Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem

 

przedwczoraj podjezdzajac pod wysoki kraweznik dodalem gazu do ok 4 tys obrotow i bardzo mocno strzelilo pod maska

 

po zdjeciu pokrywy silnika okazalo sie ze ulamaly sie 2 krzywki !!

jestem zalamany, nie wiem co moze byc tego przyczyna, pasek rozdzadu jest w porzadku, tak wiec:

 

1) czy wymieniac tylko te 2 krzywki czy wszystkie?

 

2) jesli nie pasek rozrzadu to co moze byc przyczyna awarii?

 

3) jakie dodatkowo naprawy mozna zrobic przy okazji wymiany krzywek?

myslalem przezornie o wymianie paska rozrzadu i napinacza co jeszcze mozna zrobic korzystajac z tego ze silnik jest juz rozebrany??

 

koszta sa tutaj sprawa drugorzedna liczy sie bdb stan silnika

 

E30 320i silnik M20B20

.: www.tuning-studio.pl :.


ALUFELGI * LAMPY * LUSTERKA * NEONY * STROBOSKOPY

HAMULCE * TŁUMIKI * AMORTYZATORY * SPRĘZYNY * FILTRY * OLEJE

Opublikowano
Sprawa jest dosyć podejrzana. Jak krzywki się ułamały to musiały być poddane dużemu obciążeniu. Wałek rozrządu działał na krzywki, krzywki na trzonki zaworów. Coś musiało przyblokować otwarcie zaworów. Może tłoki przywaliły w zawory. Może się przestawił rozrząd.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano
to normalne w m20 - krzywki pekaja, nie masz sie co przejmowac tylko je wymien i jezdzij dalej, tylko nie zapominaj na przyszlosc regulowac luzow na zaworach bo to glownie przez to - jak jezdzisz na LPG to co 10 tys szczelinomierz wtykaj :D

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

nastepny problem

 

po wymianie dzwigienek i regulacji zaworow na jalowym biegu strasznie nim rwie rzuca na wszystkie strony obroty sa na poziomie delikatnie ponizej 1tys wg obrotomierza

 

wczesniej obroty byly dokladnie 1 tys i bylo wszystko OK

 

co to moze byc??!!

 

uprzedzajac pytanie to szarpie zarowno na PB jak i na LPG chociaz na benzynie czuc delikatnie mocniej szarpanie

 

aha i na benzynie jak na jalowym biegu dam mu troche gazu i odpuszcze znow slychac czasem takie metaliczne stukanie (2-3 uderzenia i cisza) ;/

.: www.tuning-studio.pl :.


ALUFELGI * LAMPY * LUSTERKA * NEONY * STROBOSKOPY

HAMULCE * TŁUMIKI * AMORTYZATORY * SPRĘZYNY * FILTRY * OLEJE

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

SILNIK JUZ PO NAPRAWIE:

-> wymiana dzwigienek

-> regulacja zaworow zaraz po wymianie oraz po 1tkm (obie na zimnym silniku - ustawienia 0,25)

-> nowy olej

ale wciaz sa niepokojace objawy, ale moze przesadzam

 

silnik wciaz sie "trzesie" na wolnych obrotach

ale tylko na benzynie !! na gazie jest spokojnie obylo sie nawet bez ponownej regulacji !!

 

druga rzecz to slychac taki dziwny odglos, jakby gwizd albo dzwoneczek TYLKO KIEDY DODAJE GAZU autko nie traci na mocy ale ten dzwiek jest denerwujacy zwlaszcza na trasie !! co to moze byc ??!!

 

PS podczas wymiany mechanik ocenil walek i wszystko dokola na stan bdb

 

AUTKO JEZDZI I WSZYSTKO CACY tylko ten gwizd oraz telepanie na Pb

 

AHA PO NAPRAWIE WYMIENIŁEM TEZ UKŁAD WYDECHOWY (nowy oryginalny srodkowy ale bez KATa i koncowy KM) tak sie zastanawiam czy moze sie nie skusic na nowa sonde lambda oraz silniczek krokowy moze to cos da??

.: www.tuning-studio.pl :.


ALUFELGI * LAMPY * LUSTERKA * NEONY * STROBOSKOPY

HAMULCE * TŁUMIKI * AMORTYZATORY * SPRĘZYNY * FILTRY * OLEJE

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.