie miał "dołu". Ruszenie spod świateł, czy wogóle z miejsca to było wyzwanie. Najgorzej, jak ktoś cie wpuszcza, a ty z prędkością żółwia startujesz. :duh:
Marzysz o 4 kólkach?? Kup sobie 2 rowery !!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.