Skocz do zawartości

523i Problem z ogrzewaniem i obiegiem wody. Prosze o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
pompę wyciągałem i jest metalowy wirnik, tam chyba nie ma bardzo co sprawdzać bo jeśli wirnik jest cały to musi chodzić.

 

Zdejmij pasek i zakręć go ręką... hmmm najlepiej było by gdyby nie było już cieczy... Jeżeli szumi mocno to znaczy że już jest papa. Chodzi mi o jej napęd czyli rolkę itd. Z tym, że u Ciebie nie grzało! Nagrzewnica jest ok?? Może jest zapchana? względnie wisko... podobno najtrafniejszym sposobem sprawdzenia jest sprawdzenie czy swobodnie się kręci po zgaszeniu ciepłego silnika czy zatrzymuje się bardzo szybko.

Opublikowano
Witam ja jeszcze końca nie doszedłem ze swoim silnikiem ale została mi tylko jedna rzecz do sprawdzenia. Założyłem nowe visco. Auto było u mechanika, ściągał mi głowice. I co się okazało? :

 

1. z calego układu zlecialo moze z 3l plynu... nie wiem jakim cudem temperatura utrzymywala sie w pionie. i nie wiadomo gdzie sie podzial płyn.

2. Uszczelka wygladala na dobrą

3. Głowica sprawdzona na szczelność, brak pęknięć. przyczyną mogło być to ze przy planowaniu głowicy wyszło ze jest krzywa 0,15 mm

4. Sprawdziliśmy chodnice czy jest drożna. Ogólnie cały układ czyściutki.

5 Pompa sprawdzona, moim zdaniem strasznie malutka pompa jak taki silnik.

 

Po odpaleniu i odpowietrzeniu układu wydawałoby się ze wszystko ok ale zauważyłem jedna rzecz: ciśnienie się robi jak jadę delikatnie lub na wolnych obrotach a jak jadę ostrzej to ciśnienie jest minimalne.

Mechanik kazał mi jeszcze wymienić te elektrozawory co na wężach siedzą. Może ktoś się wypowie czy płyn który idzie na chłodzenie silnika musi przejść przez te elektrozawory i czy tam jest jeszcze jakaś pompka i czy jak będzie coś w nich uszkodzone to mogą one blokować obieg wody

 

Odkształcenie głowicy zawsze będzie bo jest aluminiowa takie głowice mają to do siebie, że się wykręcają minimalnie.

 

Jak mocne masz ciśnienie w układzie? Jeżeli na odpalonym silniku odkręcisz korek w zbiorniczku wyrównawczym to ciecz wlatuje do niej bardzo mocno pod dużym ciśnieniem? (na wolnych obrotach) czy po prostu swobodnie delikatnie sobie leci? Jeżeli pompa wody jest dobra to w tedy ciśnienie jest na tyle duże, że wręcz powinno się odbijać od szyjki zbiorniczka wyrównawczego (coś w tym stylu nie chwytajcie mnie za słówka)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Tak jak pisałem w poscie wyzej uciekał mi plyn nie bylo widac gdzie,bo z poczatku uciekał w małych ilosciach.Na koniec grudnia wymieniłem pompe wodna na nowa(i tu przestroga dla innych)!Zwracajcie uwage przy zakupie!Moja nowa jakies 200zł okazała sie wadliwa,przepuszczała wode przez rant mimo ze jest oring.Wymieniłem na nowa i mechanik ktory to robił mi tak podpowiedział,zeby zwracac uwage na rant.Teraz bujam sie trzeci tydzien i narazie płyn nie ubywa wiec raczej bedzie wszystko ok.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Cześć, problemów ciąg dalszy... :( pojeździłem chwile było wszystko prawie OK. Ciśnienie małe. Od kilku dni przestała mi grzać na takim "pół-zimnym" silniku tzn wcześniej było tak: jak wskazówka opuszczała kolor niebieski to wcześniej leciało cieple powietrze a teraz już nie. W sobotę wymieniłem te elektrozawory z dodatkową pompka. I wydaje mi się że tu jest główna przyczyna wszystkich problemów. Auto grzeje ok pompka działa, (starą właśnie przed chwila sprawdzałem zasilaczem 12V i nie daje oznak życia, stare elektrozawory są dobre ale zamontowałem ta używkę którą kupiłem na internecie bo nowe kosztuje 1100zl w salonie ://). I mam pytanie do wszystkich posiadaczy klimatronika z przyciskiem REST: mógłby ktoś posłuchać co się dzieje po maska na zagrzanym i zgaszonym silniku przy wciśniętym tym przycisku. U mnie słychać pompkę która pompuje płyn nawet czuć na węzach, i to co mnie zastanawia to tykające te elektrozawory, tak jakby się zamykały i otwierały NONSTOP. Może tak to ma działać... nie wiem... Ale jak podpinam te stare to gdy nie dostają prądu są tak jakby otwarte a jak daje 12V to pyknie raz i sie otworzy jeden z nich zależny którego pina dotknę. Prosze o pomoc bo już nie wiem co mam robic. Dodam jeszcze ze wcześniej przed wymianą tych zaworów i pompki jakbym zostawił auto na wolnych obrotach to podejrzewam ze by się ugotowało bo traci obieg. tzn wskazówka zaczyna iść poza polowe, przestaje grzać ogrzewanie itd. jak prze gazuje to temperatura obrazu spada i z nawiewów zaczyna lecieć cieple powietrze bo pompa główna pewnie się zacznie szybciej kręcić.
Opublikowano
To że tykają te zawory to norma, nawet jeśli te zawory są uszkodone to nie bezie to powodować przegrzewania silnika. Ten korek nie wiem jaki kupiłeś, ale mi w starym oring pękł i kupiłem nowy korek, niestety po miesiącu się zawiesił i było tak jak u ciebie, miękkie przewoty i syczenie w korku, założyłem oring z nowego na stary "oryginalny" korek i teraz jest ok.
Opublikowano
a jak wygląda oryginalny?? pewnie jest opisany wszędzie BMW bo ten nowy co kupiłem u prywaciarza jest taki sam jak miałem wiec pewnie nie oryginalny. Znów mi temperatura skoczyła....zgasiłem auto otworzyłem maskę ciśnienie lekkie było, ale nie takie duże. Wcisnąłem przycisk REST i odezwała sie ta pompka a zaworki zaczęły tykać, i co sie stało ciśnienie momentalnie znikło z układu całkowicie, temp, spadła, moja diagnoza to coś blokuje obieg wody tylko co??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.