Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam E36 Coupe z silnikiem M50B25 i instalacją LPG - wtrysk. Wczoraj niestey coś zaczęło szwankować i silnik stracił trochę na mocy. Objaw występuje niezależnie od tego czy jade na benzynie czy na gazie. Silnik pracuje jakby był zamulony. Trzeba bardziej wciskać pedał gazu, ale z drugiej strony jak się go wciśnie do dechy to ciągnie do końca. Dodatkowym objawem jest zwiększone zużycie paliwa wskazywane przez komputer pokładowy, średnio o 2 litry/100km. Nie wiem jeszcze jakie jest rzeczywiste spalanie bo za mało przejechałem. Poczytałem trochę na forum i wygląda na to że to prawdopodobnie sonda lambda albo przepływomierz. Problem w tym ze nie wiem jak sprawdzić te elementy. W moim starym E30 można było odczytać kody błędów przy pomocy żarówki. Niestety nie udało mi się znaleźć sposobu na podobny odczyt w 36. Będę wdzięczny za pomoc. Przed chwilą wracałem z pracy i w połowie drogi nagle wszystko wróciło do normy. Niestety kilka kilometrów dalej znowu zmuliło. Czy ktoś miał podobny przypadek?

 

Paweł.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Proponuję podjechać na diagnozę kopmputerową - z żarówką nic tu nie zdziałasz.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Podłączyłem interfejs do instalacji LPG i okazuje się że sonda lambda działa poprawnie. Dodatkowym utrudnieniem jest to że zamulenie czasem przechodzi, potem wraca i tak w kółko co kilka-kilkanaście kilometrów. Jeździłem z laptopem i sonda w obu przypadkach pokazuje zbliżone dane. Wiem że najlepiej byłoby pojechać na komputer, ale na razie krucho z kaską. Z tego co wyczytałem na forum prawdopodobne jest uszkodzenie przepływomierza, lub czujnika położenia wałka rozrządu. Te elementy powodowały u innych uzytkowników podobny objaw zamulenia, choć nikt nie napisał że raz było źle a raz dobrze. Czy jest jakiś sposób żeby samodzielnie sprawdzić te elementy?
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Podaję rozwiązanie mojego problemu. Z powodu rozkalibrowania wtryskiwaczy gazowych silnik zaczą źle pracować. Sonda lambda tylko pozornie pracowała poprawnie. W rzeczywistosci podawała niewłaściwe parametry i wymiana samych wtrysków nie wystarczyła. Teraz po wymianie sondy wszystko wróciło do normy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.