Skocz do zawartości

temp. dochodzi do czerwonej kreski - pekniety waz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mam problem otoz

dzis stalem na wlaczonym silniku no i zaczelo sie "gotowac"

stracilem caly plyn i tak zwolna wracalem do domu zatrzymujac sie co chwile by temperatura spadla bo dochodzila do czerownego

 

w garazu zaczelem szukac usterki

no i okazalo sie ze rozerwalo mi wąz ten taki z tylu silnika pod podszybiem co dochodzi do przepustnicy - rozerwalo go tam przy silniku od tylu ( przy termostacie ???)

w trakcie wracania do garazu dolewalem wode nonstop

po zmianie tego weza postanowilem wypuscic z chlodnicy wode totez odkrecilem taka niebieską plastikową srubke na dole chlodnicy ( niewiem czy dobrze ?)

zalalem swiezego plynu no i kiszka

auto lapie dalej maxymalna temperature a ogrzewania niema , wąz gorny od chlodnicy jest gorący a chlodnica chlodna

i dziwnie kopci na bialo ale w spalinach nie czuc tak gryzącego zapachu spalanego plynu

co sie moglo stac ?

terostat padl ? czy pompa wody ?

i ciagle ta temperatura na maxa

prosze o pomoc

pozdrawiam

Opublikowano

w garazu zaczelem szukac usterki

no i okazalo sie ze rozerwalo mi wąz ten taki z tylu silnika pod podszybiem co dochodzi do przepustnicy - rozerwalo go tam przy silniku od tylu ( przy termostacie ???)

O ile mnie pamięc nie myli - termostat jest z przodu samochodu.

 

w trakcie wracania do garazu dolewalem wode nonstop

po zmianie tego weza postanowilem wypuscic z chlodnicy wode totez odkrecilem taka niebieską plastikową srubke na dole chlodnicy ( niewiem czy dobrze ?)

Nie wiem czy takie dobre jest dolewanie zimnej wody do gorącego silnika no ale cóż..... Spuściłeś wodę z chłodnicy poprawnie.

 

zalalem swiezego plynu no i kiszka

auto lapie dalej maxymalna temperature a ogrzewania niema , wąz gorny od chlodnicy jest gorący a chlodnica chlodna

Jak rozumiem wąż wymieniłeś. Po zalaniu płynu należy zawsze odpowietrzyć układ.. Inaczej będziesz miał tam pełno powietrza i nie będzie ani ogrzewania ani dobrego chłodzenia silnika.

Pamiętaj o tym, że chłodnica zaczyna być ciepła dopiero wtedy gdy otworzy się termostat, natomiast górny wąż jest ciepły zawsze gdy silnik chodzi. Skoro u ciebie temperatura jest MAX a termostat się nie otwiera to jest on padnięty. Padnięta może być też pompa wody. Odpowietrz układ chłodzenia i sprawdź czy jest poprawa.

 

 

Pzdr,

Opublikowano
Tak jak koledzy mówią, a jeśli już trzeba wody bądź płynu dolać do gorącego silnika to zawsze na włączonym silniku niech on się wymiesza z pozostałym ciepłym.
Opublikowano

ufff...no i poszlo bez zbednych kosztow

zapowietrzony byl uklad, odpowietrzylem i jest jak laleczka

dziekuje i pozdrawiam

Zycze bezawaryjnego 2009 roku.....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.