Skocz do zawartości

Coś piszczy przy turbinie 525d 177 KM


nuki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

koledzy coś piszczy mi przy turbinie, nie jest to świszczenie tylko pisk. Zauważyłem, że dzieję się to powyżej 2000 obrotów do 2500. Zauważyłem też, że jest tam takie cięgiełko i jak się dodaje gazu to ono coś ciągnie. I jak zaczyna ciągnąć to właśnie tak piszczy. Boję się, że to turbina, ale na świszenie turbinowe mi to nie wygląda. Dodam, że autko przyśpiesza bez żadnych problemów, nie zawiesza się, nie dymi. SILNIK TO 525d 177 KM.

Co to może być może się ktoś z tym spotkał?

 

Dzięki z góry za pomoc!!!!!!

Pozdrawiam,

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz mieszek podciśnieniowy który ciągnie owe cięgno :D Albo sie popsuł przedziurawił on albo wężyk który do niego dochodzi.

Tak jeszcze pomyślałem czy tam nie ma czasem elektronicznej regulacji :doh:

Edytowane przez Yaza
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz problem z zmienną geometrią turbiny, dość często się to zdarza w sprężarkach z elektryczną regualcją. Jeżeli reszta jest ok. to wystarczy ją oddać do dobrego warsztatu regenerującego turba, a oni się zajmą resztą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za odpowiedzi.

 

Max77 czy to groźna sprawa z tą zmienną geometrią turbiny? Czy mogę tak z tym trochę pojeździć bo czeka mnie trasa 1000 km i się zastanawiam. Może ktoś polecić jakiś dobry warsztat co regeneruje turbo?

 

dodam jeszcze, że jak jest zimny to praktycznie tego nie ma. Trochę na samym początku obrotów...

Pozdrawiam,

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@yaza

w E60 sprezarka jest z regulacja elektryczna a nie na podstawie podcisnienia!

 

@nuki

moim zdaniem to grozna i kosztowna sprawa z tym turbo...

Tutaj w germani wymieniaja cale turbo przy zle dzialajacym regulatorem elektrycznym. Jak popatrzysz do katalogu czesci BMW, nie znajdziesz nigdzie czesci zaminnej. Koszt nowego turbo wraz z wymiana w serwisie bmw to 2500 euro ( w germani).

Moim zdaniem to bardzo niebezpieczna sprawa jezdzenie z zepsuta sprezarka. Jak bedziesz mial pecha, rozpadnie sie ta spraezarka na kawalki poczym padnie Ci twoj silnik jak dostana sie jakies czesci zepsutej turbiny do silnika. Poczytac mozna na wielu forach o takich przypadkach.

 

Jest w polsce jakas dobra firma ktora regeneruje turba? Moze zna ktos jakis konkretny adres???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawia się to tak jak opisujesz, na dobrze rozgrzanym silniku i tylko w zakresie obrotów w których rozpędza się wirnik i to nie za każdym razem. Nawet jak się w słuchasz to jest wrażenie że ten pisk jest wynikiem obcierania wirnika o obudowę. Ten przypadek o ile niema innych oznak zużycia nie wiąże się z regeneracja turbin o ile zajmie się tym ktoś kto to potrafi zrobić. Co do legęd o nie regeneracji to są to bzdury które wynikły ze strategii działań firmy garret. Oni nie zalecają bo sprzedają nowe to oczywiste, jednocześnie wycofali kity do napraw, ale ich poddostawca dalej takowe rozprowadza i rynek regeneracji ma się całkiem dobrze. Vw- Audi ma takie turbosprężarki i nie tylko w sprzedaży i te części są dużo tańsze a mają 2-letnia gwarancję. Na razie możesz z tym jeździć ale na pewno warto się tym zająć, chyba że masz to gdzieś i za jakiś czas wkładasz nową.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ja to chciałem :?

@yaza

w E60 sprezarka jest z regulacja elektryczna a nie na podstawie podcisnienia!

 

Może się mylę lub w tablicach ETK jest błąd, dogłębnie tematu nie drążyłem.

 

Cytat z innego forum:

"W 2002 roku BMW z silnika 2.5D wycisnęło 177 KM i zaczęło je wstawiać do końcowych serii modelu e39 (525D) a potem do e60/e61 (525D/525D Touring) i do innych też..."

Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, jutro wstawiam autko do serwisu. Wyjmą turbo i zobaczą co jest nie tak. Jeśli coś jest nie tak to kupuje nową i wstawiam. Niestety koszt jest spory bo turbina kosztuje 3600 zł...

 

Myślicie, że warto regenerować? Cholera bo jednak kasy trochę zostaje w kieszeni. Jeśli tak to podeślijcie jakiś namiar na firmę niedaleko Warszawy, która się pora regeneracją...

 

Pozdrawiam,

Karol

Edytowane przez nuki

Pozdrawiam,

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjelismy tą turbine z tym kolektorem i okazało się, ze kolektor jest peknięty w jednym miejscu. Czy to może być przyczyna tego że tak świszczy? Turbina wygląda OK. jutro jade oddać ją do sprawdzenia do serwisu, ale to serwis turbin więc pewnie powiedzą że to turbo... jak myślićie...????

Pozdrawiam,

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ten kolektor to jest standard, ale jak jest lekko okopcony to w zasadzie czuć tylko smród spalin spod maski. Jak jest walnięty w kliku miejscach to wtedy szum jest słyszalny pod obciążeniem, ale wtedy mogą być błędy niedoładowania turbiny. Jak masz zamiar dłużej pojeździć tym autem i masz turbinę w ręku to oddaj ją do kontroli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nuki, poszukaj moich postów. mam 177km 525d, turbine mi regenerowali świst pozostał. odkryłem dodatkowo dziurę w przewodzi od intercoolera, ale na razie jeszcze nie naprawiłem i nie wiem czy to nie kwestia tej dziury.

 

naprawiali mi także moduł sterowania elektrycznego. za 3 razem mniej więcej się udało...

 

jeżeli serwisujesz na ojcowskiej, to powiedzmy, że na moim przykładzie mają doświadczenie, ale ja nie jestem zadowolonym klientem.

 

w sumie cała zabawa wraz z kolektorem (takze był walnięty) kosztowała mnie zdrowo ponad 5000 PLN

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjelismy tą turbine z tym kolektorem i okazało się, ze kolektor jest peknięty w jednym miejscu. Czy to może być przyczyna tego że tak świszczy? Turbina wygląda OK. jutro jade oddać ją do sprawdzenia do serwisu, ale to serwis turbin więc pewnie powiedzą że to turbo... jak myślićie...????

 

kolego, czy piszesz tutaj o kolektorze wydechowym???

 

Link: http://de.bmwfans.info/original/E60/Lim/525d-M57N/ECE/L/N/2004/03/mg-11/ill-11_3603/

 

Chodzi tutaj o ta czesc na gurze po lewej stronie??? Gdzie dokladnie masz to pekniecie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, już po problemie. Wczoraj jak już pisałem wcześniej wyjęliśmy turbo z kolektorem, dzisiaj w BMW kupiłem nowy kolektor i uszczelki 1200 zł, turbo zawiozłem do fachowców, którzy je sprawdzili i wyczyścili 0 zł ale dałem 50 zł na flaszkę i kawkę dla przemiłej Pani. Serwis godny polecenia na terenie Warszawy, znajomy tam robił turbo dostał rok gwarancji bez limitu kilometrów, ale nie skorzystał z niej bo śmigała jak zła :) Wróciłem do domu, założyliśmy turbo i nowy kolektor i jest ok! Nawet lepiej przyśpiesza :D ale może to subiektywne odczucie :) pęknięcie było zaraz przy wlocie do turbiny. Nieduże, ale świszczało. To podobno charakterystyczna usterka tego autka.

 

Dzięki wszystkim za rady!

Pozdrawiam,

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.