Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziwne pytanie.

 

Jeśli masz ciepły silnik, to w zasadzie wszystko jedno, ale...

jak bedziesz na zimnym odpalał na gazie, to szybko parownik będzie do wymiany - sztywna zimna membrana jest ogrzewana przez ciecz chłodzącą i jak jest ciepła nabiera elastyczności i sprężystości.

Na zimnym gaz może kiepsko palić (właśnie przez membranę parownika), w dodatku może Ci szronić/obmarzać sam parownik.

 

Gaz jest gorszym paliwem od benzyny i jak "nieumiejętnie" będziesz to obsługiwał, to szybciej Ci silnik zacznie stroić humory...

Opublikowano
ok dzięki właśnie dlatego nie chce żeby mi zaczął "stroić humory"i pytam a masz może jeszcze jakieś wskazówki na temat jazdy na gazie?
Opublikowano

W sumie to co Ci napisać??

Ogólnie, to nie baw się w systemy wyłączające pompe paliwa, bo to prowadzi do kłopotów finansowych związanych z naprawą silnika (w skrócie to w efekcie tryski do wymiany).

Dbaj o to, by w baku było odpowiednio paliwa (tak min. 10L), aby pompa paliwa nie pracowała na sucho, tylko cały czas niech bedzie zalana.

Nie pal auta na gazie na zimnym silniku, i nie przełączaj za wcześnie na gaz (zwykła instalacje często przełączają na gaz jak silnik jest niedogrzany jeszcze, ale jak mu wkręcisz na ponad 2000obr.), bo to męczy silnik i niszczy parownik.

Ważne, byś robił przeglądy okresowe - regulacje instalacji regularnie co 10 lub co 15 tys. km, zgodnie z instrukcją Twojej instalacji.

Reszta to po prostu dbanie o ogólną kondycje auta (np. poziom płynu chłodniczego, by parownik ogrzewał na obiegu dla gazu).

 

Poprzeglądaj sobie fora internetowe dotyczące LPG, wyodrębnij ważne wiadomości z pomiędzy śmieci i to Ci wystarczy.

 

Acha - sprawdzaj kondycję zaworu bezpieczeństwa przy tankowaniu butli, byś nie tankował gazu pod kurek - w zimie to można dopuścić, ale latem jak są upały grodzi to deformacją lub rozszczelnieniem balu na gaz

Opublikowano
ja jeszcze dodam, zeby dbac o kondycje elementow WN czyli przewody, swiece, cewka, kopulka, palec
Opublikowano

moim zdaniem nie odpalaj na gazie wogóle (ale to moje zdanie )

ja nigdy nie odpalałem na gazie i nie zamierzam :naughty:

myśle ze ma to jakiś plus ale nie mówie ze na pewno

http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
Opublikowano
bardzo zły pomysł zaczynając od tego że zasilasz praktycznie nieodparowanym gazem silnik który ma temp około 0 stopni mieszanka będzie z pewnością dość uboga. Ale myślę że jak spłynie głowica to będzie skutecznym lekarstwem na takie pomysły :)

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Opublikowano

Dymek442

 

przypuszcam,że Twój post dotyczył mojego...

 

jako opcję awaryjną/myślałem o sporadycznym odpaleniu w kryzysowej sytuacji,gdy na benzynie z jakiegoś powodu nie można/dla przykładu,niegdyś w służbowej skodzie na benzynie nie szło odpalić,odpaliłem na LPG spokojnie dojechałem do domu-filtry benzyny były zasyfione masakrycznie...

Opublikowano

Moj post dotyczył pierwszego posta.

 

Awaryjne odpalanie jak najbardziej można o ile się da bo w wielu przypadkach nie da rady ale ogólnie odpalanie zawsze na gazie z oszczędności bo się da np to troszke nie tędy droga.

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

można a raczej da się ale ja nie polecam. Lepiej jest mieć stabilne podciśnienie w kolektorze po odpaleniu na benzynie i wtedy przerzucić na gaz poza tym reduktor do stabilnej pracy potrzebuje mieć temperaturę około 50 stopni. Oprócz tego pamiętać należy że to że samochód jest nagrzany nie znaczy że reduktor ogrzewa gaz.

Gdy gasimy samochód czynik chłodzący stoi i stygnie troszke czasu mija zanim dopłynie ciepła ciecz z silnika a pamiętajmy że reduktor działa w obie strony tak jak lodówka z jednej strony oddaje ciepło żeby odgrzać gaz ale z drugiej ochładza ciecz poprzez oddawanie ciepła z niej do gazu.

 

Jednym zdaniem można ale nie powinno się.

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.