Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Słyszałem że lekko zaciągnięty ręczny w sytuacji gdy tylko jedno koło się kręci a drugie stoi w miejscu działa trochę jak szpera, czyli gdy stoimy w śniegu i nie możemy wyjechać bo tylko jedno koło się kręci zaciągamy ręczny i wyjeżdżamy. Jak to jest w praktyce?

Bo ja jeszcze niestety nie miałem okazji tego sprawdzić :(

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

jeżeli będzie działał tylko na te koło które ma lżej to podziała bo wtedy będzie miało ciężej i drugie sie zacznie kręcić :P

ale ręczny działa na dwa koła i te które ma ciężej będzie miało jeszcze ciężej i nadal będzie to samo :P

 

pozdro :norty:

czasami na drogach można spotkać wariatów co pędzą ponad swoje umiejętności na złamanie karku no na prawdę, aż czasami ciężko ich wyprzedzić.....:)
Opublikowano
jeżeli będzie działał tylko na te koło które ma lżej to podziała bo wtedy będzie miało ciężej i drugie sie zacznie kręcić :P

ale ręczny działa na dwa koła i te które ma ciężej będzie miało jeszcze ciężej i nadal będzie to samo :P

 

pozdro :norty:

 

hmm pozornie tak ale weź pod uwagę że mechanizm różnicowy działa tak by zrównoważyć moment obrotowy przenoszony przez lewe i prawe koło z dokładnością równą jego wewnętrznemu oporowi.

 

Gdy koło które się kręci ma moment równy np. 10 Nm to tamto drugie które stoi też ma 10Nm. Gdy zaciągniemy ręczny który ma np siłę hamowania 300 Nm na koło i oczywiście dodamy więcej gazu (by choć jedno koło nadal się kręciło) mamy na jednym i drugim kole teoretycznie po 310 Nm. A jak wiadomo 310 Nm jest większe niż 10 Nm więc teoretycznie mamy większe szanse wyjechać... tyle moja teoria. Czy coś pomyliłem?

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

mnie sie wydaje ze jak chce się ruszyć to z tego lodu to to zamiast łychy wbić 2 lub3 i ruszać ;)

 

pozdrawiam :norty:

czasami na drogach można spotkać wariatów co pędzą ponad swoje umiejętności na złamanie karku no na prawdę, aż czasami ciężko ich wyprzedzić.....:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.