Skocz do zawartości

735i - problem ze wskaźnikiem temperatury i ogrzewaniem!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panie i Panowie,

Próbowałem znaleźć odp. na forum ale żadna z nich nie wyczerpała do końca problemu, który u mnie się pokazał a jest on następujący.

3dni temu po odpaleniu auta rano wszystko było ok-praca silnika na bezynie, potem po złapaniu odpowiedniej temperatury i przejściu na gaz również było ok. Po przejechaniu 2-3 kiolometrów zauważyłem, że wskażnik temperatury zaczyna przekraczac środek skali i tak się działo aż do momentu gdy doszedł on do przedostatniej kreski, wtedy stnąłem wyłączyłem silnik, dałem mu ochłonać i nie ryzykując dalszej, długiej jazdy, którą miałem odbyć zawróciłem do domu. Tam odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego sprwadziłem poziom płynu-był ok, troszke tylko dolałem odpaliłem auto na benzynie i dałem mu pochodzić aż złapie temperature pracy odpowiednią, potemlekk pokrecilem go az do załoczenia wentylatora i objawy zniknely-tu jeszce jedna rzecz jak odpalilem z rana i ten wskaznik mi zaczal uciekac do prawej w aucie nie bylo ogrzewania mimmo ze odruchowo wrzucilem je na maxa a potem gdy juz pod domem sytuacja sie unormowala ze wskaznikiem ogrzewanie rowniez powrocilo. Dzisiaj rano wystapila identyczna sytuacja-wkaznik znowu powedrowal za daleko, ogrzewania nie bylo a po wylaczeniu silnika na okolo 10 min i ponownym odpaleniu temperatura powrocial do polowy skali, potem w trakcie jazdy SPADLA O CALA KRESKE W DOL A POTEM ZNOWU W PRAWO DALEKO POZA SRODEK SKALI!!! MUSZE TU ZAZNACZYC ZE WCIAGU DWOCH DNI OD PIERWSZEGO TAKIEGO OBJAWU PRZEJECHALEM WCZORAJ 700 KILOMETROW I BYLO WSZYCHO OK-BYLO OGRZEWANIE, I NIC SIE NIE DZIALO A DZISIAJ RANO SYTUACJA SIE POWTÓRZYLA. Pompa jest sprawna bo zasysa wode ze zbiorniczka jak sie dodaje gazu-wiecej gazu ananlogicznie wiekszy zasys.

Chlodnica jest ok-ostanio wymieniana.

Czy przy tych objawach nie powinno sie zalaczyc wisko-gdy temperatura zaczela rosnac-wczoraj wyraznie slyszalem ze sie zalaczalo ale wiem ze to zbyt ktrotki czs dzisiaj byl-zaledwie 2-3 km zeby wlaczylo sie wisko-wiec to moze termostat nie otworzyl sie-jak tak to gdzie go moge znalezc i jak sie odpowietrza uklad chlodzenia w E32???

Dzieki za odpowiedz i podpowiedzi.

Pozdro

DEF

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czy ktos wie co to jest-termostat sie zacina, czy moze uklad sie zapowie

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Wymieniana była chłodnica czyli układ musi sie odpowietrzyć. W pierwszej kolejności nalezy sprawdzic slaby punkt beti czyli wisko - jak sprawdzić o tym poczytasz duuuuuuzo na forum.

Nastepnie płyn w beti musi być właściwy - czyli stosunek 1:1. Termostat łatwo sprawdzić - z tego co czytam na forum to wymienia się go [tylko oryg.] przy takiej tragedii jak chłodnica.

Sam wskaźnik temp. płynu beti nie dział tak jak w innych autch, każdy ruch rózny od pionowego wskazuje na dużą anomalie. U ciebie stawiam na zapowietrzony układ,

a tak na koniec jaka była przyczyna wymiany chłodnicy??

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Marcosz przyczyna wymiany chlodnicy byl jej wiek a konkretnie przy zdjenmowaniu gornego weza peklo plastikowe kolnko na ktorym on siedzial-plastik poprostu skruszal ze starosci i zostal w rurze wiec nie bylo sensu kleic jej a tym bardziej w takim miejscu wiec wymienilem ja i jest cool!! A co do objawów-uklad byl odpowietrzany-robil to naprawde dobry mechaniol, ktory Beemy zna jak wlasna kieszen i dignozujac auto zawsze stara sie zaczac od rzeczy banalnych a nie od razu z grubej rury tak jak wiekszosc robi-nazywa sie Niedźwiedzki Auto Serwis w Olsztynie-goraco polecam. Niedawno szukalem porady na forum odnosnie problemow z maslem na korku i bagnecie i poruszono tutaj po moich blednych zreszta sugestiach dwie opcje-uszczelka co ja zasugerowalem albo peknieta glowica.Jak sie okazalo potem z tymi objawami masla pod korkiem i na bagnecie, ktore byly w sumie niewielkie dotarlem do Polski-2500 km i zajechalem do niego-koles odkrecil spojrzal i zaczal sie smiac-jaka uszcelka, jaka glowica, a moze odma Panie kolego i cieknaca chlodnica jak wode gubi powoli!! i tak tez bylo. Teraz po rozmowach z ojcem-tez mechanik ale niestety nie mam go pod reka wiec musze radzic sobie sam ojciec stwierdzil ze na 99 procent to termostat sie przycina czyli konczy powoli zywot i trzeba go zmienic, bo skoro raz duzy obieg jest a innym razem go nie ma to co innego jak nie termostat-brak ogrzewanie laczy sie przecierz z brakiem duzego obiegu a do tego trzeba odpowierzyc uklad swoja droga i powinno byc po problemie. Dzisiaj to zrobie i dam znac co bylo-wczoraj wieczorem odpalilem i bylo znowu ok-ogrzewanie bilo az sie spocic mozna i temp byl tez ok, dzisja rano jezdzilem i tez ok wiec to termostat moim zdaniem!! Jesli ktos ma jakies inne sugestie to piszcie-a i znowu jest maselko pod korkeim czyli musze zmienic ta odme bo ju tez chyba jej zywot dobiega konca.

Dzieki Marcosz za odp.

Pozdro

DEF

:hand:

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
znowu jest maselko pod korkeim czyli musze zmienic ta odme bo ju tez chyba jej zywot dobiega konca.

Kolego odma to nie jest żadna częśc mechaniczna tylko to jest osad.

Opublikowano

A jak sie nazywa ten gumowy przewód składajacy sie z trzech czesci, który wychodzi z pokrywy głowicy i ktory wchodzi do kolektorow ssacych i przez ktory ida te wszystkie syfy typu opary olejowe itp. Według mnie to odma!!

Dzieki za te linki-czytalem to juz wczesniej ale troszke jest tam niescislosci-jedni twierdza zeby odpowietrzac na wlaczonym silniku inni na wylaczonym dlatego chcialem sie upewnic ale jest tam jedna wedlug mnie porawna teoria-wlaczony silnik lekko zagrzany-nominal, plym wczesniej uzupelniony na maxa i jedziemy z ta srubka od odpowietrzania!! Dziala.

pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.