Skocz do zawartości

Nie wyłączający się wiatraczek od Klimatronica E39


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jakie jest lekarstwo na nie wyłączający się wiatraczek od Klimatronica (panel) ? W moim aucie - Bmw E39 2002 530D jest zamontowany panel ale nie konkretnie od tego auta - czy to ma jakiś wpływ ? trzeba coś programować ? A może jest to wina innego urządzenia ?

Chciałbym to naprawić ponieważ bardzo dużo prądu to bierze - 0,2A.

 

Z góry dziękuje za odpowiedz.

 

Pozdrawiam

WEJDŹ I ZOBACZ - FORUM TYLKO O BMW E28


WWW.BMWE28.PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ten wiatraczek nawet po godzinie się nie wyłącza i pobiera 0,18 A.

Panel oryginalny ? A co są zamienniki ? Ja mam oryginalny z 2001 roku tylko, że nie z mojego auta. Może to kwestia jakiegoś modułu, który wyłącza ten wiatraczek ?

 

Pozdrawiam

WEJDŹ I ZOBACZ - FORUM TYLKO O BMW E28


WWW.BMWE28.PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli znasz się na elektronice to popytaj na elektrodzie, poszukaj może znajdziesz tam coś więcej, bo jak widać nie tylko Ty masz problem z tym panelem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=935891&highlight=panel+wiatraczek+bmw&sid=1c11266558c9b2f5629b8d203af1b67d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wiatraczek. Tez kiedys mialem ten problem i caly czas myslalem ze to wiatraczek. Ale ktoregos pechowego dnia musialem niestety nocowac w aucie %%% :D i okazalo sie ze po zamknieciu drzwi wiatraczek zamilkl po okolo 20 min. Wymienilem aku na nowy, zmienilem jeza i jest OK do dzisiaj
NO BMW - NO FUN !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ten wiatraczek nawet po godzinie się nie wyłącza i pobiera 0,18 A.

Panel oryginalny ? A co są zamienniki ? Ja mam oryginalny z 2001 roku tylko, że nie z mojego auta. Może to kwestia jakiegoś modułu, który wyłącza ten wiatraczek ?

 

Pozdrawiam

 

A jak to sprawdzałeś? Sprawdź to w taki sposób:

 

Podłącz amperomierz do akumulatora i pozostaw auto bez jakiejkolwiek aktywności na kwadrans. W tym czasie nie dotykaj niczego (otwieranie/zamykanie drzwi itp.) . Po tym czasie pobór prądu powinien spaść do 0,01A. Jakikolwiek ruch spowoduje, że auto się"wybudza" a co za tym idzie, pobór prądu powinien oscylować w zakresie 0,15-0,5 A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

 

Z całym szacunkiem ale proszę mnie nie mieć za głupiego, bo ukończyłem PW i wiem jak to mierzyć. Kwestia tego rodzaju czy opornik od dmuchawy nie jest przyczyną, bo kiedyś tak słyszałem ? A co to jest jeż ? Jaki koszt jest zakupu nowego jeża ? Czy to chodzi o sam wiatraczek ?

 

Z góry dziękuje.

 

Pozdrawiam

WEJDŹ I ZOBACZ - FORUM TYLKO O BMW E28


WWW.BMWE28.PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Właśnie sprawdziłem i minęła godzina i wiatraczek nadal chodzi !!!

Czy za wyłączanie wiatraczka jest odpowiedzialny jeż ? Który ? z prawej strony przy schowku ? Jak sprawdzić czy jeż jest uszkodzony ?

Może przyczyną jest sam klimatronic ? czy jeż ?

 

Pozdrawiam

WEJDŹ I ZOBACZ - FORUM TYLKO O BMW E28


WWW.BMWE28.PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Z całym szacunkiem ale proszę mnie nie mieć za głupiego, bo ukończyłem PW i wiem jak to mierzyć. Kwestia tego rodzaju czy opornik od dmuchawy nie jest przyczyną, bo kiedyś tak słyszałem ? A co to jest jeż ? Jaki koszt jest zakupu nowego jeża ? Czy to chodzi o sam wiatraczek ?

 

Z góry dziękuje.

 

Pozdrawiam

 

Nikt niczego takiego nie sugeruje.... Miałem na myśli jedynie to, że e38/e39 i podobne przechodzą w stan uśpienia po określonym czasie i dopiero wtedy można zmierzyć prąd spoczynkowy. Ważna sprawa, to pozostawić samochód z możliwością dostępu bez pobudzania czujników drzwi/bagażnika (bo się wybudzi). Sprawdzałeś na początek błędy klimatronica?

 

O i widzę kolego sylwekk, że jesteś z mojej dzielnicy WD XXXXX.

 

Skoro tak mówisz.... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeż to właśnie opornica (nr 3):

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP61&mospid=47558&btnr=64_1029&hg=64&fg=40

Na 99% przyczyną jest jeż. Standardowa awaria w E38/E39 itd. Wymień na nowego. Koszt oryginału jakieś 300-350 zł. Umiejscowienie: w nogach pasażera. Wpisz na forum "jeż" i zobacz ile tego wyskoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.