Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czy może ktoś mi powiedzieć co to za część w silniku- 320D E46 z 1999r. (na zdjęciu), bo z tego wycieka mi płyn chłodniczy. Cieknie spod tego czarnego plastiku do którego dochodzi wąż od zbiorniczka wyrównawczego (w miejscu gdzie przylega ten plastik do silnika)

Leci mi praktycznie ciurkiem, a po zalaniu do pełna zbiorniczka wyrównawczego i przejechaniu 10 km jest już pusto. Oczywiście silnik się przegrzewa dlatego odstawiłem auto na parking.

 

Tutaj są zdjęcia: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1eab15388de6ee61.html

Cieknie chyba z lewej strony od dołu:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/617c1f428a34f67d.html

Jeśli ktoś wie co to może być to na co musze się szykować?

Edytowane przez lisek-85
Opublikowano

nie jestem pewien ale tam cos wyglada mi na termostat.

Co to za silnik ?

Wejdz na strone

www.realoem.com

Wpisz wszystkie dane do auta

a pozniej przejzyj caly silnik na rysunkach technicznych , tam znajdziesz z cala pewnoscia odpowiedz, bo bedzie widac dokladnie co to za czesc.

na zdjeciu nie widac tego za dokladnie.

Opublikowano

nie wiem czy taki masz silnik ?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2105&hg=11&fg=35

 

ale to tylko przyklad na tym zdjeciu co dales nie widac tego za dokladnie.

jednak mozliwe wg mnie ( moge sie mylic) , ze ktos kiedys wymienial termostat i moze go uszkodzil za mocno go dokrecajac albo zakladajac go nieszczelnie.

jesli go uszkodzil byc moze to termostat pekl i powoduje przecieki....

 

moge sie mylic.....

Opublikowano
To wygląda jak obudowa termostatu, albo kolektor wodny. Nie obejdzie się bez demontażu. Prawdopodobnie plastik pęknięty i stąd wyciek.
Opublikowano
Napewno jest pekniety Ja mam taki sam silnik kiedys odlaczalem to na chwilke i lecialo ciurkiem skoro Tobie wciaz leci a jest podlaczone to musi byc pekniete
Opublikowano
Dzieki wielkie chłopaki! Ze schematu silnika (E46 320d) wynika ze to właśnie obudowa termostatu. W poniedziałek jade do mechanika to będzie już mu łatwiej gdy wiadomo już o co chodzi. A na tym mi zależało bo jestem właśnie w Szwecji. Tutejsi mechanicy mocno się cenią :( , a i tak niewiele się znają :?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Po wymianie obudowy termostatu płynu już nie ubywa, a silnik się nie przegrzewa. Ale jest teraz inny prolem. Tym razem silnik się nie dogrzewa, chyba że po dłuższej jeździe, a gdy zwolnie, temperatura spada. Przyczyna lezy zapewne w termostacie. Ale to nie jest wina duzego termoststu, bo chłodnica jest zimna jak i wąż do niej wchodzący. Zdaje się, że to mały termostat, bo gdy zacisnąłem wąż od niego to silnik nagrzał mi sie po 5 min (czyli sie nie zamyka). Martwi minie jednak, że gdy już silnik się nagrzał, to dalej chłodnica i wąż były zimne. Czyżby duży termostat się zaciął i też jest do wymiany?
Opublikowano
Też tak myśle. A czy duży termostat w E46 jest na stałe połączony z obudową, czy może są mątowane oddzielnie. Pytam bo mechanik miał mi wymienić tą czarną, plastikową obudowę i teraz nie jestem pewien czy wymieniony jest też sam termostat?
Opublikowano

termostat jest na stałe z obudową.

 

Tym że chłodnica jest zimna na ciepłym silniku sie nie przejmuj o ile temp. silnika jest w normie. Te silniki mają to do siebie że sporo trzeba pojedzić zanim duzy obieg sie w pełni załączy.

Zbir

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.