Skocz do zawartości

Problem z odpowietrznikiem


aju500

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem tego typu ze mam problem z typ odpowietrznikiem na chlodnicy poniewaz kiedys zostal uszkodzony i zalepiony jest teraz plastikiem... I teraz jest pytanie czy jest jakas mozliwosc odpowietrzenia ukladu nie uzywając tej srubki np zsuwając wąż czy cos /silnik 2.5 12v ... prosze o podpowiedz ...z góry dziekuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie, ze mozna odpowietrzyc, jest drugi odpowietrznik na obudowie termostatu, ktorego mozna uzyc zamiast, tego w chlodnicy (normalnie uzywa sie dwoch)

 

ale o odpowietrzaniu bylo juz tyle ze loj

 

polecam lekture http://www.forum.maxbimmer.pl/topics15/vademecum-uklad-chlodzenia-odpowietrzanie-vt2163.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki masz silnik ale jeśli m20 to dosyć ciężko się go odpowietrza - nie wiem czy uda Ci się odpowietrzyć chłodnicę bez odkręcania jej odpowietrznika - ja np odkręcałem oba odpowietrzniki i węża ogrzewającego przepustnicę - dużo to dawało :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie, faktycznie, M20 sie ciezko odpowietrza, ale nie jest to czynnosc nie do pokonania, trzeba wykazac sie odrobina cierpliwosci i mozna poradzic sobie bez odpowietrznika na chlodnicy( grunt, to dobrze zalac ja plynem, na max do wszystkich wezy, az sie bedzie przelewac)

 

ogolnie, pozalewac wszystkie weze plynem, poprzez lejek, az sie bedzie przelewac, zamocowac weze

 

zaczac odpowietrzac "na zimno" przy odkreconym korku wlewu w chlodnicy, na zgaszonym silniku poprez uciskanie grubych wezy odchodzacych od chlodnicy i zatykanie otworu przelewowego (tak kilka minut)

 

nastepnie juz normalnie przy wlaczonym silniku odpowietrzac odkrecajac sruba na termostacie

 

po takich zabiegach mozna byc pewnym, ze nasze BMW bedzie dobrze odpowietrzone

 

PS. jazda, ze zle odpowietrzonym ukladem chlodzenia grozi przegrzaniem silnika a co za tym idzie wiadomo

 

mozna jeszcze postawic samochod lewym kolem na krawezniku, ponoc to pomaga w odpowietrzaniu

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dziekuje Adzio ale powiedz mi jezeli bedzie zle odpowietrzony i zacznie sie przegrzewac to czujnik to wykryje i pokaze wkazówka ze wchodzi na czerwone pole ??

 

oczywiscie, jak zawsze

 

w sumie jak nigdy tego nie robiles, to moze oddaj do fachowca jakiegos, albo chociaz kolegi i poprzygladaj sie troche, na poczatek kilka fachowych uwag sie przyda!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dziekuje Adzio ale powiedz mi jezeli bedzie zle odpowietrzony i zacznie sie przegrzewac to czujnik to wykryje i pokaze wkazówka ze wchodzi na czerwone pole ??

 

oczywiscie, jak zawsze

 

w sumie jak nigdy tego nie robiles, to moze oddaj do fachowca jakiegos, albo chociaz kolegi i poprzygladaj sie troche, na poczatek kilka fachowych uwag sie przyda!

 

Nie byłbym taki pewien - hipotetycznie gdyby okazało się że czujnik nie jest zanurzony w cieczy może nie reagować poprawnie :naughty:

 

aju500 - masz zamontowany gaz :?: Jeśli tak to sprawdź też odpowietrzenie reduktora - jeśli jest odpowietrzony to jak nagrzeje się silnik to reduktor będzie gorący :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.