Skocz do zawartości

Co wybrać E46 330d touring 2005r. czy E91 320d touring 2006r


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, stoję przed takim dylematem /jak w temacie/. Szukam auta z nawigacją, tempomatem, grzanymi fotelami. czytałem tu dużo na ten temat ale chyba nie ma porównania tych dwóch aut z tymi silnikami.

Miałem poprzednio E34 tourind 2,5 tds automat z 95roku. Był niezły ale trochę za duży i za ciężki, no i miał spory apetyt szczególnie zimą na krótkich odcinkach. Teraz lata gdzieś po Warszawie.

Potrzebny mi niezawodny samochód typu kombi /musi się zmieścić wózek dla dziecka i podręczna kosmetyczka żony /jakieś 40 kg :D / i czasami też trzeba coś większego przewieść. W większości /ok 70%/ to jazda po mieście ale czasem jadę gdzieś w dłuższą trasę /raz w miesiącu/. Styl jazdy raczej umiarkowany - nie muszę już palić gumy ze świateł ale lubię mieć zapas mocy do wyprzedzania przy np 100km/h. Akceptuję spalanie w mieście około 9l, na trasie 5-6l. Wolę diesla bo lubię jak się dobrze zbiera od dołu, poczytałem sobie trochę i wydaje mi się, że najbliższe moim oczekiwaniom są właśnie takie dwa auta: E46 330d touring z 2005r. czy E91 320d touring z 2006r. Cenowo mniej więcej są zbliżone. To jednak dwa różne samochody dwa różne silniki.

Osiągi są ważne ale nie najważniejsze, doceniam bogate wyposażenie które nie nawala z byle powodu, lubię też dobre materiały wykończeniowe.

Poszukiwania ograniczyłem głównie do mobile.de.

Poproszę o Wasze opinie w tej sprawie.

Opublikowano

cenowo mniej więcej zblizone:)

troche mi sie nie chce wierzyc

bo e46 to 14-15 kola euro, a e91 to juz ponad 17000 z 2006 roku :roll:

chyba ze sie myle, ale obserwuje ostatnio rynek:)

ale nie wiem sam, ogolnie bralbym nowszy model, ale powiem szczerze ze jak w m-pakiecie mialbym do wyboru e46 3,0 i zwykle e91 to wybralbym na bank to pierwsze:)

ale gdyby jednak roznica w cenie byla tak jak mowisz znikoma, w co az mi sie nie chce wierzyc (no chyba ze ok 12 tysiecy pln) to malo, to bralbym to drugie:)

Opublikowano
mam nadzieję że masz już to ojro bo złoty strasznie osłabł , poza tym przelicz sam , chcesz sprowadzić , za 2.0 zapłącisz 3,5% akcyzy a za 3.0 już 13,5% więc teoretycznie tanszy model E46 w rzeczywistości może okazać się droższy znając nasz cennik z Eurotaxu policzą pewnie od 60tyś zł / rocznik młody / 13,5% akcyzy za 3.0 a za 2.0 jedyne 3.5% - to daje jednoznaczny wybór , nie dość że model nowszy E91 to tańszy w opłatach a możliwe że ogólnie wyjdzie taniej, jeszcze zapytam , czy jeżdziłeś kiedyś schipowanym 2.0d ? jeżeli nie to uwierz mi że taki w modelu E91 spokojnie daje radę jednostce 3.0d w E46 w serii :mrgreen: no i to już CR III generacji :D
Opublikowano

No tak , jesli sprowadzanie to za e91 320D od 1995ccm oddasz 3,1% Akcyzy , mozesz tez ewentualnie wziasc 318D tez 1995ccm ale koni 122

 

patrzac po autoscout24 to za 15 tys e juz cos sie upoluje ale trzeba szukac i wziasc pod uwage , ze te auta maja najechane swoje

Opublikowano

Zastanawiająca jest jeszcze jedna rzecz - czy pomiędzy E46 a E91 jest tak duży przeskok technologiczny?

Czym z grubsza się różni CR II i CR III?

Czy do nowego modelu projektanci przyłożyli się równie dobrze jak do E46?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.