Skocz do zawartości

Ogrzewanie samo wlacza sie na maxa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam nastepujacy problem: co jakis czas mimo, ze mam ogrzewanie wlaczone na minimum albo nawet w ogole wylaczone samochod zaczyna grzac maksymalnie cieplym. Przestaje dzialac regulacja i trzeba poczekac chwile az zacznie regulacja znowu dzialac. Ostatnio zaczelo sie to zdarzac coraz czesciej i zaczyna byc to meczace.

 

Poradzcie co to moze byc.

 

Dzieki

Opublikowano

Powiedz mi kolego jak sie dostac do tego elektrozaworu? I gdzie to mozna kupic, jaki koszt?

 

Jakbys mogl poradzic jak sie do tego zabrac bylbym wdzieczny.

 

Dzieki

Opublikowano
kolego więc ja swój elektrozawór kupiłem u znajomej ze szrotu to byl koszt 40zł, znajduje się on między silnikiem ,a kabiną pasazerską, wchodzą do niego dwa przewody oczywiscie ciepły i zimny. odkręcasz obejmy które je trzymają sciagasz z elektrozaworu te przewody wymieniasz i gitara
Opublikowano

A moze to czujnik temperatury wewnetrznej?

 

Sprobuje moze rozebrac ten elektrozawor i zobaczyc co sie tam dzieje.

 

Moze ktos sie juz z nim bawil i da jakies wskazowki...

 

Pozdro

Opublikowano
no i oczywiście jeśli masz klimatyzację to zawór jest podwójny czyli ma dwa elektrozawory które albo się blokuja w pozycji otwartej lub uszkadza się cewka i wtedy nie zamykają dopływu ciepłej cieczy w wyniku czego grzeje w aucie na maxa....
Opublikowano

Klimy nie ma takze zawor jest pojedynczy.

 

Jedno mnie tylko zastanawia. Samochod mam 4 lata i odkad pamietam raz na jakis czas to sie dzialo, czyli nagle zaczyna grzac cieplym. Z tym, ze to bylo raczej bardzo rzadkie i nie przeszkadzalo wiec sie za bardzo nie przejmowowalem.

Od jakiegos czasu zaczelo to sie zdarzac coraz czesciej a od kilkunastu dni dzieje sie to praktycznie codziennie, a dzis jak wracalem z pracy juz zaczal dmuchac cieplym i nie przestal przez jakis kwadrans.

Potwierdzcie prosze ze to wedlug Was ten zawor bo nie chce sie brac za cos co moze byc dobre.

Opublikowano

Gdy kupowałem swoje auto 4 lata temu w czerwcu to jadąc z Berlina też mi dmuchało gorącym i za żadne skarby nie mogłem wyłączyć tego zlałem się cały potem z gorączki i z nerwów że coś jest nie tak ;)) okazało się ze zawór dostał nieszczelności i płyn dostał się do cewki elektromagnesu w wyniku czego doszło do skorodowania i uszkodzenia cewki. przewinąłem cewkę nowym drutem i do tej pory działa jednak kiedyś udało mi się kupić używany zawór więc mam na zapas jednak podwójny od klimy.

Weź w rękę miernik i wypnij wtyczkę od zaworu podłącz miernik i sprawdź czy masz sprawną cewkę elektromagnesu powinna mieć o ile dobrze pamiętam około 18 ohm rezystancji jak miernik pokaże opór to znaczy że cewka OK wtedy sprawdź czy po włączeniu zapłonu na wtyczce masz napięcie 12V bo inaczej nie zamknie się zawór i będzie cały czas grzało. Dalszym krokiem będzie wyjęcie zaworu i wyczyszczenie go a polega to na odkręceniu tylko metalowej obudowy cewki i zdjęciu jej w celu usunięcia kamienia który może blokować sam zawór.

Opublikowano

Objawy mam teraz takie: zapalam zimny samochod, nagrzewa sie, przez ok 30 min jest ok po czym otwiera sie na maxa i grzeje jak glupi i nie reaguje na nic. Wczoraj i dzis dokladnie ta sama sytuacja. A rano znowu przez chwile dziala, zamyka i otwiera bez problemu, to mnie troche dziwi.

 

Zastanawiam sie czy to moze cos innego jest uszkodzone?

Dzieki kolego Gracus za rady, jak dostane miernik to posprawdzam wszystko napiecie i opory.

 

P.s. Trzeba spuszczac plyn chlodzacy czy da rade bez spuszczania odpiac zawor?

Opublikowano
zawór jest tak wysoko że płynu troszkę zleci chyba że przygotujesz sobie jakieś korki do gumowych węży i po zdjęciu każdego zaraz je zatkasz... A z tego co mówisz wygląda mi na jakieś uszkodzenie w połączeniu cewki elektromagnesu bo mówisz że jak jest zimny to działa a jak tylko się nagrzeje to zaraz przestaje trzymać zawór i puszcza gorący płyn. więc sprawdź opór cewki na zimnym silniku i później drugi raz jak będzie wiał gorącym powietrzem. Możesz jeszcze na rozgrzanym silniku odpiąć wtyczkę od zaworu i podać mu 12V bezpośrednio z akumulatora i zobaczysz czy zamknie się zawór zresztą powinieneś słyszeć jak będziesz podłączał napięcie bo zawór będzie trzaskał...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.