Skocz do zawartości

318i Problem z cieczą chłodzącą i silnikiem


p-ratajczak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem posiadaczem e36 318i 113 KM wraz z LPG.

Od pewnego czasu moje auto zaczelo wariowac, tj gaslo na gazie - okazalo sie ze uklad chlodzenia byl zapowietrzony i nie bylo ogrzewania na reduktor. Dolalem plynu i wszystko bylo ok przez ok 2 dni, po czym znow ten sam objaw. Okazuje sie ze gdzies ucieka mi plyn chlodniczy, chlodnica i termostat jest nowy, weze niepopekane. Dolewam plynu i po ok 200 km juz go nie ma :/

Dodam ze od tego czasu przy zimnym silniku zaraz po odpaleniu trzesie jakby calym autem, po kilku wcisnieciach gazu problem ustepuje. Od tego czasu rowniez zauwazylem ze auto bardzo mocno kopci na bialo przy zimnym silniku.

Prosze o porade, znajomy mowil mi ze to moze uszczelka pod glowica ale czekam na wasze opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np jak masz olej w chłodnicy to na 100% uszczelka a w zimie to każde auto kopci na biało jak jest zimny silnik , płyn może ci przez parownik uciekać jesli membrana ci pękła (w najlepszym wypadku), gdyby uszczelka poszła to prawdopodobnie płyn sie z olejem miesza i widać to w oleju i w płynie inne objawy np.silnik nie ma mocy wariują obroty przegrzewa sie kopci na biało na ciepłym silniku ubywa płynu... itp. a koszty to zależy sama uszczelka nie kosztuje majątku ale trzeba głowice ściągnąć>rozrzad masz pasek to wymiana odrazu też rolki ogólnie to robocizna więcej kosztuje niż części bo troche roboty jest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

to po raz kolejny ja :doh:

wymieniłem uszczelkę pod glowicą, pod kolektorem, po drodze strzelił mi jakis wężyk od gazu to go też wymieniłem, ciekło przy jakiejś obejmie i teraz na oko nie cieknie nigdzie, z tym że cieknie :)

 

samochód po wyżej opisanych naprawach dalej kopci bardzo mocno na biało, płyn nadal ubywa z chłodnicy, wewnątrz jak włącze nawiew to czuć taki zapach jakby silnika

 

do tego jeszcze auto się trzęsie jak traktor zaraz po odpaleniu zimnego silnika, chodzi tak nierówno, dziwnie; trwa to jakos z 15 sekund do pierwszego lekkiego przygazowania i problem ustępuje do następnego postoju, podczas którego silnik się schłodzi

 

i jeszcze jedno, w lewym tylnym kole przy prędkości powyżej 60 km/h słychać takie lekkie stukanie ( tu tu tu tu tu tu :8) ), przy mniejszych prędkościach objaw ustępuje, dodam, że objaw występował też na oponach letnich a więc jest małe prawdopodobieństwo, że to wina uszkodzonej felki czy opony

 

proszę o poradę co to może być za awaria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 jeśli masz małe ubytki płynu to z pompy wody może ci cieknąć i możesz tego nie widzieć płyn może sie sączyć przez pompe i odparowywać odrazu tak że na oko może wygłądać że jest sucho , 2 jeśli czujesz w samochodzie płyn chłodniczy no to może masz nie szczelną nagrzewnice tylko musiałbyś mieć mokro w aucie w jej okolicy , 3 a może masz pękniętą głowice i dlatego wymiana uszczelki nie pomogła jak wyglądała ta stara uszczelka ?... niech sie jeszcze ktoś wypowie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w którym miejscu jest nagrzewnica bo nie mam zielonego pojęcia i wtedy gdzie mam szukać w aucie śladów wycieku ?

co do głowicy to mechanik mówił, że na szczeście jest ok i nie jest pęknieta.

Co to może być? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zmieniłem mechanika, wg niego w oleju byla kaszka, pojechałem do starego ale ten kaszki oczywiście nie widział :)

postanowilem oddac auto do nowego mechanika i co sie okazalo:

- uszczelka pod głowicą była zamontowana "1" a powinna być "2"

- stara uszczelka nie została dobrze usunięta i widać jej resztki

- głowica pęknięta na drugim cylindrze

- pierścienie stare źle zamontowane - powinny być obrócone o 90 stopni ?

- jakieś tam jeszcze uszczelki za kolektorem były w katastrofalnym stanie

 

Generalnie czeka mnie od razu remont całego silnika najlepiej i inna głowica, koszt około 2000. Załączam zdjęcia :)

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//p-ratajczak.webpark.pl/1.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//p-ratajczak.webpark.pl/2.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//p-ratajczak.webpark.pl/3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.