Skocz do zawartości

525td M51 Elektrozawory i temp silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam taki problem, od jakiegoś czasu nie działają mi chyba elektrozawory - tzn. objaw jest taki czy to mam 16^C czy 30^C na wyświetlaczu od klimy to zawsze wieje ciepłe powietrze na szybę, nogi i środek (środek oczywiście ustawiony pokrętłem na ciepłe). Zauważyłem również iż po przejechaniu 15 km na zagrzanym silniku bez włączonego nawiewu temperatura jest dokładnie w pionie na liczniku, gdy włączę nawiew zaczyna spadać i po kilku km podnosi się prawie do pionu (zdjęcie nr 1) i znów spada (zdjęcie nr 2)

 

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images33.fotosik.pl/434/2c49b44310aed9a3.jpg

 

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images28.fotosik.pl/310/71f7c64b59d4b652.jpg

 

Jak u Was jest :?:

 

Inna sprawa jak sprawdzić czy elektrozawory są sprawne jak kupię :?:

 

@MOD: Sorki, to już się nie powtórzy - alkohol itp...

 

EDIT:

Czy we wszystkich E39 elektrozawory są takie same :?:

Opublikowano
temperatura wewnętrzna nie ma nic wspólnego z spadkiem temperaturą silnika , za temperaturę silnika odpowiedzialny jest termostat. Poprawnie działający termostat trzyma pion niezależnie od ustawienia temp.wewnątrz Auta.
Opublikowano
Ale jeśli elektrozawory są maksymalnie otwarte to odbierają chyba dość dużo ciepła z układu chłodzenia nawet przy zamkniętym termostacie, przynajmniej mi się tak wydaje bo dziwi mnie fakt jak mam nawiew wyłączony to temperatura stoi w pionie i powietrze nie przepływa przez nagrzewnice. Mogę się mylić i dlatego pytam.
Opublikowano
temperatura wewnętrzna nie ma nic wspólnego z spadkiem temperaturą silnika , za temperaturę silnika odpowiedzialny jest termostat. Poprawnie działający termostat trzyma pion niezależnie od ustawienia temp.wewnątrz Auta.

 

Generalnie tak, ale jesli panel klimatronika jest wylaczony, a tym samym w nagrzewnicy plyn jest zimny i po wlaczeniu klimatronika miesza sie z rozgrzanym, tym z malego obiegu silnika, to na kilka minut wskazowka temp moze dygnac w lewo mimo sprawnego termostatu.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
czy jest możliwość regulacji cieple /zimne powietrze ? czy leci tylko cieple ? , jak wygląda sytuacja z temp silnika jak cały czas jest włączony nawiew na cieple powietrze ?
Opublikowano
To - pisze z własnego doświadczenia - jest trudna sprawa. Na klimatroniku nie można ustawić niższej temperatury niż 16 st. C. Więc jak na dworze jest np. poniżej 0 st. C to jak klimatronik nie jest wyłączony tak czy owak zawory się otworzą od razu i zamiast płynu tylko z małego obiegu musi się zagrzać płyn z układu nagrzewnicy. To natomiast - z tego co się zorientowałem - ma wpływ na czas dojścia wskazówki temperatury silnika do pionu. Jak testowałem dystans do osiągnięcia przez wskazówkę pionu z odłączonym klimatronikiem to jest ok. 3-5 km (w zależności od temperatury na dworze). Jak klimatronik jest włączony nawet na minimum, czyli 16 st. C, to potrzeba dodatkowo ok. 2 km.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

temat tyczy sie TDS ale to ten sam przypadek jeżeli jest stała temp wewnątrz ustawiona 22° to zawór będzie cały czas otwarty a temperatura silnika musi stać w pionie(wskaźnik temp.)) i tak miałem w e34 e38 e39 itd , moim zdaniem jeżeli leci cieple powietrze z nawiewów to warto zagrzać wnętrze do 28° i zmienić temp na 16° jeżeli poleci zimne powietrze to zawory regulujące będą sprawne a winę może ponosić termostat.

 

przy -8 temp łapie pion po ok 5km a po ~500m leci już cieple powietrze z kratek nawiewu.

Opublikowano

U mnie cały czas wieje ciepłe nawet gdy z 30°C dam na 16°C, w lecie wieje cały czas ciepłe powietrze i na nogi i na szybę, na środek ustawiam sobie na zimne pokrętłem. Podczas dłuższej jazdy przy temperaturach ok 0°C temperatura faluje w takich granicach jak widać na fotkach powyżej. Generalnie teraz chodzi mi o to jak zdiagnozować czy rzeczywiście elektrozawory są uszkodzone oraz jak kupię nowe to czy da się je sprawdzić nie wkładając ich do auta tylko na sucho czy działają.

A jeśli chodzi o to kiedy dojdzie do pionu wskazówka to tak jak koledzy pisali ok 4 - 5 km przy włączonym nawiewie i potem już faluje.

  • 4 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Wracam do tematu, zrobiłem z elektrozaworami - wszystko działa jak fabryka nakazała :)

Jednak temperatura silnika nawet na długiej trasie (ok 60 km bez zatrzymywania się w temp. zewnętrznej ok 3 - 5 ^C) raz lekko spadała, raz rosła do pionu. Na panelu klimatyzacji temp. ustawiona na 17^C po obydwóch stronach. Generalnie nie przekroczyła pionu, ani tej najbliższej kreski po lewej (w sumie do niej to się tylko zbliżyła na odległość ok 2mm, niżej nie opadła nigdy). Czy to może być termostat :?: Jeśli tak jakiej firmy kupić i z jaką temperaturą otwierania :?:

Chyba, że wahania temperatury mają związek z tym iż do układu mam wlany koncentrat płynu chłodniczego, temp. zamarzania to ponad -40^C :]

Pytam bo chcę wszystko zrobić z autem do końca miesiąca :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.