Skocz do zawartości

Problem z silnikiem - dusi sie, warczy, trzęsie, brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej;)

Na poczatku wita wszystkich. Mam problem ze swoja beemka. Mianowicie, od jakiegos czasu pojawiły sie problemy z duszeniem sie silnika na zimnym. Na poczatku ustępowało to dosyć szybko jednak ostatnio bylo coraz gorzej. Dodatkowo jakies pare dni temu pojawił sie problem z głośna praca i brakiem mocy. Nie kręci sie powyżej 4,5-5tys obr. i warczy jak samolot. Dodatkowo nierówno pracuje i trzęsie. Przy tym czasami słychać metaliczne strzały z wydechu. Czy ktos wie co to moze byc? Czytałem sporo, ale nie znalazłem nic podobnego. Model to m40 1.6 e30. Prosze o pomoc i pare slow w temacie :)

Opublikowano

Mi auto pyrkało jak traktor, gdy nie chodziło na wszystkich cylindrach. Sprawdź, czy się nie poluzowała fajka na świecy albo wtyczka od zasilania wtryskiwacza (u mnie właśnie to było powodem złej pracy silnika - na wolnych obrotach było ok, ale w trakcie jazdy masakra).

Tak sobie myślę... Skoro metaliczne strzały z wydechu - może być problem z iskrą na jednym cylindrze. Paliwo jest wtryskiwane, mieszanka wpada do cylindra, ale zamiast ulegać zapłonowi, wylatuje do wydechu i tam spala się od nagrzanego katalizatora. Stąd walenie w wydech. Lepiej z tym nie jeździć, bo kata załatwisz.

Konkluzja - świeca, kopułka albo przewody zapłonowe. Ale mogę się mylić :x

Opublikowano
Mi auto pyrkało jak traktor, gdy nie chodziło na wszystkich cylindrach. Sprawdź, czy się nie poluzowała fajka na świecy albo wtyczka od zasilania wtryskiwacza (u mnie właśnie to było powodem złej pracy silnika - na wolnych obrotach było ok, ale w trakcie jazdy masakra).

Tak sobie myślę... Skoro metaliczne strzały z wydechu - może być problem z iskrą na jednym cylindrze. Paliwo jest wtryskiwane, mieszanka wpada do cylindra, ale zamiast ulegać zapłonowi, wylatuje do wydechu i tam spala się od nagrzanego katalizatora. Stąd walenie w wydech. Lepiej z tym nie jeździć, bo kata załatwisz.

Konkluzja - świeca, kopułka albo przewody zapłonowe. Ale mogę się mylić :x

 

Przyłączam się do wypowiedzi kolegi, ale też bym sprawdził cyz czasem nie łapie lewego powietrza chodzi o dopływ powietrza do kolektora.. Czy jest wszędzie szczelne wszystko. A moze w druga stronę, nie kopci ci na czarno? Jak auto się nagrzeje to wskazówka jest w połowie czy pokazuje cały czas na niebieskim? Chodzi o wskazówkę temp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.