Skocz do zawartości

Montaz ringow CCFL e E39 - instrukcja od A do Z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

 

Na szukajce spedzilem troche czasu, lecz nie udalo mi sie znalezc instrukcji jak dokladnie zamontowac ringi. Chcialbym dokladny opis aby niczego nie uszkodzic.

 

pozdrawiam

 

p.s. jesli zly dzial to sorki, prosze moda przeniesc temat

Opublikowano
nie trzeba szukajki - wystarczy poczytać nazwy tematów w "Zrób to sam- gotowe recepty". Jak tam nie ma to raczej nigdzie na forum nie będzie. A miejsce na pytanie nienajgorsze - drugie to "Mechanika, elektryka..." zresztą zgodnie z klarownymi objasnieniami pod tytułami..
PawełH
Opublikowano
hmm tam jest mnostwo stron w tym dziale i ciezko czasami tyle naraz przegladnac, jesli ktos zna recepte to prosze o info lub linka
Opublikowano
A cóż tam za rece[ta. Odkręcasz 4Xśruba torx mocujące lampę odpinasz kostki od lampy, wyjmujesz lampę. Dookoła masz plastikowe zatrzaski oraz jeden pomiędzy kierunkiem a lampą. Delikatnie podważasz kolejno i zdejmujesz klosz. Tym sposobem masz lampę rozebraną (zajmuje t0 10 min) kolejny krok to zsuwasz metalowe blaszki zabezpieczające szkła ryflowane (jest po dwie na szkło) Ring montujesz od strony zewnętrznej szkła klosza ryflowanego wtedy masz lepszy efekt. Zamocowanie to juz twoja inicjatywa i wena twórcza. Ja mocowałem lutując do tylnej części ringu krótkie druciki miedziane, po to żeby stworzyć coś ala wąs. Ring wpuściłem w otwór po kloszu szklanym. Ring oparł się o krawędzie na drucikach które póżniej przycisnął zamocowany klosz szklany. Przewody kleiłem rozgrzaneym klejem z klejarki. Przetwornica też zamocowana wewnątrz lampy żeby nie była widoczna na zewnątrz i oraz zabezpieczona przed działaniem wilgoci. Przewody plus i minus wypuszczone odpowietrznikiem w rogu lapy. To by było na tyle w skrócie. Robota łatwa i przyjemna. Szczegóły na które radzę uważać to zatrzaski lampy, Delikatność ringów CCFL nie naginaj ich po nie zaświecą już nigdy, I moja rada jak zdemontujesz szkła w lampie to je umyj lub przetrzyj delikatna szmatką. Napewno sią brudne.
Opublikowano
moze z montazem dam sobie rade, lecz nie wiem jak to pozniej polaczyc w sensie elektryki, gdzie przychodza koncowki z przetwornicy czarny i czerwony kabelek???
Opublikowano
hmm tam jest mnostwo stron w tym dziale i ciezko czasami tyle naraz przegladnac, jesli ktos zna recepte to prosze o info lub linka

tych stron jest z 8 i jesli przeczytanie tytułów (tylko! bo od razu widać czy mają związek z ringami) jest męczące to ja się poddaję.

PawełH
Opublikowano
moze z montazem dam sobie rade, lecz nie wiem jak to pozniej polaczyc w sensie elektryki, gdzie przychodza koncowki z przetwornicy czarny i czerwony kabelek???

 

Czerwony kabelek to +

Czarny to -

Podłączasz sie w instalację idącą do postojówki (dwa kable) Brązowy to minus zawsze! Czyli czarny wpinasz do brązowego a czerwony do tego drugiego koloru nie pamiętam coś chyba z niebieskim ale nie pamietam. Najlepiej chwyć kawałek miernika i sprawdz wtedy napewno się nie pomylisz. Z tym pomyleniem to uważaj bo przetwornice możńa łatwo posadzić. Oczywiście żarówkę z postojówki wyjmij żeby nie świeciła bo będzie urok ringów psuć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.