Skocz do zawartości

740d zaniki mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z w/w autem. Silnik M67 3.9L twin turbo. Diagnostyka wskazuje na przepływki jednak wszystko sprawdziłem na 3 kompletach przepływek i są one ok (aktualnie są 2 nowe przepływki).

-parametry wtrysków wachają się od -1,5 do 1,8 (dopuszczalne -5 do 5) ok

-turbina 1 jest nowa

-turbina 2 jest sucha, sterowanie lektroniczne nie wykazuje problemów, dzwigienka chodzi poprawnie

-przewody od ic są ok

-EGR wyczoszczone, filterki też

-filtry powietrza i paliwa nowe

-tankowane zawsze na Shellu Vpower diesel

-pod autem slychac dosc mocne piszczenie, jak tylko dotkne lewej strony wedechu piszczenie ustaje - to chyba nie ma wplywu na prace silnika

 

Auto czasem jezdzi normalnie, innym razem jest praktycznie bez mocy, osiagniecie 120km/h graniczy z cudem. Wlasciwie nie ma na to reguly.

 

Prawdopodobne przyczyny ktore przychodza mi do glowy:

-elektronika turbiny pada lub silniczkek sie czasem zacina

-zawor rozdzielajacy paliwo na listwy pada (ten zaraz za pompa wysokiego cisnienia)

-bardzo ciezka do lokalizacji dziura w przewodach wysokiego cisnienia

 

Prosze o jakies sugestie co moge jeszcze zrobic zeby wkoncu miec sprawne autko ;)

pozdrawiam

mavic

Opublikowano
Gdy tylko auto zaczelo dzis mulic wjechalem na kanal i zobaczylem ze sterowanie nowej turbiny rusza sie podczas dodawania gazu a stara stoi w miejscu. Widac ze silniczek probuje ruszyc zaworem cisnienia ale cos musialo sie zblokowac. Chyba mam winowajce :)

pozdrawiam

mavic

Opublikowano

Cześć Mavic! No i co z tą turbiną? Rzeczywiście niedokładny montaż, dokręcenie.

A propos wartości głównych wskażników wtrysków, doładowania jeśli byłbyś uprzejmy to napisz coś szerzej jakie powinny być.

Pozdro i bezawarywnej jazdy!

Opublikowano
Wymieniam turbine2 (cylindry 5-8) na nowa w przyszlym tygodniu. Sterowanie ma sie ruszac bo wtedy wiadomo ze chodzi - montaz jak najbardziej poprawny. W starej turbinie sterowanie wyraznie sie zaciera i blokuje czasem.

pozdrawiam

mavic

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wczoraj odebralem auto, zrobilem ok 90km i wszystko gra ! Przy okazji wymienili lewa poduszke silnika bo padla a zeby wymienic trzeba wyjac wlasnie lewa turbine. W starej turbinie sterowanie chodzi z oporami i co najciekawsze z wlotu spalin sypia sie opilki metalu no i zniknelo straszne piszczenie na wolnych obrotach. Poki co jest malina ale nie zapeszam, zobaczymy dzis :P

pozdrawiam

mavic

Opublikowano
W starej turbinie sterowanie chodzi z oporami i co najciekawsze z wlotu spalin sypia sie opilki metalu no i zniknelo straszne piszczenie na wolnych obrotach. Poki co jest malina ale nie zapeszam, zobaczymy dzis :P

Opiłki metalu?! :shock: To jest objaw agonii trubiny i jeżeli natychmiast jej nie wymienisz, to za chwilę będziesz miał do wymiany cały motor...

Napisz jaki masz przebieg i ile kosztowała turbina

Opublikowano

Cos musialo sie w srodku zatrzec bo z okolic tej wlasnie turbiny wydobywal sie na wolnych okrutny pisk. Nie do zniesienia w garazu ;)

 

Na liczniku widnieje 217 tys a nowa turbina kosztowala po oddaniu starej ok 2500 zl netto. Jest troche drozsza od innych bo z elektronicznym sterowaniem.

pozdrawiam

mavic

Opublikowano
mogles podac namiary na firme, widze ze to jakis problem

 

http://www.motoarena.pl/ oficjalny dystrybutor garretta w polsce

Dokladnie Motoarena w Ilawie to firma w ktorej kupilem, sorry ale wszyscy mowia na nich poprostu Garrett i tak mam zapisane wszedzie ;)

pozdrawiam

mavic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.