Skocz do zawartości

[ e60 ] rzeczywiste spalania a wskazania kompa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mam E39 i myślę, że w E60/E61 BMW tego nie "popsuło" i też się da.

W testach zegarów (o ile w E60/E61 jest "cóś" takiego) jest jeden (20), w którym po odblokowaniu kompa wyświetla się liczba 1000 (=1,000). Jak zmienisz cyferki (a da się bodajże w zakresie 800 do 1200, nie pamiętam dokładnie), to komp będzie Ci pokazywać o odpowiedni ułamek mniej/więcej w stosunku do tego zużycia, które było pokazywane dotychczas (0,800 do 1,200, czyli 80% do 120% tego co pokazywało wcześniej). U mnie po rocznej eksploatacji obliczyłem, że komp zaniża wskazanie o 7%, poprawiłem wartość liczby w teście na 1070 i teraz jest cacuszko: ostatnio jak sprawdziłem to różnica była 0,04 l/100 km!!!!.

Może koledzy posiadający E60/E61 wypowiedzą się, czy istnieje taka możliwość w Twojej maszynie...

 

P.S. Przed sprzedażą auta, aby wykazać jego oszczędność zaleca się zmienić tą wartość na 800 :twisted2:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

ja mam e39 spalanie komp zawyza o okolo 0,4-0,6L

w E53 po reset kompa wskazania byly niemal ze identyczne jak w 5er ale do czasu jak wjechalem na Polskie drogi po 800km spalanie na kompie i przy dystrybutorze ~2% roznicy , wiec jezeli zrobi sie reset na zimnym silniku przed rozruchem i pokona sie trase ~500km wartosci beda sie pokrywaly. tyle teorii ale nie wiadomo jak bedzie to wyglac jezeli ktos pokonuje nie regularne odcinki , o ile mi wiadomo by sprawdzic skutecznosc BC nalezy dokonac Reset przed kazdym rozruchem a najlepiej przed porannym rozruchem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.