Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja to zrobilem tak - odkrecilem wszystkie odpowietrzniki w kolach, korek od zbiorniczka wyrownawczego i dawaj pedalem w podloge, a druga osoba kontroluje stan plynu w zbiorniczku, i tak do skutku az zacznie leciec nowy plyn z odpowietrznikow, potem jeszcze odpowietrzanie na wszelki wypadek kazdego z kol i gotowe

 

kup ze 3 opakowania plynu, przyda sie na przeplukanie

 

uwazaj zebys nie zapowietrzyl sprzegla, nie ruszaj go podczas wymiany i kontroluj caly czas poziom plynu w zbiorniczku zebys powietrza w uklad nie napompowal

 

ja tak zrobilem na "chlopski rozum" moze ktos ma inny sposob ;)

 

pozdro

  • Członkowie klubu
Opublikowano

A ja proponuje zrobić tak.

 

- wyciągnąć stary płyn ze zbiorniczka strzykawką

- tu wpisz vin http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi i będziesz wiedział ile płynu Ci potrzeba, mysle że 2 litry bedzie ok

- zalej zbiorniczek nowym płynem do pełna

- odkręcasz odpowietrznik najdalej oddalonego koła od zbiorniczka z płynem (prawe tylne koło)

- pompujesz aż poleci świeży płyn (dolewać do zbiorniczka żeby nie zapowietrzyć)

- potem następne w kolejności - lewe tylne, prawe przednie, i na końcu lewe przednie

- na koniec dolewasz płynu do stanu i po zawodach

 

Pozdro

003.jpg
Opublikowano

Ok, a mam kupić jakiś wyszukany płyn czy wystarczy jakikolwiek dot4 ?

 

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem :

 

Odkręcam prawy tylny odpowietrznik i wypompowuję z niego cały płyn zakręcam idę do tylnego lewego itd?

BMW


Bayerische Motoren Werke

Opublikowano
nie, pompujesz do momentu az zobaczysz, ze leci nowy plyn, latwo to odroznic po kolorze, stary jest brudny, nowy przejrzysty, najlepiej robic to w dwie osoby, w kwesti marek plynow sie nie wypowiadam, ja mam najzwyklejszy dot4
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ok, a mam kupić jakiś wyszukany płyn czy wystarczy jakikolwiek dot4 ?

 

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem :

 

Odkręcam prawy tylny odpowietrznik i wypompowuję z niego cały płyn zakręcam idę do tylnego lewego itd?

 

Nie, napewno nie tak.

 

Wiesz jak odpowietrza się układ hamulcowy??

Jeżeli nie to pisz na priv.

 

Pozdro

003.jpg
Opublikowano

ja sie podepne pod temat bo problem podobny :)

 

otoz cieknie mi spod zbiorniczka plynu hamulcowego. tam sa takie dwie uszczelki, w aso kosztuja niecale 20zl wiec spoko. pytanie tylko jak to wymienic? wyciagnac plyn ze zbiorniczka strzykawka, zdemontowac zbiorniczek, wymienic uszczelki, wsadzic zbiorniczek i teraz wlasnie co... zapowietrzy sie czy nie? jesli tak to mam odpowietrzac tak jak piszecie wyzej czy jak? plyn zmienialem niedawno i uklad bym odpowietrzany.

Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
ja sie podepne pod temat bo problem podobny :)

 

otoz cieknie mi spod zbiorniczka plynu hamulcowego. tam sa takie dwie uszczelki, w aso kosztuja niecale 20zl wiec spoko. pytanie tylko jak to wymienic? wyciagnac plyn ze zbiorniczka strzykawka, zdemontowac zbiorniczek, wymienic uszczelki, wsadzic zbiorniczek i teraz wlasnie co... zapowietrzy sie czy nie? jesli tak to mam odpowietrzac tak jak piszecie wyzej czy jak? plyn zmienialem niedawno i uklad bym odpowietrzany.

 

Ja myslę że nic się nie zapowietrzy, ale jeszcze niech inni się wypowiedzą.

A odpowietrzanie tak jak wyżej.

003.jpg
Opublikowano

Ja tez sadze, ze sie nie zapowietrzy, tylko odczekaj troche czasu po wlaniu do zbiorniczka plynu hamulcowego, tak aby ewentualne babelki powietrza uwolnily sie.

 

Kiedys bedac malym gnojkiem, odpowietrzalem pocisk pod tytulem Trabant 601 i uzupelnialem zbiorniczek ta "woda sodowa" z odpowietrznikow. Efekt byl wiadomy. Zanim zorientowalem sie, co robie, byla to syzyfowa robota. :mrgreen:

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano (edytowane)
Do puki nie wciśniesz hamulca to nie powinien sie zapowietrzyć... ale lepiej wyssac caly plyn po wyjęciu zbiorniczka, z tych otworow w ktorych siedza te oringi i wszystko wytrzec zeby nowy oring usczelka w tym miejscu dobrze trzymala.... ps plyn nie jest taki drogi... skoro go wymieniales niedawno nie powinienes miec problemow z odpowietrznikami ktore sie lubia zapiekac Edytowane przez mati-e28
Opublikowano

Witam. Właśnie wymieniłem płyn na nowy i wypłukałem układ. Pomógł mi przy tym kolega i zajęło nam to około 2 godziny xD Efekt? pedał hamulca jakby "zmiękł" ale w dobrym tego słowa znaczeniu. Już nie muszę butować hamulca żeby jakoś hamował :)

 

Dziękuję za pomoc.

 

Dodam że zużyłem do tego 1,5l płynu dot 4 jakiegoś dedykowanego do abs/asr z hurtowni bigmot za 23zł / 1l

BMW


Bayerische Motoren Werke

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.