Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam...

 

Mam niewielki, acz uciążliwy problem. Spryskiwacze nie działają tak, jak powinny...

 

Przy pociągnięciu dźwigni wycieraczek do siebie jedyną reakcją są działające wycieraczki...niestety dysze suchutkie... :(

 

Natomiast jak wcisnę tę samą dźwignie na szyby płyn leci... :dance: , ale na lampy już nie.... :duh:

 

Oczywiście oba zbiorniczki są pełne. Dodam, że niedawno wymieniłem jedną z pompek - tę górną, przy mniejszym zbiorniczku, bo do tej dolnej nie mogłem się dostać (chyba nie obejdzie się bez zdejmowania obudowy filtra powietrza).

 

Dlaczego przy pociągnięciu nie leci na szyby to proste - pewnie nie działa i druga pompka. Ale dlaczego przy "Intensywnym" myciu nie leci na lampky skoro pompka chodzi (leci na szyby)... :shock:

 

Powiedzcie szukać przyczyny w przewodach doprowadzających płyn, czy może lepiej sprawdzić podłączenia w kolumnie kierownicy... :?: :?:

 

będę wdzięczny za info, bo wakacje zapasem i te robale trzeba jakoś zmywać... :twisted2: :twisted2:

 

Peace.

[/u]

Black - Mighty - Wonderful
Opublikowano
Witam...

 

Mam niewielki, acz uciążliwy problem. Spryskiwacze nie działają tak, jak powinny...

 

Przy pociągnięciu dźwigni wycieraczek do siebie jedyną reakcją są działające wycieraczki...niestety dysze suchutkie... :(

 

Natomiast jak wcisnę tę samą dźwignie na szyby płyn leci... :dance: , ale na lampy już nie.... :duh:

 

Oczywiście oba zbiorniczki są pełne. Dodam, że niedawno wymieniłem jedną z pompek - tę górną, przy mniejszym zbiorniczku, bo do tej dolnej nie mogłem się dostać (chyba nie obejdzie się bez zdejmowania obudowy filtra powietrza).

 

Dlaczego przy pociągnięciu nie leci na szyby to proste - pewnie nie działa i druga pompka. Ale dlaczego przy "Intensywnym" myciu nie leci na lampky skoro pompka chodzi (leci na szyby)... :shock:

 

Powiedzcie szukać przyczyny w przewodach doprowadzających płyn, czy może lepiej sprawdzić podłączenia w kolumnie kierownicy... :?: :?:

 

będę wdzięczny za info, bo wakacje zapasem i te robale trzeba jakoś zmywać... :twisted2: :twisted2:

 

Peace.

[/u]

 

Objawy wskazuja jednoznacznie, ze przyczyna lezy w ukladzie zasilanym

z "duzego" zbiornika. Teraz nalezy sie zastanowic nad powiazaniem faktow - dlaczego nie dziala jednoczesnie pompa wysokocisnieniowa (do reflektorow) oraz pompka niskiego cisnienia - natrysk na szybe ? Byc moze przy dnie zbiornika, tam gdzie sa krocce pobierajace plyn nagromadzily sie jakies zanieczyszczenia. Albo obie pompki maja defekt elektryczny wspolnej czesci ukladu (nie mam pod reka schematu ale moze

np maja wspolna mase).

 

Zmywanie intensywne nie spowoduje zmywania reflektorow, poniewaz

do tego potrzebne jest wysokie cisnienie z "duzej" pompy.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Psychop jesli dobrze zrozumialem, to przy zwyklym myciu (pociagniecie dzwigni) plyn powienien lecic z duzego zbiornika i tyle. Nie leci - podejrzewam, ze padla ta dolna pompka.

Natomiast przy intensywnym myciu powinny pracować obie...

 

Dlaczego zatem przy intensywnym myciu (wcisniecie dzwigni) leci tylko na szybe, skoro dolna pompka padla... :shock:

Black - Mighty - Wonderful
Opublikowano
Psychop jesli dobrze zrozumialem, to przy zwyklym myciu (pociagniecie dzwigni) plyn powienien lecic z duzego zbiornika i tyle. Nie leci - podejrzewam, ze padla ta dolna pompka.

Natomiast przy intensywnym myciu powinny pracować obie...

 

Dlaczego zatem przy intensywnym myciu (wcisniecie dzwigni) leci tylko na szybe, skoro dolna pompka padla... :shock:

 

Wezyki od

-zmywacza zwyklego (pompka przy dolnym zbiorniku)

-zmywacza intensywnego (pompka przy gornym zbiorniku)

 

lacza sie razem przy dyszach, dlatego na szybe bedzie leciec.

Zasadniczo przy cyklu zmywania intensywnego najpierw pracuje

intensywna - pompuje Ci na szybe stezony roztwor plynu,

a pozniej wlacza sie zwykla - i zmywa stezony plyn woda badz plynem

o wiekszym rozcienczeniu.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
tak jak psycho mowi ale iu mnie jest np tak na poczatku dzialy 2 silniczki najpierw spsikiwalo z malego pozniej z duzego (sprawdzone) a ktoregos pieknego dnia zrobilo sie tak ze przy pociagnieciu dzwigni dzialaly spryskiwacze ale po nacisnieciu nie. wyjolem silniczek sprawdzilem go dziala, sprawdzilem napiecie dochodzi ale jak jest podlaczony to nie dziala pompka nie wiem dlaczego dziala tylko ta z duzego zbiorniczka moze to potrafi mi ktos wytlumaczy

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano

AL CAPONE, a wyjmowales ten dolny silniczek u siebie...

 

mnie czeka jego wymiana, ale za bardzo nie wiem, jak sie do niego zabrac...chyba nie obejdzie się bez zdjecia obudowy filtra powietrza

 

 

a tak wracając do tematu, czy jest jakiś sposób aby sprawdzić drożność wężyków, bez ich "wypruwania"...?? modejżewam, że to one są przyczyną braku mycia reflektorów...

Black - Mighty - Wonderful
Opublikowano
Jest to właśnie nieco dziwnie skonstruowane :) .... U mnie jest tak że jeżeli podepne przewody zasilania do górnego silniczka, to przestaje mi działać intensywne mycie a silnik górny sprawdzałem działa jeżeli tylko zdejme przewody zasilania z górnego silnika, to wówczas intensywne mycie działa bezproblemowo. Zwykłe mycie działa cały czas, bez względu na to czy górny silnik ma podpięte zasilanie, czy też nie. Dziwi mnie więc jak to ze sobą wspułdziała, dlaczego jeżeli silnik górny jest sprawny i otrzymuje poprawne zasilanie, to odłącza to intensywne mycie, nie bardzo rozumiem :mad2: może ktoś mądrzejszy to wyjaśni :doh: ....... I tak na marginesie zapytam, czy aby wyjąć dyszę spriskiwaczy trzeba zdejmować poszycie maski ???? chcę je przeczyścić bo coś je chyba przytkało trochę i nie wiem jak to najlepiej zrobić, ma ktoś sprawdzony sposób na przeczyszczenie tych dysz ??? najlepiej było by zdjąć z nich węże i przepłukać cały układ, bo napewno jakieś świństwa się dostały po tylu latach działania, ale niechce mi się pruć całego poszycia maski :( kto już z was to robił to może podpowie coś.........................................
sCorpioN
Opublikowano
Jest to właśnie nieco dziwnie skonstruowane :) .... U mnie jest tak że jeżeli podepne przewody zasilania do górnego silniczka, to przestaje mi działać intensywne mycie a silnik górny sprawdzałem działa jeżeli tylko zdejme przewody zasilania z górnego silnika, to wówczas intensywne mycie działa bezproblemowo. Zwykłe mycie działa cały czas, bez względu na to czy górny silnik ma podpięte zasilanie, czy też nie. Dziwi mnie więc jak to ze sobą wspułdziała, dlaczego jeżeli silnik górny jest sprawny i otrzymuje poprawne zasilanie, to odłącza to intensywne mycie, nie bardzo rozumiem :mad2: może ktoś mądrzejszy to wyjaśni :doh: ....... I tak na marginesie zapytam, czy aby wyjąć dyszę spriskiwaczy trzeba zdejmować poszycie maski ???? chcę je przeczyścić bo coś je chyba przytkało trochę i nie wiem jak to najlepiej zrobić, ma ktoś sprawdzony sposób na przeczyszczenie tych dysz ??? najlepiej było by zdjąć z nich węże i przepłukać cały układ, bo napewno jakieś świństwa się dostały po tylu latach działania, ale niechce mi się pruć całego poszycia maski :( kto już z was to robił to może podpowie coś.........................................

 

Jeszcze raz bo widze ze gubimy sie powoli w terminologii

 

mamy DWA zbiorniki plynu

 

GORNY - zbiornik spryskiwacza intensywnego, z zamontowana pompka rowniez do spryskiwania intensywnego

 

oraz

 

DOLNY - glowny zbiornik zmywajacy, z zamontowana pompka mycia "zasadniczego" oraz druga mocniejsza pompka do wysokocisnieniowego mycia reflektorow.

 

Mycie wysokocisnieniowe lamp nie ma nic wspolnego ze zmywaniem intensywnym.

 

Przewody ze zmywacza intensywnego oraz zmywania zasadniczego lacza

sie ze soba w dyszach.

 

Pompa wysokocisnieniowa oraz zmywanie reflektorow stanowia

osobny obwod (w sensie obiegu cieczy). Nie laczy sie on nigdzie

z dyszami spryskiwacza.

 

Co w takim razie nie dziala?

 

Wyjac dysze powinienes od spodu. Slyszalem ze podobno mozna

je jakos sprytnie podwazyc od gory, ale nie ryzykowal bym

orania lakieru na masce.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Ładnie to podsumowałeś psychop tak własnie jest. Ja u siebie jednak nie mam spryskiwania reflektorów, więc ten drobiazg pomijam :). Ale chciałbym na jedną rzecz zwrócić uwagę. Otóż w spłukiwaniu intensywnym według moich spostrzeżeń biorą udział chyba oba silniczki i DOLNY i GÓRNY. Sądze tak dlatego, bo jak odłączyłem górny zbiornik od zasilania to intensywne płukanie na wciśnięci przycisku dżwigni działa, czyli zasila go wówczas dolny zbiornik :doh: Jak tylko podepne zasilanie górnego silnika to intensywne spłukiwanie przestaje działać, wciskam i wciskam wówczas przycisk na dźwigni wycieraczek a tu nic ani spłukiwanie ani wycieraczki nie ruszają pod tym przyciskiem. A przecież to górny zbiornik jest do intensywnego spłukiwania, dlaczego więc jego podpiecie blokuje mi działanie tej funkcji skorą po wyjęciu slnika ze zbiornika na zewnątrz sprawdziłem i pompował mi wodę, czyżby jego wydajność była jednak słabsza niż należy i to jest powodem wyłączenia działania tej funkcji ???? Tutaj mi coś własnie nie pasuje. A co do wyjęcia tych dysz........ To czy musze zdjąć całe poszycie maski nigdy tego nie robiłem czy też wystarczy odchylić górną jej część bliżej dysz ???? Może to dysze są zbyt mocno przytkane i powodują wzrost ciśnienia w układzie w chwili zalączenia drugiego silnika i to wyłącza działanie tej funkcji. Co prawda normalnie zmywanie działa i woda leci, ale wydaje mi się że kiedyś to miało lepszego kopa więc zacząłem podejrzewać jakieś zanieczyszczenia w dyszach lub całym ukladzie.
sCorpioN
Opublikowano

Jeszcze raz bo widze ze gubimy sie powoli w terminologii

 

mamy DWA zbiorniki plynu

 

GORNY - zbiornik spryskiwacza intensywnego, z zamontowana pompka rowniez do spryskiwania intensywnego

 

oraz

 

DOLNY - glowny zbiornik zmywajacy, z zamontowana pompka mycia "zasadniczego" oraz druga mocniejsza pompka do wysokocisnieniowego mycia reflektorow.

 

Mycie wysokocisnieniowe lamp nie ma nic wspolnego ze zmywaniem intensywnym.

 

Przewody ze zmywacza intensywnego oraz zmywania zasadniczego lacza

sie ze soba w dyszach.

 

Pompa wysokocisnieniowa oraz zmywanie reflektorow stanowia

osobny obwod (w sensie obiegu cieczy). Nie laczy sie on nigdzie

z dyszami spryskiwacza.

 

Co w takim razie nie dziala?

 

Wyjac dysze powinienes od spodu. Slyszalem ze podobno mozna

je jakos sprytnie podwazyc od gory, ale nie ryzykowal bym

orania lakieru na masce.

 

 

stop... :hand: :hand:

 

u mnie jest gorny zbiornik i w nim pompka, ktora dziala jak wcisne dzwignie..

 

w duzym zbiorniku jest JEDNA pompka, ktora nie działa...ani przy wcisnieciu, ani przy pociagnieciu dzwigni....

Black - Mighty - Wonderful
Opublikowano
martinez dokladnie to samo jest u mnie jaku ciebie jak sa podpiete 2 silniczki to po nacisnieciu dzwigni nic sie nie dzieje a po odlaczeniu dziala moze ktos cos takiego naprawial a jak wyjolem silniczek z intensywnego splukiwania to na krutko dziala dziwne nieprawdzaz

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano
Mam podobny problem. Tzn znalazlem juz przyczyne ale nie chce mi sie bawic :] Słychać jak chodzi silniczek, ale nie pompuje. Sprawdziłem, przewody drożne. Sprawdzilem napiecie na pompkach od tych zbiorniczkow i .... nie ma napiecia :-) Pewnie gdzies kalbe sie przetarly, bo czasami dysze leciutko cos "zasmarkają" :twisted2:
Opublikowano
A czy może ktoś z was wie, do czego służą te przewody, podpięte do spryskiwaczy przy e32 ?? Czy one w jakis sposób nie mają bezpośredniego wpływu na działanie tych pompek w zbiornikach ???
sCorpioN
Opublikowano
A czy może ktoś z was wie, do czego służą te przewody, podpięte do spryskiwaczy przy e32 ?? Czy one w jakis sposób nie mają bezpośredniego wpływu na działanie tych pompek w zbiornikach ???

te przewody to jest podgrzewanie zeby nie zamarzly dysze przynajmniej u mnie tak jest

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano
Pytanie do Slamaker Jeżeli znalazłeś przyczynę to czemu sie nie pochwalisz na łamach forum ?? Przecież my tu wszyscy szukamy przyczyny właśnie, no a potem pomyślimy jak temu zaradzić :dance: alcapone Czy to co piszesz to domysły, czy też jestes tego pewien ??? Jakie wobec tego napiecie powinno wędrować po tych przewodach do spryskiwaczy ??? To co piszesz to faktycznie ma sens, ale znasz moze wiecej szczegułów tego. Ja mierząc miernikiem nie zauważyłem aby po tych przewodasz biegło jakiekolwiek napiecie, a jeżeli już to tak minimalne że nie było by w stanie nic zasilić. Być moze muszą być spełnione jeszce jakieś dodatkowe warunki aby nastąpiło podgrzewanie tych spryskiwaczy, może czujnik temperatury zewnetrznej z tym współpracuje ??...... Tak wogóle to jakoś nienormalnie są zasilane te pompki spryskiwaczy. Dolny silnik dostaje sterowanie z przekażnika w skrzynce bezpieczników, słychać wyrażnie gdy załącza się przy intensywnym jak i zwykłym spryskiwaniu. Przekażnik przy intensywnym spryskiwanu, jest zwierany na kilka sekund przez jakiś włącznik czasowy i wówczas silnik dolny dostaje mase poprzez ten przekaźnik. Zasilanie "+" silnik ma cały czas. Problem jest jednak u mnie z silnikiem górnym który powinien działać tylko przy intensywnym spryskiwaniu. minus na jednym z przewodów pojawia się tam tylko na ułamek sekunndy, bardzo króciutko w chwili gdy wciśniemy intensywne spryskiwanie. Jednak dziwnym jest fakt że gdy założe wtyczkę zasilania na ten górny silnik to wówczas wogóle nie działa funkcja spriskiwania intensywnego, w jakis sposób jest ona wtedy odłączana, ale dlaczego ???? Jak tylko zdejmę wtyczkę z górnego silnika to intensywne spryskiwanie ponownie działa ale oczywiście wówczas tylko sam dolny silnik bierze w tym udział. Gdy założę wtyczkę dolnego silnika na górny bo pasują :) to wówczas górny silnik też działa bez problemów i przy normalnym i przy intensywny spryskiwaniu, ewidętnie więc jest jakaś przyczyna w zasilaniu górnego silnika. Cy ktoś wie który przekażnik dokładnie steruje silnikiem górnego zbiornika, do jakiego złącza dokładnie biegnie jego masowy przewód tego silnika bo w skrzynce jakoś nie znalazłem odpowiedzialnego za to przekaźnika a schematu niestety nie mam BMW 735 iL a te z rosyjskiej strony to wielka kicha a nie schematy :(
sCorpioN
Opublikowano
Pytanie do Slamaker Jeżeli znalazłeś przyczynę to czemu sie nie pochwalisz na łamach forum ?? Przecież my tu wszyscy szukamy przyczyny właśnie, no a potem pomyślimy jak temu zaradzić :dance: alcapone Czy to co piszesz to domysły, czy też jestes tego pewien ??? Jakie wobec tego napiecie powinno wędrować po tych przewodach do spryskiwaczy ??? To co piszesz to faktycznie ma sens, ale znasz moze wiecej szczegułów tego. Ja mierząc miernikiem nie zauważyłem aby po tych przewodasz biegło jakiekolwiek napiecie, a jeżeli już to tak minimalne że nie było by w stanie nic zasilić. Być moze muszą być spełnione jeszce jakieś dodatkowe warunki aby nastąpiło podgrzewanie tych spryskiwaczy, może czujnik temperatury zewnetrznej z tym współpracuje ??...... Tak wogóle to jakoś nienormalnie są zasilane te pompki spryskiwaczy. Dolny silnik dostaje sterowanie z przekażnika w skrzynce bezpieczników, słychać wyrażnie gdy załącza się przy intensywnym jak i zwykłym spryskiwaniu. Przekażnik przy intensywnym spryskiwanu, jest zwierany na kilka sekund przez jakiś włącznik czasowy i wówczas silnik dolny dostaje mase poprzez ten przekaźnik. Zasilanie "+" silnik ma cały czas. Problem jest jednak u mnie z silnikiem górnym który powinien działać tylko przy intensywnym spryskiwaniu. minus na jednym z przewodów pojawia się tam tylko na ułamek sekunndy, bardzo króciutko w chwili gdy wciśniemy intensywne spryskiwanie. Jednak dziwnym jest fakt że gdy założe wtyczkę zasilania na ten górny silnik to wówczas wogóle nie działa funkcja spriskiwania intensywnego, w jakis sposób jest ona wtedy odłączana, ale dlaczego ???? Jak tylko zdejmę wtyczkę z górnego silnika to intensywne spryskiwanie ponownie działa ale oczywiście wówczas tylko sam dolny silnik bierze w tym udział. Gdy założę wtyczkę dolnego silnika na górny bo pasują :) to wówczas górny silnik też działa bez problemów i przy normalnym i przy intensywny spryskiwaniu, ewidętnie więc jest jakaś przyczyna w zasilaniu górnego silnika. Cy ktoś wie który przekażnik dokładnie steruje silnikiem górnego zbiornika, do jakiego złącza dokładnie biegnie jego masowy przewód tego silnika bo w skrzynce jakoś nie znalazłem odpowiedzialnego za to przekaźnika a schematu niestety nie mam BMW 735 iL a te z rosyjskiej strony to wielka kicha a nie schematy :(

:?: :?: Scorpion!Udało ći się rozgryść ten cholerny spryskiwacz?U mnie podobny defekt i nie bardzo mi idzie naprawa :oops:

ZYCIE JEST .... za KROTKIE!
Opublikowano
Właśnie że nie ;( Kurde znudziło mnie szukanie przyczyny. Obecnie zmostkowałem przewód masowy dolnego silnika z górnym i caly czas dzialaja obie pompki. Narazie tak pozostawiłem, gdybym był w posiadaniu dobrego schematu i wiedział gdzie dokładnie biegnie przewód masowy gornego silnika, czy do ktoregoś przekaźnika czy do jakiegoś włącznika czasowgo, to problem byłby do rozwiązania. Ale gonić ręcznie po wiązce przewodów, to szans nie ma, bo sam wiesz jak to jest :doh: Ale jak bede mial więcej czasu wolnego to napewno znowu coś dalej będe próbował, a narazie zbieram wszelkie info na ten temat.
sCorpioN
Opublikowano

ja mam inny maly problem ze spryskiwaczami.P przejechaniu paru kilometrow zapala sie komunikat "Waschwasserstand" mimo ze zbiornik plynu jest pelny. Jest tak caly czas, dopiero jak mam pusty zbiornik to ten komunikat sie nie zapala, wiec czujnik dziala na odwrot niz powinien. Jaka jest tego przyczyna? Czy w zbiorniku jest moze jakis plywak czy tylko czujnik?

 

BMW E32 750iL

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano
Właśnie że nie ;( Kurde znudziło mnie szukanie przyczyny. Obecnie zmostkowałem przewód masowy dolnego silnika z górnym i caly czas dzialaja obie pompki. Narazie tak pozostawiłem, gdybym był w posiadaniu dobrego schematu i wiedział gdzie dokładnie biegnie przewód masowy gornego silnika, czy do ktoregoś przekaźnika czy do jakiegoś włącznika czasowgo, to problem byłby do rozwiązania. Ale gonić ręcznie po wiązce przewodów, to szans nie ma, bo sam wiesz jak to jest :doh: Ale jak bede mial więcej czasu wolnego to napewno znowu coś dalej będe próbował, a narazie zbieram wszelkie info na ten temat.

:mad2: :mad2: :oops: Ja skapitulowałem(narazie),moze spróbuję tak jak Ty,ale za pare dni!

:D Zaczął mi się już snić :D -czas przestać.

Tobie życze powodzenia :cool2:

ZYCIE JEST .... za KROTKIE!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.