Skocz do zawartości

Pytanie odnośnie układu chłodzenia !!


Quake

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam zapytanie jestem posiadaczem BMW 320i z Vanosem odnośnie ze jak sie rozgrzeje auto do temperatury ze wskazówka stoi na środku to górny wąż od chłodnicy jest twardy ze praktycznie tylko minimalnie można go ścisnąć czy to jest normalne ?? Stojąc w korkach jeszcze nigdy mi wskazówka od temperatury nie przeszła za półowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze wąż wychodzący z silnika do chłodnicy górny jest gorący i twardy bo jest rozgrzany silnik, woda jest gorąca, zwiększa objętość i nie można ścisnąć węża, a jeśli ci sie nie przegrzewa ani nie nie dogrzewa to wszystko jest moim zdaniem ok :)
BMW for fun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź przegrzewać sie nie przegrzewa wśrodku grzeje bezproblemowo. Tylko jeszcze nigdy nie słyszałem visca jedynie rano jak odpalam to przez chwile słysze jak visco chodzi. Jedynie czasem wentylator od klimy sie załącza jak dłużej chodzi na postoju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze wąż wychodzący z silnika do chłodnicy górny jest gorący i twardy bo jest rozgrzany silnik, woda jest gorąca, zwiększa objętość i nie można ścisnąć węża

 

Ok górny jest zawsze ciepły ale czy twardy - pojęcie względne.

Przy zamknętym zbiorniczku trochę trudniej jest go ścisnąć - ale przy otwartym całkiem łatwo go ścisnąć.

 

Poza tym z czasem węże stają się twarde - bo guma się starzeje - dlatego się je od czasu do czasu wymienia.

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jak bardzo jest twardy. W moim przypadku Wąż czasem twardniał i wtedy wylatywał płyn spod korka. Po wymianie termostatu wróciło wszystko do normy. Strzałka temp. ani razu nie wyszła poza środek a na starym termostacie zauważyłem że ma przytarte ścianki czyli chyba się blokował czasem.

Druga sprawa to mozliwe że nie działa układ odpowietrzenia w korku chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa to mozliwe że nie działa układ odpowietrzenia w korku chłodnicy.

 

Skoro syczy przy otwieraniu - znaczy że układ wytwarza podciśnienie lub nadciśnienie.

Jesli podciśnienie - jest OK - natomiast jesli nadciśnienie to może być nieszczelność z cylindra i gazy spalinowe gromadzą się w ukłądzie chłodzenia.

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat pół roku temu wymieniałem , niedawno będąc w Aso kupiłem nowy korek do chłodnicy.Jeśli wytwarzało by sie podciśnienie to powinienem bardzo często dolewać płyn do chłodnicy. A robie to raz na mięsiąc pilnuje zeby płyn był równo z kreską z napisem cold a przeważne zejdzie o dwie kreski więc dolewam setke płynu tylko a wiem ze na jednym trójniku od wody lekko sie poci gazownik założył plastykowy i mam zamiat wymienic go na metalowy lub aluminiowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.