Skocz do zawartości

316 M40 Ogrzewanie wnętrza i chłodzenie silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam następujęcy problem z układem chłodzenia. Po odpaleniu silnika jak chodzi sobie na wolnych to z nagrzewnicy leci zimne powietrze tak jakby wogóle silnik nie był odpalony, natomiast temperatura na wskażniku dochodzi do połowy czyli jak gdyby nigdy nic. Jak przytrzymam na ok.2000 obrotów to zaczyna lecieć ciepłe powierze, natomiast na wskażniku temperatura spada ok. 3-5 mm. Po puszczeniu gazu znów temperatura rośnie do normy, a z nagrzewnicy leci zimne powietrze. Co to może być? Za mało płynu? Zapowietrzony układ? Jeżeli zapowietrzony to jak go odpowietrzyć? Dodam że na obudowie termostatu mam ukręcony odpowietrznik. Na chłodnicy jest sprawny.

Opublikowano
moze wylej plyn(wylew masz na samym dole pod wlewem) i wlej nowy, odpowietrznik masz przy wlewie plynu do chlodnicy ( jest to taka mala czarna srobka na krzyżaka)
Opublikowano
watpie ze termostat, jak ja mialem zrabany to byly calkiem inne objawy, poprostu woda sie nie nagrzewala gdzies po 10km dopiero lecialo cieple powietrze a wskzówka nigdy mi nie dochodzila do polowy, tez zalezy czy kolega ma klime w aucie czy nie?
Opublikowano
Witam że raz czytałem post o pompie i o ogrzewaniu w buni i była mowa o termostacie a na końcu się okazało że pompa już dokańczała swój żywot, A u Ciebie jest zastanawiające czemu wskazówka temp. opada (dzieje się tak jak jest zwalony termostat,bo układ dosyć szybko się schładza czyli pracuje na dużym obiegu) vedar-opisz może jeszcze dokładniej Twój problem (tj. Czy pali Ci więcej??Cy potrafi Ci sie silniczek schłodzić jak jedziesz szybciej??) to postaram Ci pomóc.Pozdrawiam :D
Opublikowano
Widzę że kolega ma M40, te objawy podchodzą mi pod uszkodzone wisko na wiatraku, jak by było cały czas załączone. A nie masz czasem odgłosu przy przyspieszaniu jak byś miał turbo?.
Opublikowano
Nawet jak by wisko miał cały czas załączone to i tak ciepłe powinno mu lecieć, termostat przecież powinien zamknąć duży obieg jak by się wychładzał-ja stawiam na zapowietrzony układ (odpowietrzaj przez śrubę w chłodnicy, tylko uważaj bo łatwo ją ukręcić, można także luzując lekko węże od chłodnicy) a czy termostat masz dobry możesz sprawdzić dość prosto-złap wąż od chłodnicy ten który idzie od termostatu i będziesz widział czy robi się gorący zanim wskazówka dojdzie do pionu-przy sprawnym termostacie wyraźnie czuć że w jednym momencie puszcza wodę.
Opublikowano (edytowane)

Już jest troszkę lepiej. Poodpowietrzałem na wentylku przy chłodnicy, gdyż na termostacie mam ukręcony. W trakcie odpowietrzania dolałem w sumie 1.2l płynu (4x300ml że nie przelewać) i po każdej dolewce odpowietrzałem. Termostat chyba jest sprawny, gdyż temperatura do dedykowanej (na połowę wskażnika) dochodzi dość szybko i to czy jest -5 (tak jak dziasiaj) czy + 30 latem. Czy pompa? Wątpię, bo sie nie przegrzewa. Jak teraz odkęcam śrubkę wentyla przy chłodnicy to leci płyn, przed w/w operacjami nie leciał. Jak odkręce korek wlewy płynu to też jest ruch i górnym otworkiem przelewa się płyn.

 

Witam że raz czytałem post o pompie i o ogrzewaniu w buni i była mowa o termostacie a na końcu się okazało że pompa już dokańczała swój żywot, A u Ciebie jest zastanawiające czemu wskazówka temp. opada (dzieje się tak jak jest zwalony termostat,bo układ dosyć szybko się schładza czyli pracuje na dużym obiegu) vedar-opisz może jeszcze dokładniej Twój problem (tj. Czy pali Ci więcej??Cy potrafi Ci sie silniczek schłodzić jak jedziesz szybciej??) to postaram Ci pomóc.Pozdrawiam :D
Więcej nie pali. Silnik podczas jazdy cały czas jest nagrzany optymalnie i nic sie nie dzieje z temperaturą. Dopiero jak stane (np. na czerwonym na skrzyżowaniu) to dopiero zaczyna lecieć coraz chłodniejsze powietrze z nagrzewnicy (aż do zimnego). Jak przytrzymam na ok.1800-2000 obr. to zaczyna lecieć ciepłe powietrze i wskazówka temperatury zaczyna spadać, ale tak z 4 mm, nie do niebieskiego. Spadnie sobie i zaczyna rosnąć do optymalnej jak powinno być (cały czas trzymam 1800-2000obr.) i leci ciepłe powietrze, aż nie puszcze gazu. Dodam że nie mam żadnych dodatkowych dzwięków z przedziału silnika (poza zaworkami :() i nie posiadam klimy. Edytowane przez vedar
Opublikowano
Po wczorajszej dolewce jeszcze 300ml płynu, rozgrzaniu i kolejnym użyciu wentylka :) przy wlewie płynu, chyba doszedłem do całkowitego odpowietrzenia. Dzisiaj przejechałem się rano (zawiozłem żonę do pracy), jakieś 5km w obie strony. Powietrze z nagrzewnicy leciało ciepłe (w miarę wzrostu temperatury na wskażniku) i po przejechaniu wspomnianych 5km temperatura osiągnęła optymalną, czyli na połowie wskażnika. Muszę przyznać, że przed tymi operacjami temperatura do optymalnej rosła zdecydowanie szybciej, ale leciało zimne z nagrzewnicy. Teraz uważam że jest OK. Dzieki za wszelką pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.