Skocz do zawartości

centralny zamek, sterowanie lusterkiem - problem


trebron82

Rekomendowane odpowiedzi

witam

moje szczęście po kupnie E38 z '97 nie trwało za długo. I już mi się włos jeży jak po myślę co następne. Moje bolączki:

1. drzwi pasażera przestały się otwierać z pilota, teraz znaczy już w ogóle nie widzę sposobu żeby je otworzyć, centralny zamek działa w pozostałych trzech prawidłowo, od środka nie ma mowy żeby je otworzyć

2. w tym samym czasie - przestało działać sterowanie szybą i lusterkiem drzwi pasażera z poziomu panela w drzwiach kierowcy, jedyne co działa w drzwiach pasażera to podświetlenie i opuszczanie szyby przyciskiem na tych drzwiach

3. temat poboczny - głośniki w drzwiach kierowcy(na basie najwięcej da się to odczuć ) zaczyna działać dopiero po mocniejszym odkręceniu głośności na radiu. Podłączyłem inny sprawny i ta sama sytuacja. Oczywiście w innych drzwiach działają normalnie. Co lepsze nawet jak jest pogłośnione i owy głośnik gra to jak tylko zrobi się podbicie basu chociaż by o jeden na radiu to przestaje grać. Głowy nie mam co to może być??

 

proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Jakby udało mi się zdjąć na tyle tapicerkę przy zamkniętych drzwiach aby móc dostać się do siłownika od centralki i dałbym tam gdzieś plusa na kable to jest szansa że może by się otworzyły bez większych uszkodzeń, tam idą 3 kable. Chyba mam jakieś program z schematami może będzie coś o tym. Jeżeli to wina załamania kabli? Co o tym myślisz??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem (choć cienki bolek ze mnie bo dopiero 1,5 miecha mam to auto) to co może być przyczyną:

1. uszkodzenie siłownika od centralki, zablokował ci rygiel

2. problem na połączeniu siłownika z ryglem (nie jestem pewien teraz czy rygiel idzie bezpośrednio do siłownika czy bardziej do zamka - obstawiam drugie - więc tu może być problem), ale co może dać ci jakiś wskazówkę że np gdy odłączysz akumulator (czasem podobno wyje od tego alarm - choć jak otwierasz auto z pilota to przecież alarm zostaje rozbrojony więc nie wiem czemu nie którzy piszą że im wyje - u mnie nie wyje) lub wyjmiesz bezpiecznik od centralki to auto normalnie powinieneś zamknąć z kluczyka. Chyba rygiel w drzwiach kierowcy nie zawsze pozwala na zamknięcie - coś mi się kojarzy to z innych aut które miałem. Więc jakbyś wyłączył centralkę to byś wiedział czy to problem centralki czy zamka - może ktoś przy nim Ci kombinował??

 

Mam nadzieję żę te wypociny Cię na coś naprowadzą...ja bym zdjął tapicerkę i zobaczył co wygląda nie tak - to łatwizna - luknij na youtube jest o tym film (jęz. angielski) http://uk.youtube.com/watch?v=eXQoBOL0l0M W siłownikach uszkodzenie chyba przeważnie widać to po popękanej obudowie na płaskiej stronie, tak wnioskuje z tego co widziałem na stronie www.e38.org

 

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
ok więc wracam do tematu niedziałającego centralnego w drzwiach pasażera i sterowania lusterkiem. Udało mi się otworzyć zaryglowane drzwi poprzez odchylenie lewej górnej(anglik) części tapicerki drzwi i podanie plusa na odpowiedni kanał do siłownika centralki. Obeszło się bez uszkodzeń. Więc mam otwarte drzwi i manualnie mogę je już zamykać i otwierać używając rygla. Siłownik od centralki działa poprawnie. W załamanie w kablach midzy drzwiami a budą od początku nie wierzyłem(ciekawe czy komuś w ogóle kiedyś się to zdarzyło w E38) z samej konstrukcji tego połączenia, jak dala mnie za solidnie to zapakowane żeby tam miały się kable załamać. Czy jest ktoś na forum kto mógłby powiedzieć co dzieje się dokładnie po naciśnięciu guzika na pilocie co do zamknięcia samochodu? Chodzi mi mniej więcej jak wędruje sygnał zanim dotrze do siłownika centralki w dziwach pasażera?? To samo próbuje rozszyfrować w przypadku regulacji lusterka po stronie pasażera i regulacji szyby. Jak wędruje sygnał z panela w drzwiach kierowcy co do lusterka i szyby zanim trafi do drzwi pasażera???? Czy ktoś potrafi podpowiedzieć coś konstruktywnego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podpowiem moze nie zbyt wiele ale wszystko to i wiele więcej idzie przez sterownik zwany LCM. Skoro to nie kable w przelotkach i wszystkie połączenia kostki itp są czyste to szukałbym właśnie przyczyny w LCM-ie. A jeśli chodzi o połamanie przewodów w przelotkach to owszem spotkałem sie z czymś takim właśnie w E38. Moze to tylko był przypadek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.