Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam takie pytanie muszę wymienić sprężyny z tyłu bo auto siadło widać róznice. Poza tym widzę ze poprzedni właściciel próbował ratować sprężyny jakimiś gumami na zwojach które juz porozlatywaly się...

Chce założyć sprężyny i lekko obniżyć dotychczas siedział ładnie nisko ale to chyba przyczyna słabych zużytych sprężyn zresztą mi na rolkach koleś powiedział ze mogą być zużyte bo ABS się za szybko zalcza bo sprężyny nie trzymają za dobrze auta. moje pytanie jakie sprężyny? no i bez przesady żeby jak mojemu kumplowi kielichy mi nie wywaliły! :) mówiąc obniżyć tez nie mam namyśli naleśnika hehe tak wiecie z gustem na lato che wsadzić 17` i chciałbym żeby prześwit był ładnie wypełniony a te niskie krawężniki były dla mnie jeszcze do zdobycia hehe :) model o e36 compact 316

pozdrawiam

Opublikowano
ja mam swojego Compacta na felunku 17" i na oryginalnych sprężynach tył siedzi jak dla mnie OK. Wg mnie przod trzeba by było zglebić -40-50mm
Opublikowano
ja mam swojego Compacta na felunku 17" i na oryginalnych sprężynach tył siedzi jak dla mnie OK. Wg mnie przod trzeba by było zglebić -40-50mm

ale czy u siebie widzisz różnice miedzy przodem a tyłem? bo u mnie delikatnie widac... tyl bardziej siedzi niż przód tak powinno być? mnie sie zdaje ze moje sprezyny sa juz zmeczone i pora pomyslec o nowych chyba ze slyszleiscie cos o hartowaniu i czymś podobnym zdaje to regulamin czy jak dorzucę niewiele to sobie kupie nowe jakies porządne.

Opublikowano

niestety "ten typ tak ma" - poniżej zdjęcie z okładki "sam naprawiam" - tu chyba widać najlepiej...

 

http://img91.imageshack.us/img91/403/samnapraj0.th.jpg

 

hartowanie teraz już nic nie pomoże - każdy materiał ma swoje życie nisko- i wysokocyklowe. Jak się je przekroczy, to sprężyna pęka. Hartowanie już nie pomoże, może jedynie zaszkodzić jeśli zrobi to ktoś kto nie ma pojęcia o tym na jaką głębokość trzeba materiał zahartować - stanie się kruchy, a rdzeń sprężyny powinien być ciągliwy.

Opublikowano
niestety "ten typ tak ma" - poniżej zdjęcie z okładki "sam naprawiam" - tu chyba widać najlepiej...

 

http://img91.imageshack.us/img91/403/samnapraj0.th.jpg

 

hartowanie teraz już nic nie pomoże - każdy materiał ma swoje życie nisko- i wysokocyklowe. Jak się je przekroczy, to sprężyna pęka. Hartowanie już nie pomoże, może jedynie zaszkodzić jeśli zrobi to ktoś kto nie ma pojęcia o tym na jaką głębokość trzeba materiał zahartować - stanie się kruchy, a rdzeń sprężyny powinien być ciągliwy.

noo prawie jak u mnie ale takiej "gleby" z tylu jeszce nie mam hehe ale jakby sie przypatrzec to niewiele brakuje... czyli jak zwykle fizyki nie da sie oszukac zadne hartowanie obcinanie i inne sranie sie ze sprezynami nowe i koniec. jakie proponujecie zeby ladnie obnizyc przod i troche tyl i zeby z twardoscia bylo w miare ok lubie twardsze i niskei zawieszenia ale bez przesady nie chce skakaz jak ping-pong :) co polecacie ?

Opublikowano
Compacta mam na serii, więc się nie wypowiadam... E30 mam zglebioną tak 60-70mm (opony na szczęście wysoki profil) na H&R. Jedzie jak po szynach, ze 100x lepiej niż Compact, odczuwalnie jednak z 10x bardziej. Myślę, że Compact obniżony do 50mm to powinien być złoty środek (no i nie będziesz musiał zmieniać amorków). Zresztą, najlepiej jak Ci powie ktoś kto już ma zmienione zawieszenie w Compact'cie
Opublikowano
Compacta mam na serii, więc się nie wypowiadam... E30 mam zglebioną tak 60-70mm (opony na szczęście wysoki profil) na H&R. Jedzie jak po szynach, ze 100x lepiej niż Compact, odczuwalnie jednak z 10x bardziej. Myślę, że Compact obniżony do 50mm to powinien być złoty środek (no i nie będziesz musiał zmieniać amorków). Zresztą, najlepiej jak Ci powie ktoś kto już ma zmienione zawieszenie w Compact'cie

 

50mm przod i tyl ,czy tyl mniej? bo doczytalem sie przy niektorych firmach ze jak obnizamy wiecej niz 40mm to rzeba amory wymieniac a jak nie chce tylke pieniedzy wydawac...

Opublikowano

wiesz co to chyba zależy od firmy... niektórzy podają 40mm, inni 45mm

Wg mnie żeby Compact wyglądał już lepiej wystarczy obniżyć tylko przód. Wygląd się poprawi. Dla mnie podoba się jak rant felgi jest na wysokości błotnika... żeby mieć coś takiego w Compact musiałbyś obniżyć tył 35-40mm przód 80-90mm. Dla mnie to już hardcore i nigdy bym czegoś takiego u siebie nie zrobił, bo strach o miskę olejową, ale wygląda to kozacko! :twisted:

 

tu na 18":

 

http://img515.imageshack.us/img515/5724/1031600pw8.th.jpg

 

http://img155.imageshack.us/img155/3807/18zollbbsrx285x18et3510wj8.th.jpg

 

19":

 

http://img379.imageshack.us/img379/5174/19cali2fj1.th.jpg

 

http://img141.imageshack.us/img141/3870/19zoll1hh1.th.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.