Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam. przyczytalem jakis milonin postow na ten temat i zglupialem. czy ktos moze mi dokladnie opisac jak podlaczyc wzmacniacz i sub pod oryginalny zestaw audio. mam u siebie radio bussines kaseciaka zmieniarke w bagazniku i telefon. chcialbym zeby wszystko dzaialo jak teraz bez problemow. poprzedni wlasciciel wymienil glosniki z fabrycznych na jakies inne nie wiem jakie bo jeszcze tego nie rozbieralem ale gra to przyzwoicie tylko brak basu. czy jest szansa podlaczyc pod fabyczny wzmaciacz nowy z wyjsciem na suba oraz jak to zrobic bez duzego dlubania ciecia kabli itp.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

a tak dla jasności, czy masz już konkretną opcję czy tylko koncepcje by mieć lepszy bass?

Ja mam u siebie dołożony wzmacniacz i sub. Jak dla mnie gra całkiem przyzwoicie, jeżeli chcesz opisze co i jak.

Opublikowano
opcji nie mam zadnej. poprostu chodzi mi o to zeby bylo iwecej basu bo jest zamalo. poprzedni wlascicil zmienil glosniki itd ale basu brakuje i to stanowczo wiec chce dolozyc suba. jesli mozesz to opisz co i jak bede wdzieczny
Opublikowano

W e39 bez suba zawsze brakowało i brakować będzie basu nie oszukujmy się z 13 cm głośnika to żaden bas nie będzie.

 

Opcje kolego są różne zależy co tam masz czy masz system na zwyklaku radiu business czy system z radiem i wzmacniaczem ale bez suba.

 

Zakładamy że masz to co ja czyli radio business to masz opcje 2:

Opcja 1

-Wyciągasz radio rozkręcasz je wlutowujesz się w piny końcówki mocy która siedzi tam

-Sprawdzasz końcówkę na www.elenota.pl nie pamiętam jaka u mnie siedziała ale chodziło o piny in oraz signal gnd w każdym razie u mnie pin 6,7,8 zdaje się

-Jak wiesz w co się wlutować to robisz to wyprowadzając 3 kable + w szereg kondensatory o pojemności .47 Uf najlepiej MKT MKSE

na koniec cinch i ciągnięcie kabla przez cały samochód

-znajdujesz kabel remote którym będzie włączany wzmacniacz do życia po włączeniu radia cienki biały kabel na którym 12V pojawia się tylko po włączeniu radia jakieś 6 Metrów jednego i drugiego potrzebne i radzę nie oszczędzać na grubości przewodu

 

To Była opcja jakość + funkcjonalność w stereo oczywiście.

Plusy to brak zniekształcania zniekształceń harmonicznych końcówki mocy

Niczym nie zmącony basik,

minusy:

Wypadałoby dość sporo mieć naśmigane z lutownicą bo jak przepalisz ścieżki w radiu nie będzie ciekawie

 

Druga Opcja szybko łatwo

-kupujesz adapter line in montujesz go na kable idące do głośnika równolegle

 

włączasz cinch do wzmacniacza remote i głośnik + i masę

masz duże zniekształcenia przy większych głośnościach

 

Skąd wziąć prąd??

 

Masę bierzemy z akumulatora (nie z karoserii)

 

+ możemy wziąć z rozdzielnicy nad akumulatorem tej zielono białej od której odchodzą kable czerwone jak zdejmiemy białą klapkę z niej oczom naszym ukażą się bezpieczniki ja wybrałem bezpiecznik 50A który był wolny kabel z oczkiem przykręciłem śrubą i z głowy.

 

Chętnie pokazałbym zdjęcia radia z wlutowanymi kablami ale niestety wszystko już zmontowałem a nie bardzo chce mi się rozbierać radio żeby zrobić fotki.

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Opublikowano
no to ja mam kolego radio bussnes kaseciaka, w bagazeniku mam wzmacniacz, zmieniarke i nad akumulatorem suba. moze z tej opcji jest prostsze rozwiazanie.
Opublikowano

jest prostsze można wyprowadzić sobie z kabli idących do wzmacniacza sygnał niestety nie jestem w stanie ci powiedzieć które dokładnie to będą miałem gdzieś rozpiskę ale gdzie pytanie tylko.

 

Na you tube jest kompletny tutorial jak zamontować dodatkowy subwoofer ale oni wykorzystują tam konwerter sygnału z wysokiego na niski(głównie po to żeby go sprzedać) Ale we wzmacniaczu napewno są wchodzące do niego kable sygnałowe. Poszukam tej rozpiski okablowania i dam znać napisz tylko jeszcze jaki rocznik.

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Opublikowano

no niestety tej rozpiski nie mam ale i tak na niewiele by się zdała bo tam idzie sygnał z radia wzięty z końcówki do wzmacniacza tylko w opcji z navi przed liftem było troszkę inaczej.

 

tutaj będziesz miał obrazowo pokazane co i jak na necie jest też rozpiska wyprowadzeń radia ale niebardzo jest rozpiska wyprowadzeń wzmacniacvza ale po kolorach kabli dojdziesz

 

http://www.x5world.com/articles/x5/stereo/9527-bmw-x5-radio-module-amp-information.html

ciebie interesował będzie prawdopodobnie ostatni pinout

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Idąc za radą kolegi z kilku postów powyżej postanowiłem wyprowadzić ze swojego radia (kaseciak Business z E39 + zmieniarka) chinche z sygnałem z przed końcówki mocy i podłączyć wzmacniacz zewnętrzny oraz subwoofer. Dostałem się do końcówki mocy TDA8569Q (philips), która to ma 4 wejścia. Może ktoś doradzi do których wejść sie podlutować czy może wyprowadzić 4 chinche i dopiero szukać który to sygnał stereo?

Opublikowano

według opisu http://www.nxp.com/acrobat_download/datasheets/TDA8569Q_2.pdf

 

Piny 10,11,13,14 przed nimi będą kondensatory najlepiej wlutować się przed niego ale najciężej jeśli nie chcemy rozbierać całego radia można wlutować się za nim i kondensator za nim i na kablu w szereg kondensator odprzęgający np typu mkse 470nf na 63V

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Opublikowano
Radio rozebrałem na drobne, wszystko mam na wierzchu,ale nie bardzo zrozumiałem. Podlutować się bezpośrednio do końcówek układu scalonego, czy przed kondensatorami, które są na płycie radia przed wejściami końcówki mocy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.