Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

 

 

w swoim autku mam fabryczne radyjko bmw na kasetę - scalone z komputerem. Chciałbym wymienić radyjko i przy okazji mida.

 

Nie chciałbym wstawiać brzydkiej ramki i psuć oryginalnego wyglądu. U kolegi w E38 widziałem następujące rozwiązanie :

 

 

radio mp3 - po prawej stronie od radia jest zamontowany jakiś gadżet na monety, a pod spodem szeroki MID.

 

Moje pytanie jest następujące:

 

Czy będę mógł podłączyć szerokiego MIDa do swojej instalacji i czy jeżeli chciałbym podłączyć inne niż fabryczne radio na CD (które niestety kosztuje ok 400zł a dźwięk z tego radia pozostawia wiele do życzenia) to jakie przejściówki muszę nabyć ??

 

pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pod mida nic sięnie da podpiąć - oficjalnie wymiana radia fabrycznego na OEM-owe w e39 oznacza wywalenie i mida i radia, więc ani Alpine, ani Pioneer do e39 modułów na lcd po prostu nie robią. Bo nie ma zbytu.

Jedyne, co jest, to moduł do kierownicy (Alpine, Pioneer, chyba też Clarion i Sony.Nie wiem, jak z JVC).

Mając navi można podpiąć sobie vhub (Alpine) i obsługiwać sprzęt przez Alpinowy "iDrive" i monitor Navi.

 

To tyle, jeśli chodzi o produkty oficjalne.

 

Jeżeli chodzi o "patenty", to nie wiem, jak np u Pioneera, ale

ostatio komuś udało się złamać częściowo Alpinkowy protokół Ai-Net.

Jak coś się z tego konkretnego urodzi, to może będzie troszkę więcej opcji.

 

Można też dokupić "Intravee" - moduł, który umożliwia podłączyć do seryjnego radia BMW OEMowe dodatki Alpine, typu zmieniarka.

Odstrasza cena - przy obecnych zmianach kursów, niedługo będzie tysiak.

Opublikowano

OEM znaczy tyle co fabryczny (Original Equipment Manufacturer), gwoli scislosci :wink: Na radia niefabryczne mozna uzyc slowa aftermarketowy (o ile kogos nie raza takie makaronizmy w naszym pieknym ojczystym jezyku) :mrgreen:

 

Btw., mnie za modul Alpine pozwalajacy podlaczyc zmieniarke Alpine do navi w E39 krzykneli cos okolo 400 zl :worried:

 

Pzdr

Mex

I love smell of the gasoline in the morning. It smells like... victory.
Opublikowano
OEM znaczy tyle co fabryczny (Original Equipment Manufacturer), gwoli scislosci :wink:

 

A guzik prawda, chociaż ja tez źle tego sformułowania użyłem ;)

Chodziło mi oczywiście o montaż sprzętu niefabrycznego.

Nie wiem, co to był za moduł za 4 stówy, ale jeżeli umożliwiał sterowanie z poziomu MIDa i wyświetlanie informacji na MIDzie (tak, jak intravee), to taniocha.

 

"

OEM w praktyce oznacza produkt sprzedawany przez firmę nie będącą jego producentem.

"

http://pl.wikipedia.org/wiki/OEM

 

;)

Opublikowano

Na fabrycznych radiach montowanych w BMW jest nazwa BMW, a producentem jest np Alpine, czy Blaupunkt, wiec chyba jednak mam racje :wink:

 

Zreszta mniejsza o takie szczegoly, pojecia OEM uzywa sie powszechnie do oznaczenia czesci wystepujacych w seryjnym samochodzie, bez wzgledu na to kto je wyprodukowal (czy np firma BMW, czy jej dostawca, np Alpine) oraz bez wgledu na to, czy byly fabrycznie zamontowane, czy kupione w trakcie uzytkowania (ale mozna bylo je kupic w nowym aucie). Czesci aftermarketowe to takie, ktore nigdy nie byly fabrycznie dostepne :norty:

 

Odchodzimy od tematu. Tez nie wiem co to by mialo byc, bo jeszcze nie mialem czasu do nich podjechac, ale jak sie zorientuje, to napisze. A moze lepiej kupic Hub Pro od razu? Orientujesz sie, czy w nim jest juz procesor dzwieku, a jesli nie ma, to czy podlaczajac Huba moge pozniej przepuscic dzwiek przez dodatkowy procesor?

 

Pzdr

Mex

I love smell of the gasoline in the morning. It smells like... victory.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.